Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Turism riscant - Intorsi din infern

Turism riscant - Intorsi din infern

de Mira Balan    |    Irina Munteanu    |    27 Iul 2005   •   00:00

11 turisti romani, din cei 61 care s-au aflat in Egipt in timpul atentatelor din Sharm el Sheikh, s-au intors ieri din vacanta.

Unsprezece turisti romani care plecasera in Egipt pentru a-si petrece vacanta au revenit ieri in tara. Ei au aterizat pe Aeroportul Henri Coanda la ora 2:15, sosind exact in ziua si la ora prevazute inca de la inceputul vacantei. Rudele lor, ingrijorate de atacurile de la Sharm el Sheikh de sambata trecuta, i-au asteptat cu nerabdare.

Turistii romani care s-au intors luni noapte din vacanta de sapte zile in Egipt mai mult ca sigur ca nu o vor uita niciodata. Cel putin ultimele zile le vor tine minte. La intrarea in sala de asteptare, multi dintre ei, suparati si de prezenta jurnalistilor, au preferat sa plece cat mai repede. "Lasati-ne in pace!"... I-am lasat. S-au urcat in taxiuri, si dusi au fost. In schimb, altii nu s-au ferit sa povesteasca din experienta de cosmar traita in cea mai renumita statiune a Egiptului.

O ORA. Camelia si Endre Csibi sunt doi tineri din Brasov care au vrut ca vara asta sa aiba o vacanta mai altfel. "Nimic de zis, am avut-o. Dar nu cu amintiri placute", spune Camelia. Cei doi au fost pentru prima data in Egipt, la Sharm el Sheikh. Si nu prea cred, zic ei, sa mai aleaga prea curand o asemenea destinatie. Exotica, intr-adevar, plina de frumuseti si de tentatii, dar care intr-o secunda s-a transformat intr-un vis urat. "Hotelul unde am fost cazati noi s-a aflat cam la 6 kilometri de Hotelul Ghazala, cel aruncat in aer. Inainte cu o ora de explozii, noi am trecut pe acolo, fiindca ne-am mai plimbat putin prin statiune, desi eram cam obositi, fiindca fusesem vineri la Cairo. Dimineata, cand am auzit ce s-a intamplat, nu ne-a venit sa credem. Am mers pe la ora 9:00 sa vedem si noi. Tot hotelul era la pamant, peste tot numai bucati de ziduri, scanduri. Era o imagine ingrozitoare, cu atat mai mult, cu cat, nu cu mult timp inainte, acelasi loc arata superb", povesteste Camelia. Sotii Csibi spun ca ultimele lor trei zile de vacanta le-au petrecut cu frica-n san, de teama unor noi atentate. "Ne era teama si sa mai iesim pe strazi, dar si sa stam in hotel. Cred ca orice om normal ar simti asa ceva. Din hotelul nostru, vreo 300 de turisti au plecat sambata, imediat dupa atentate", a spus Endre.

DEZASTRU SI CONTROALE. Sala de asteptare de la "Sosiri" era aproape goala. Constantin Stoica, un barbat care-si pastra palaria de soare pe cap si in timpul noptii, astepta ca fiul lui sa se intoarca acasa de la Hurghada, statiune aflata la 90 km de Sharm el Sheikh. "Ti-e si frica sa mai pleci pe undeva", spunea el. Avionul a aterizat mai devreme cu vreo 20 de minute. Dupa ceva vreme, au inceput sa iasa turistii, odihniti si zambindu-le rudelor venite sa-i intampine. Mihai Catana, din Piatra-Neamt, era asteptat cu lacrimi in ochi de sora lui. "N-am fost chiar in Sharm el Sheikh, se faceau patru ore cu feribotul de la aeroport. Am avut bafta ca ne-am oprit in Hurghada. Acum erau cativa in avion care fusesera la Sharm, dar nu pareau foarte afectati." Un barbat imbracat intr-un tricou pe care scria mare Sharm el Sheikh facea reclama statiunii, povestind jurnalistilor ce frumos e acolo: "Mare pacat de loc! Dormeam atunci cand s-au intamplat atacurile, in ziua aceea fusesem in excursie la Cairo. Mai tarziu am vazut ruinele de la hotel". Luminita Duta, din Bucuresti, a fost in vacanta tot la Hurghada si spune ca singurele efecte ale exploziilor de la Sharm au fost reziduurile care au ajuns pe plaja si intetirea controalelor efectuate de politia din zona. Nici unul dintre romani nu s-a grabit sa-si intrerupa sejurul si sa se intoarca acasa. De fapt, multi dintre ei au aflat despre atacuri de la cei de acasa, care au inceput sa-i sune imediat ce au aflat vestea de la posturile de televiziune.

NU S-AU SPERIAT DE EGIPT
DORINTA. Abia revenita din Egipt, una dintre turiste a spus ca ar vrea sa plece din nou
Directoarea unei agentii de turism, Claudia Mateica, spune ca luni seara au plecat spre Egipt peste 130 de turisti. "Am fost si noi surprinsi ca oamenii nu au sunat sa anuleze, ci dimpotriva, pentru a se asigura ca vor pleca in Egipt, asa cum si-au propus." Hotelurile in care au stat romanii ajunsi la Sharm el Sheikh prin agentie se afla la o departare de peste un kilometru de locul exploziilor. "Multi dintre romanii cazati la Sharm el Sheikh fusesera in acea zi intr-o excursie la Cairo si, fiind obositi, ramasesera in camerele lor. Nici unul nu a avut de suferit."

×
Subiecte în articol: observator Egipt sharm sheikh sharm sheikh