x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Politică Legea împărţirii maşinilor în Camera Deputaţilor: “ori toţi, ori nici unul”

Legea împărţirii maşinilor în Camera Deputaţilor: “ori toţi, ori nici unul”

de Monica Iordache Apostol    |    24 Noi 2010   •   20:26

Biroul Permanent al Camerei Deputaţilor, convocat în formula Puterii, a amânat ieri aprobarea proiectului de buget al Camerei pe 2011, care prevede o majorare a cheltuielilor cu 28% faţă de anul trecut. Cei mai mulţi bani se sparg, evident, pe maşini, secretarul general al Camerei, Gheorghe Barbu propunând înlocuirea întregului parc auto, care include 137 de maşini.

La şedinţa de luni a Biroului Permanent, reprezentanţii Puterii au discutat între ei câte maşini să cumpere şi pe ce criterii. Liderul grupului minorităţilor Varujan Pambuccian a propus ca parcul auto să fie înlocuit gradual, începând cu cele mai vechi autoturisme. “Cred că de exemplu, maşinile de teritoriu, în bloc, pot să mai aştepte, mă refer la Logan-urile din teritoriu. Critice sunt cele din zona Biroului permanent, liderilor de grup şi a altor maşini care sunt folosite în zona centrală – să spunem, a Camerei Deputaţilor, care sunt, unele dintre ele, nu toate, foarte,  foarte vechi şi pentru care, repet, costurile de întreţinere sunt deja foarte mari, în plus, datorită uzurii lor, consumul de carburant şi de alte consumabile sunt foarte mari”, le-a spus Pambuccian colegilor din BP, conform stenogramei şedinţei de luni.

Ideea a fost însă respinsă de PDL pe motiv că ar stârni invidia deputaţilor de rând. Chestorul Gheorghe Albu (PDL) s-a temut să nu fie acuzat că BP ia maşini doar pentru şefii Camerei, lăsându-i pe aleşii de rând să circule cu rable, mai ales în campaniile electorale. “Prima reacţie va fi cea pe care o ştim. Vreţi să luaţi autoturisme noi pentru voi. (...) Repet, o să avem mari, mari discuţii şi poate chiar din partea unor colegi, pentru că unii au un circuit intens cu autoturismele acestea în campanie, au 5-600.000 de km, alţii au 200.000, 100.000 de km.

Va fi greu să explicăm unui coleg de ce îi dau cu prioritate lui X o maşină pentru că are 700.000 de km şi celuilalt nu-i dau pentru că are numai 100.000 şi ea mai poate fi funcţională”, a spus Albu, arătând că a juns să semneze decontări de cheltuieli cu reparaţiile pentru un Logan şi de peste 1.000 de euro. “Ori şi la o Dacie, 40 de milioane reparaţii, adică 1.000 de euro  înseamnă deja o valoare extraordinar de mare”, a afirmat Albu, conform stenogramei.

Mai mult, conform lui Gheorghe Barbu, deputaţii nu numai că folosesc maşinile Camerei când îşi fac campanie electorală, dar au şi parte de evenimente spectaculoase. “Aici nu este problemă numai de costuri, este problemă şi de siguranţa demnitarului, adică noi nu putem spune: ai 100.000 de km, dar ea este praf, că a lovit-o de vreo două ori, s-a răsturnat...”, a rezumat Barbu cascadoriile pe care le-ar face deputaţii cu autoturismele primite de la stat.

×
Subiecte în articol: observator