x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Politică CSM a avizat negativ proiectul de lege depus de USR pentru înființarea Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Mediu

CSM a avizat negativ proiectul de lege depus de USR pentru înființarea Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Mediu

09 Apr 2020   •   15:24
CSM a avizat negativ proiectul de lege depus de USR pentru înființarea Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Mediu

Consiliului Superior al Magistraturii a avizat negativ, joi, proiectul de lege privind înființarea Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Mediu, care ar fi urmat să combată la nivel național nerespectarea legislației în domeniu.

Decizia a fost luată cu 10 voturi pentru „avizare negativă” și opt pentru „avizare favorabilă cu observații”.

Proiectul de lege pentru înființarea Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Mediu a fost depus în Parlament pe 9 martie de USR și a fost inițiat de Stelian Ion, Silviu Dehelean, Cornel Zainea, George Dircă, Allen Coliban și Mihai Goțiu.

Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Mediu ar urma să funcţioneze în cadrul Parchetului General şi să fie condusă de un procuror-şef, numit de preşedintele României, la propunerea ministrului Justiţiei cu avizul CSM. Direcția ar urma să ancheteze tăierile ilegale de păduri, depozitările ilegale și traficul de deșeuri, nerespectarea normelor antipoluare, scoaterea definitive sau temporată din circuitul agricol ori silvic de terenuri de pe raza ariei naturale protejate, capturarea sau uciderea speciilor sălbatice cu mijloace nelegale.

Potrivit USR, vor fi de competenţa Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Mediu, indiferent de calitatea persoanei:

a) infracţiunile prevăzute de art. 106 alin. (1) şi (2), art. 107 alin. (1), art. 107 indice 1, art. 108 alin. (1), art. 109 alin (1), art. 110 din Legea 46/2008 privind Codul Silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

b) infracţiunile prevăzute de art. 52 din Ordonanţa de Urgenţă nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;

c) infracţiunile prevăzute de art. 98, alin (1)-(5), din OUG 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

d) infracţiunile prevăzute de art. 81 din Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător, cu modificările şi completările ulterioare;

e) infracţiunile prevăzute de art. 92, alin. (1)-(3), art. 93 alin. (1) şi alin. (2), art. 95 alin (1) şi alin. (2), din Legea nr. 107/1996 privind Legea Apelor, cu modificările şi completările ulterioare;

f) infracţiunile prevăzute de art. 63 alin. (1) din Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

g) infracţiunile prevăzute de art. 2 - 8 din Legea nr. 101/2011 pentru prevenirea şi sancţionarea unor fapte privind degradarea mediului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

h) infracţiunile prevăzute de art. 42 alin. (1), art. 43, art. 44, art. 45 din Legea nr. 407/2006 privind vânătoarea şi protecţia fondului cinegetic, cu modificările şi completările ulterioare;

i) infracţiunile prevăzute de art. 355 şi 356 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal.

×