x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Politică Băsescu, demis în ’89 pentru nereguli

Băsescu, demis în ’89 pentru nereguli

de Aniela Nine    |    15 Ian 2008   •   00:00
Băsescu, demis în ’89 pentru nereguli

12:11 ● O dezvăluire făcută de Grupul de Investigaţii Politice arată că preşedintele Băsescu lucrează cu dublă măsură. Băsescu a fost sancţionat profesional înainte de 1989, la fel ca Norica Nicolai, dar asta nu l-a împiedicat apoi să accepte de două ori postul de ministru la Transporturi.

O dezvăluire făcută de Grupul de Investigaţii Politice arată că preşedintele Băsescu lucrează cu dublă măsură. Băsescu a fost sancţionat profesional înainte de 1989, la fel ca Norica Nicolai, dar asta nu l-a împiedicat apoi să accepte de două ori postul de ministru la Transporturi.


Grupul de Investigaţii Politice (GIP) condus de Mugur Ciuvică a dezvăluit ieri că Traian Băsescu a fost demis în mai 1989 din funcţia de şef al reprezentanţei Navrom la Anvers pentru "grave nereguli profesionale". Concret, Traian Băsescu a fost acuzat că a semnat incorect factura de reparare a navei Zimnicea, reparaţiile fiind efectuate la Anvers, în ianuarie 1989. Comunicatul GIP este însoţit şi de raportul comisiei de anchetă din cadrul Ministerului Transporturilor, potrivit căreia comandatul navei "a semnat parţial" factura de reparaţii, iar reprezentantul Navrom la Anvers a semnat-o în întregime, "depăşindu-şi atribuţiunile".


CONTESTAŢIE. Ca şi Norica Nicolai, şi Traian Băsescu a contestat sancţiunea profesională, însă Comisia Ministerului Transporturilor a menţinut decizia, sancţionându-l în plus pe actualul şef al statului şi cu reducerea retribuţiei cu 20%, se arată în comunicat. "Traian Băsescu a fost dat afară de la Anvers în urma unor grave nereguli profesionale. Preşedintele Traian Băsescu îşi motivează refuzul de a semna numirea Noricăi Nicolai în funcţia de ministru al Justiţiei printr-o sancţiune primită de aceasta în 1987, în urma instrumentării greşite a unui dosar penal. Dacă Traian Băsescu şi-ar fi aplicat sieşi criteriile de profesionalism pe care i le pretinde Noricăi Nicolai, ar fi trebuit să refuze şi în 1991 şi în 1996 numirea sa în funcţia de ministru al Transporturilor", spune Mugur Ciuvică. El îi contestă lui Băsescu dreptul de "a vorbi despre dosarele altora", amintind că dosarele pe numele şefului statului, precum cel de colaborator al Securităţii, cel de cadre sau cel profesional de la Navrom au fost distruse sau au dispărut.


ACTE. GIP a anexat comunicatului şi documentele acestui caz: memoriul înaintat de Băsescu în urma schimbării sale de la Anvers, ordinul de constituire a comisiei de anchetă şi raportul întocmit de aceasta. În memoriul adresat la 25 mai 1989 şefului Departamentului Transporturi navale Constanţa, Gheorghe Anghelescu, Traian Băsescu vorbeşte despre eforturile sale de a aduce economii companiei şi se declară "profund nedreptăţit" de modul în care a fost interpretată factura de reparaţii a navei. Prin Ordinul de la 29 mai 1989, la nivelul Departamentului Transporturi Navale din cadrul Ministerului Transporturilor s-a constituit o comisie de analiză a reparaţiilor efectuate la nava Zimnicea în ianuarie 1989, care, potrivit documentului, urma să discute cu comandantul navei şi cu reprezentantul Navrom la Anvers.


×