x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Vă mai amintiţi de zborul Rio-Paris, accidentul aviatic din 2009? Care sunt asemănările şi care sunt diferenţele dintre acesta şi avionul Malaysia Airlines

Vă mai amintiţi de zborul Rio-Paris, accidentul aviatic din 2009? Care sunt asemănările şi care sunt diferenţele dintre acesta şi avionul Malaysia Airlines

de Marina Constantinoiu    |    Istvan Deak    |    24 Mar 2014   •   13:39
Vă mai amintiţi de zborul Rio-Paris, accidentul aviatic din 2009? Care sunt asemănările şi care sunt diferenţele dintre acesta şi avionul Malaysia Airlines

Dispariţia Boeingului 777 al companiei Malaysia Airlines prezintă similitudini şi diferenţe faţă de accidentul zborului AF447 al companiei Air France, care făcea legătura între Rio de Janeiro şi Paris, produs deasupra Atlanticului în iunie 2009.

Similitudini:
 După 17 zile de la dispariţia sa de pe ecranele radarelor, Boeing-ul nu a fost încă localizat. Epava Airbus-ului A330 a Air France a fost localizată în aprilie 2011, aproape după doi ani de la dispariţia avionului. Doar câteva piese ale aparatului, printre care aripile, au fost recuperate după o săptămână de la accident.
 Numărul pasagerilor (239 de pasageri, dintre care 12 membri ai echipajului) este comparabil cu cel al Air France (228 de pasageri, dintre care 12 membri ai echipajului).
 Boeing-ul 777-200, ca şi Airbus-ul A330, este considerat un aparat extrem de fiabil, cu un mare număr de exemplare în exploatare şi cu puţine accidente la activ.
 Echipajul nu a emis mesaje de urgenţă.
 Avionul a fost avariat la sol, apoi reparat. În cazul Air France, acest eveniment nu a jucat niciun rol în accidentul aparatului.
Diferenţele dintre cele două accidente:
 Zborul Rio-Paris AF447 a lăsat urme graţie mesajelor automate ACARS (mesaje de anomalii, de pene sau de opriri bruşte ale sistemului). Aparatul a transmis 24 de mesaje în patru minute. Potrivit autorităţilor malaeziene, sistemul ACARS – ca şi transponderul – au fost în mod deliberat oprite la bordul Boeingului care efectua cursa dintre Kuala Lumpur şi Beijing, de acum celebrul zbor MH370, unul dintre cele mai mediatizate incidente aviatice.
 Ambele avioane erau în croazieră în momentul dispariţiei, dar în cazul aparatului companiei Malaysia Airlines, avionul s-a întors brusc din drum, deviind de la traseul normal, către Oceanul Indian, zburând apoi mai multe ore, probabil până la epuizarea rezervelor de carburant.
 Zborul AF447 s-a prăbuşit în apele internaţionale. Pentru investigaţii au fost mandataţi legal anchetatori francezi. În cazul Malaysia, atât timp cât nu se ştie unde anume s-a prăbuşit avionul, nu se ştie nici care sunt autorităţile competente în investigaţie, opinează France Presse.

Similitudini sau diferenţe? Ce se ştie până acum ar putea fi rezumat astfel:
 S-a prăbuşit aparatul Malaysia întreg? Cel al Air France a căzut întreg în apă, nu s-a dezintegrat în aer.
 A întâmpinat avionul Malaysia probleme tehnice?
 S-a prăbuşit Boeing-ul în mare?
Zborul AF447 a dispărut într-o zonă neacoperită de radare, “înghiţit” la 3.900 adâncime.
Dacă rămăşiţele reperate în sudul Oceanului Indian aparţin Boeing-ului, căutările s-ar putea dovedi mai complicate decât pentru zborul Rio-Paris. Chiar în caz de derivă nord-sud, zona se situează la mii de kilometri de coastele australiene într-o regiune în care marea este deosebit de agitată, iar curenţii extrem de puternici.
 S-a dezintegrat în zbor aparatul? Anchetatorii par să respingă această ipoteză, Boeing-ul zburând timp de mai multe ore după dispariţie.
Marina americană a anunţat luni dimineaţă că a trimis un sistem de localizare a cutiilor negre în zona în care se concentrează căutarea după eventuale rămăşiţe ale zborului MH370 al companiei Malaysian Airlines.
Este vorba despre o “măsură de precauţie”, a menţionat într-un e-mail comandantul William Marks, purtător de cuvânt al Flotei a VII-a americane.
“Dacă este confirmat un câmp cu resturi ale avionului, sistemul tractat TPL-25 (Towed Pinger Locator System) va reprezenta un atu suplimentar pentru a încerca localizarea cutiilor negre” ale avionului Boeing 777 dat dispărut pe 8 martie cu 239 de persoane la bord, a adăugat el.
Potrivit ofiţerului, TPL-25 este capabil să repereze aceste cutii negre de o importanţă capitală de la 6.000 de metri deasupra fundului mării, captând semnalul lor acustic.
Un avion de pasageri are în mod regulamentar două cutii negre numite DFDR (Digital flight Data Recorder) şi CVR (Cockpit Voice Recorder).
DFDR înregistrează secundă cu secundă toţi parametrii pe o durată de zbor de 25 de ore (viteză, altitudine, traiectorie etc).
CVR conservă toate conversaţiile, dar şi sunetele şi anunţurile care se aud în cabina piloţilor. O analiză acustică aprofundată permite să se cunoască regimul motoarelor.
Un avion chinez implicat în căutările aeronavei Boeing a reperat “obiecte” suspecte în sudul Oceanului Indian, a anunţat luni agenţia de presă chineză Xinhua.
Obiectele au fost detectate de un avion militar de tipul Iliuşin-76, trimis în zonă de autorităţile chineze în cadrul investigaţiilor la care participă numeroase naţiuni.
Mai multe ţări, între care China şi Australia, au detectat prin satelit pezenţa unor posibile rămăşiţe în principala zonă de căutare a zborului MH370, la aproximativ 2.500 km de coasta Australiei. Echipajul de pe Iliuşin-76 a transmis aceste noi elemente autorităţilor australiene, precum şi spărgătorului de gheaţă chinez Xuelong, trimis de asemenea în zonă de către Beijing.
În acelaşi timp, un satelit francez a detectat resturi plutitoare în sudul Oceanului Indian, dar în afara zonei de căutare, unde au fost angajate căutări de anvergură, după cum au indicat luni autorităţile australiene.
Zborul MH370 şi-a părăsit traiectoria la jumătatea drumului, între Malaezia şi Vietnam, la o oră după ce a decolat de la Kuala Lumpur cu destinaţia Beijing, şi s-a îndreptat spre vest. Sistemele de comunicaţii au fost dezactivate “în mod deliberat”, după cum au afirmat autorităţile malaeziene. Avionul a zburat aproximativ opt ore înainte să termine rezervele de carburant.
Căutările se desfăşoară din nordul Thailandei până în Asia Centrală, inclusiv o regiune din China, pentru coridorul nordic, iar pentru cel sudic din Indonezia până în sudul Oceanului Indian.

Rudele dispăruţilor, scoase din camerele de hotel, la Kuala Lumpur

Apropiaţii pasagerilor zborului MH370, dispărut acum 15 zile, au fost nevoiţi să elibereze camerele de hotel din Kuala Lumpur, pentru a le preda fanilor Formulei 1, care le rezervaseră cu ocazia Grand Prix-ului Malaeziei.
Un număr de 32 de apropiaţi ai unor persoane care s-au îmbarcat la bordul Boeing-ului 777 al Malaysia Airlines au părăsit două hoteluri situate în apropierea aeroportului internaţional al capitalei malaeziene, din apropierea circuitului automobilistic de la Sepang. Camerele fuseseră rezervate înaintea dispariţiei avionului, nefiind luată în calcul durata atât de mare a căutărilor epavei. Toate persoanele vizate au fost mutate într-un alt hotel.
La fel s-a întâmplat şi cu oficialii şi reprezentanţii Guvernului care se ocupă de zborul MH370, care au fost nevoiţi să cedeze locul, iar conferinţele lor de presă vor fi organizate în altă parte.
Grand Prix-ul Malaeziei este una dintre atracţiile calendarului sportiv al acestei ţări şi atrage mii de vizitatori.

Nadia Comăneci transmite un mesaj de susţinere pentru familiile celor dispăruţi

Fosta mare gimnastă română Nadia Comăneci, aflată la Kuala Lumpur pentru Gala premiilor Laureus 2014, a transmis un mesaj de susţinere pentru familiile pasagerilor zborului MH370.
Nadia, ambasador al Academiei Laureus, alături de Ilie Năstase, a scris un mesaj alături de alţi doi ambasadori Laureus, fostul înotător american Mark Spitz, câştigător a nouă medalii de campion olimpic, şi fostul atlet Edwin Moses, dublu campion olimpic la 400 m garduri, pentru pasagerii din aparatul Boeing 777.
''Gândurile şi rugăciunile noastre sunt alături de familiile celor din avionul dispărut'', a scris Nadia pe contul său de Twitter.

Nadia Comăneci va sprijini la Kuala Lumpur şi un proiect Special Olympics, alături de Mark Spitz şi Edwin Moses, fosta mare campioană fiind în Consiliul de conducere al organizaţiei mondiale Special Olympics.

Gala premiilor Laureus, veritabile ''oscaruri'' ale sportului, va avea loc miercuri, iar la masculin candidaţi sunt atleţii Usain Bolt (SUA), Mo Farah (Marea Britanie), baschetbalistul LeBron James (SUA), tenismanul Rafael Nadal (Spania), campionul mondial de Formula 1 Sebastian Vettel (Germania), fotbalistul Cristiano Ronaldo (Portugalia). Candidate la feminin sunt fotbalista Nadine Angerer (Germania), înotătoarea Missy Franklin (SUA), atletele Shelly-Ann Fraser-Pryce (Jamaica) şi Elena Isinbaeva (Rusia), schioarea Tina Maze (Slovenia)şi jucătoarea de tenis Serena Williams (SUA).

×
Subiecte în articol: zborul Rio-Paris accident aviatic