x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cuc: Proiectul de Ordonanţă privind reglementarea activităţii platformelor de ridesharing va fi în primă lectură în şedinţa de Guvern de joi

0
19 Iun 2019 - 19:00
Cuc: Proiectul de Ordonanţă privind reglementarea activităţii platformelor de ridesharing va fi în primă lectură în şedinţa de Guvern de joi

Proiectul de Ordonanţă de Urgenţă privind reglementarea activităţii platformelor de ridesharing va fi în primă lectură în şedinţa de Guvern de joi, 21 iunie, iar după primirea avizului din partea Consiliului Economic şi Social (CES) va intra pentru adoptare în şedinţa de săptămâna viitoare, a anunţat, miercuri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la sediul ministerului.

"Guvernul îşi doreşte să legifereze acest domeniu important, dar respectă termenele legale, astfel încât actul normativ aprobat de Guvern să nu fie supus niciunui viciu de procedură. Actul normativ a parcurs şi circuitul interministerial de avizare. Astfel, am luat avizele de la Ministerul Comunicaţiilor, Ministerul de Interne, Ministerul Dezvoltării, Ministerul Muncii, Ministerul Finanţelor, Ministerul Economiei, Ministerul Afacerilor Externe şi astăzi de la Ministerul Justiţiei. A fost transmis încă de ieri Consiliului Economic şi Social (CES). Cei de la CES ne-au comunicat astăzi că săptămâna viitoare vor transmite acest aviz. Prin urmare, suntem în aşteptarea acestui răspuns, deoarece şi dânşii au o procedură internă destul de complexă de avizare în cadrul subcomisiilor din cadrul CES-ului de specialitate. Am gândit această reglementare prin Ordonanţă de Urgenţă şi nu prin proiect de lege având în vedere cerinţele românilor care folosesc aceste platforme (...) În concluzie, în cadrul şedinţei de Guvern de mâine (joi, 21 iunie 2019 - n. r.), proiectul de Ordonanţă de Urgenţă va intra în primă lectură şi, după obţinerea avizului CES de marţi (24 iunie 2019, n.r.) va intra pentru a fi adoptat", a spus Cuc. 

Ministrul Transporturilor a adus în discuţie şi procesul prin care iniţiativa legislativă privind platformele de ridesharing a parcurs anumite etape.

"Având în vedere discuţiile din Parlament cu privire la această reglementare (a platformelor de ridesharing - n. r.) este nevoie să fac următoarele precizări. Ştiu că există în Parlament o iniţiativă legislativă de reglementare a acestui domeniu de mai bine de şase luni. Reamintesc tuturor că acest domeniu este nelegiferat până în prezent. În urma sesizărilor şi cerinţelor românilor care folosesc platformele de ridesharing, Ministerul Transporturilor a realizat în mod rapid şi transparent procedura de reglementare a platformelor de acest tip. Nu ne-au fost indiferente nici semnăturile de susţinere a acestor platforme de către români. Au fost nenumărate consultări prealabile cu toţi cei din domeniu, astfel încât Guvernul să adopte un act normativ care să corespundă tuturor nevoilor cetăţenilor. S-au format grupuri de lucru la nivelul Guvernului, cu toţi factorii implicaţi - Ministerul Transporturilor, Ministerul Dezvoltării, Ministerul Comunicaţiilor, Ministerul Finanţelor, Secretariatul General al Guvernului şi Primăria Capitalei. S-au cerut puncte de vedere de la Consiliul Concurenţei. Nu am neglijat nicio autoritate care ar putea aduce plusvaloare la întocmirea acestui act normativ", a menţionat ministrul Transporturilor. 

Acesta a adăugat că a existat în ultima perioadă şi o consultare a structurilor asociative din administraţia publică locală, respectiv a Asociaţiei Municipiilor din România, Asociaţiei Oraşelor din România, Asociaţiei Comunelor din România şi Uniunii Consiliilor Judeţene din România.

"În data de 23 mai, am publicat pe site-ul ministerului în consultare publică proiectul de Ordonanţă de Urgenţă privind transportul alternativ. În acest proces de consultare, am constituit, la cererea partenerilor sociali, subcomisii de specialitate pe domeniul rutier, unde proiectul de ordonanţă a fost dezbătut articol cu articol. Pentru a întări procesul de transparenţă decizională, din iniţiativa noastră, am convocat la sediul ministerului o dezbatere publică pe acest proiecte extrem de important cerut de foarte mulţi cetăţeni. În cadrul procesului, cei care au dorit au avut posibilitatea de a-şi exprima un punct de vedere cu privire la actul normativ. Între timp, a avut loc şi procesul de consultare al structurilor asociative din administraţia publică locală - Asociaţia Municipiilor din România, Asociaţia Oraşelor din România, Asociaţia Comunelor din România şi Uniunea Consiliilor Judeţene din România. După dezbaterea publică, actul normativ s-a întors în Plenul Comisiei de Dialog Social de la nivelul ministerului, unde toţi partenerii sociali şi-au expus opiniile conform legii. Durata procesului legislativ a fost generată de respectarea termenelor procedurale privind elaborarea proiectelor de acte normative, transparenţa decizională şi de consultare a tuturor celor interesaţi în elaborarea unui astfel de act normativ", a subliniat demnitarul.

Taximetriştii au protestat, luni, în Piaţa Constituţiei, faţă de proiectul de ordonanţă privind activitatea de ridesharing.

Protestatarii au propus ca activitatea de transport alternativ cu un vehicul cu şofer 'VTS' să fie înscrisă în Legea 38 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, pentru a avea acelaşi reguli. 

Pe parcursul protestului, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Vasile Ştefănescu, a declarat, pentru AGERPRES, că prevederile actuale din proiectul de Ordonanţă a Guvernului privind activitatea platformelor de ridesharing vor provoca un trafic infernal în Capitală, deoarece nu sunt stabilite limite maxime ale numărului de şoferi care pot lucra prin intermediul acestor platforme. 

"Până acum, toată lumea spunea că ridesharing aduce decongestionarea traficului: 'Ne coalizăm 3-4 inşi şi ne ducem din punctul A în punctul B'. Mai vedeţi dumneavoastră aşa ceva în acest proiect de lege? Este taximetrie: comandă, un singur client cu o singură maşină. Păi, până la urmă, care este corelarea transportului într-un oraş mare, cum e Bucureştiul sau celelalte oraşe mari din ţară? Ai autobuze, tramvaie, troleibuze... Când s-a făcut coeficientul ăsta de 4 la mie la taxiuri au zis să corelăm astfel tot transportul din oraşe. Păi, şi atunci, spuneţi-ne şi nouă, aceşti transportatori alternativi câţi vor fi? Că văd că nu sunt sub nicio formă limitaţi. Ei câţi vor fi? Care e limitarea lor? Nu ştie nimeni!", a afirmat Ştefănescu.

Şeful COTAR a acuzat, totodată, Guvernul că încalcă Constituţia prin intenţia de a publica o ordonanţă de urgenţă pentru reglementarea activităţilor platformelor de transport şi a avertizat că publicarea Ordonanţei ar putea provoca mişcări de protest de amploare la nivel naţional.

"Dacă se va da această ordonanţă, probabil că va crea o mişcare de amploare la nivel naţional, pe care nu pot eu să o preconizez acum. Probabil oamenii vor hotărî, că nimeni nu realizează că în această activitate sunt 40.000 de independenţi, la nivel naţional, fiecare cu maşina lui, cu autorizaţia lui şi îşi întreţine o familie. Se pun familii în pericol şi locuri de muncă în pericol. Ce e aia transport alternativ? Alternativ la ce? Citiţi DEX-ul! Alternativ înseamnă cu totul altceva decât ce visează oamenii ăştia", a subliniat şeful transportatorilor autorizaţi.

Asociaţia Coaliţia pentru Economie Digitală (ACED) a depus, recent, la Guvern petiţia #continuam cu peste 400.000 de semnături de susţinere a serviciilor de ridesharing. 

"Românii, şoferi şi utilizatori, au arătat Guvernului că îşi doresc în continuare un transport urban civilizat. Am demonstrat faptul că utilizatorii, dar şi şoferii cu care colaborăm susţin reglementarea acestor servicii moderne de transport urban. Ne dorim ca Guvernul României să-şi onoreze promisiunea făcută chiar de primul ministru şi să adopte în şedinţa de Guvern de săptămâna aceasta Ordonanţa de urgenţă care reglementează serviciile de mobilitate urbană", a declarat Cătălin Codreanu, preşedintele Asociaţiei Coaliţia pentru Economia Digitală.

Datele Asociaţiei arată că, anual, serviciile de ride sharing aduc beneficii directe şi indirecte de peste un miliard de lei şi oferă un loc de muncă pentru mai mult de 20.000 de şoferi parteneri. 

Proiectul de Ordonanţă de urgenţă a Guvernului privind reglementarea activităţii de ridesharing a fost publicat în dezbatere publică, în data de 23 mai, pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Conform documentului, aplicaţiile de transport alternativ trebuie să fie autorizate de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI), autorizaţia devenind valabilă după plata de către operator a unui tarif de autorizare de 50.000 de lei. De asemenea, transportul alternativ poate fi intermediat numai de un operator al platformei digitale autorizat în acest sens.

La rândul său, operatorul de transport alternativ va trebui să obţină o autorizaţie pentru transportul alternativ de la agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române (ARR) din judeţul sau municipiul Bucureşti, unde îşi are sediul sau domiciliul după caz. Autorizaţia de transport alternativ se eliberează în maximum 15 zile lucrătoare, pentru o perioadă de 3 ani, după plata de către operatorul de transport alternativ a unui tarif de 300 de lei. Autorizaţia de transport alternativ este netransmisibilă.

Autoturismele cu care se efectuează transport alternativ trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: au maxim 5 locuri, inclusiv locul conducătorului auto; au inspecţia tehnică periodică (ITP) realizată la fiecare 6 luni; la momentul cursei trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi utilizarea conform destinaţiei; deţin copia conformă a autorizaţiei pentru transportul alternativ.

Conducătorul auto care efectuează transport alternativ trebuie să îndeplinească în mod cumulativ următoarele condiţii: să aibă vârsta de cel puţin 21 de ani şi să deţină un certificat de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere eliberat de ARR; să deţină permis de conducere categoria B cu o vechime de cel puţin 2 ani; din certificatul de cazier judiciar al persoanei trebuie să rezulte că aceasta nu a fost condamnată pentru infracţiuni contra siguranţei pe drumurile publice, infracţiuni privind traficul şi consumul de droguri, infracţiuni contra vieţii, sănătăţii şi integrităţii corporale, traficul şi exploatarea persoanelor vulnerabile, infracţiuni contra libertăţii şi integrităţii sexuale sau infracţiuni contra patrimoniului; să fie apt din punct de vedere medical şi psihologic pentru desfăşurarea activităţii de transport persoane; să nu aibă suspendată exercitarea dreptului de a conduce în ultimul an pentru conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice sau a substanţelor psihoactive sau să nu fi fost implicată în accidente rutiere soldate, din culpa sa, cu decesul sau vătămarea gravă a uneia sau mai multor persoane.

AGERPRES

Citeşte mai multe despre:   Cuc,   ridesharing

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Criza din Venezuela ameninţă ''securitatea internaţonală'', susţine Grupul de la Lima

Criza din Venezuela ameninţă ''securitatea internaţonală'', susţine Grupul de la Lima
Grupul de la Lima - compus din 12 ţări latinoamericane şi Canada - a cerut marţi comunităţii internaţionale să facă "un mare efort" pentru a organiza alegeri în Venezuela, a cărei criză ameninţă...

Marius Pieleanu: „Călin Popescu Tăriceanu are cea mai mare favorabilitate din politica românească de centru-stânga”

Marius Pieleanu: „Călin Popescu Tăriceanu are cea mai mare favorabilitate din politica românească de centru-stânga”
Sociologul Marius Pieleanu a precizat la ”Sinteza Zilei” că președintele Senatului, Călin-Popescu Tăriceanu beneficiază de un capital politic considerabil în zona electoratului din spectrul politic de...

Ramona Ioana Bruynseels, despre prezidențiale: „În august vor avea loc negocieri mai ample și în septembrie ne putem aștepta cu diverse alianțe”

Ramona Ioana Bruynseels, despre prezidențiale: „În august vor avea loc negocieri mai ample și în septembrie ne putem aștepta cu diverse alianțe”
Ramona Ioana Bruynseels, candidatul umaniștilor la prezidențiale, a precizat la Antena 3 este firesc să aibă loc în această perioadă negocieri politice în preajma alegerilor din acest an. „Ele ascund...

Tensiuni în Golf: Marina americană s-ar putea să fi doborât o a doua dronă iraniană

Tensiuni în Golf: Marina americană s-ar putea să fi doborât o a doua dronă iraniană
O navă a marinei SUA s-ar putea să fi doborât o a doua dronă iraniană în strâmtoarea Ormuz săptămâna trecută, a declarat marţi un responsabil american, adăugând că armata nu are o confirmare definitivă...

SUA: Senatul confirmă numirea lui Mark Esper în funcţia de ministru al apărării

SUA: Senatul confirmă numirea lui Mark Esper în funcţia de ministru al apărării
Senatul SUA a votat marţi, cu o majoritate covârşitoare, numirea lui Mark Esper (55 de ani) în funcţia de ministru al apărării, care intervine la şapte luni după demisia răsunătoare a lui Jim Mattis, acesta...

Tăriceanu: Iohannis vrea să transforme referendumul în ''cea mai teribilă armă politică''

Tăriceanu: Iohannis vrea să transforme referendumul în ''cea mai teribilă armă politică''
Preşedintele Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu, îl acuză pe şeful statului Klaus Iohannis că intenţionează să transforme referendumul consultativ în "cea mai teribilă armă politică" împotriva celor care...

Paris, Londra şi Berlin lucreaza la o "misiune de monitorizare" a securităţii maritime în Golf

Paris, Londra şi Berlin lucreaza la o "misiune de monitorizare" a securităţii maritime în Golf
Parisul, Londra şi Berlinul lucrează la o "misiune de monitorizare şi observare a securităţii maritime în Golf", a declarat marţi ministrul de externe francez, Jean-Yves Le Drian, după sechestrarea de către...

Australia înfiinţează o forţă de instrucţie militară pentru a ajuta vecinii din Pacific

Australia înfiinţează o forţă de instrucţie militară pentru a ajuta vecinii din Pacific
Australia înfiinţează o nouă forţă de instrucţie militară pentru a-i ajuta pe vecinii săi din Pacific, a anunţat marţi ministrul apărării, informează DPA. "Forţa de Sprijin Pacific va angaja o echipă...

Boris Johnson preia conducerea guvernului britanic: Angela Merkel vrea să continue o ''prietenie strânsă'' cu Londra

Boris Johnson preia conducerea guvernului britanic: Angela Merkel vrea să continue o ''prietenie strânsă'' cu Londra
Cancelarul german Angela Merkel l-a felicitat marţi pe noul premier britanic Boris Johnson, insistând asupra faptului că ea şi-ar dori să continue "prietenia strânsă" cu Marea Britanie, aflată în plin divorţ de...

Siria: Reuniune turco-americană privind stabilirea unei "zone de securitate"

Siria: Reuniune turco-americană privind stabilirea unei "zone de securitate"
Responsabili turci şi americani au început marţi discuţii privind planificarea unei "zone de securitate" în nordul Siriei pentru crearea unui tampon între frontiera turcă şi combatanţii kurzi, a anunţat...

Prognoza METEO pentru 24, 25, 26 şi 27 iulie: Cer noros

Prognoza METEO pentru 24, 25, 26 şi 27 iulie: Cer noros
Cerul va fi variabil în regiunile extracarpatice ale ţării, iar local la munte şi izolat în vest, sud-vest şi în centru se vor semnala averse de ploaie însoţite de descărcări electrice, însă acestea...

Dăncilă: Trebuie să ne asumăm istoria partidului, pornind de la Gherman, Iliescu, Năstase, Geoană, Ponta şi Dragnea

Dăncilă: Trebuie să ne asumăm istoria partidului, pornind de la Gherman, Iliescu, Năstase, Geoană, Ponta şi Dragnea
Preşedintele Partidului Social Democrat, Viorica Dăncilă, a declarat marţi că trebuie să îşi asume istoria PSD, "pornind de la Oliviu Gherman, Ion Iliescu, Adrian Năstase, Mircea Geoană, Victor Ponta, Liviu...

Dăncilă: O să câştigăm alegerile; faptul că eu candidez înseamnă că îmi asum conducerea partidului către o victorie

Dăncilă: O să câştigăm alegerile; faptul că eu candidez înseamnă că îmi asum conducerea partidului către o victorie
Premierul Viorica Dăncilă, liderul social-democraţilor, s-a arătat încrezătoare în şansele partidului de a câştiga alegerile prezidenţiale, subliniind că prin candidatura sa şi-a asumat să conducă PSD...

Israel: Un fost premier îşi cere scuze pentru moartea unor arabi israelieni ucişi în 2000

Israel: Un fost premier îşi cere scuze pentru moartea unor arabi israelieni ucişi în 2000
Fostul premier israelian Ehud Barak, în campanie pentru alegerile legislative din septembrie, şi-a cerut scuze marţi pentru moartea unor arabi israelieni ucişi de poliţia israeliană în timpul unor manifestaţii...

Dăncilă - candidatul PSD la prezidenţiale: Ştiu că nu o să intru într-o luptă uşoară; mergem pe acelaşi mesaj de unitate

Dăncilă - candidatul PSD la prezidenţiale: Ştiu că nu o să intru într-o luptă uşoară; mergem pe acelaşi mesaj de unitate
Preşedintele PSD, Viorica Dăncilă, a declarat, marţi, că decizia Biroului Permanent Naţional şi a Comitetului Executiv Naţional de a o desemna candidat la prezidenţiale o onorează şi o responsabilizează,...
Serviciul de email marketing furnizat de