x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social ANPC ne protejează de luni până vineri

ANPC ne protejează de luni până vineri

de Mariana Zaharia    |    30 Oct 2018   •   14:30
ANPC ne protejează de luni până vineri
Sursa foto: Dan Marinescu/Intact Images

Cumperi alimente stricate în weekend, reclami abia luni pentru că Protecția Consumatorului are echipe de urgență doar în perioada sărbătorilor. Șefii ANPC au declarat telefonic că nu consideră asta o disfuncționalitate a sistemului, iar în scris au dat vina pe lege. Sursele noastre spun că numărul angajaților este prea mic ca să permită un program 7/7.

Un tânăr din Pitești a mers într-un hipermarket de unde a cumpărat file de șalău pentru a-i face copilului cina. I-a și spus asta vânzătoarei, mizând pe faptul că femeia este de bună credință și nu i-ar vinde ceva expirat care va ajunge apoi în farfuria unui băiat de doar câțiva ani. Acasă, însă, piteșteanul și-a dat seama după miros că peștele nu poate fi consumat și, neîncrezător că alimentul va fi retras de la raft dacă va merge el singur la magazin, a vrut să sesize autoritățile. Vineri seara a pus mâna pe telefon și a sunat la Protecția Consumatorului, dar nu i-a răspuns nimeni pentru că nu mai era program.

Weekendul este pentru împăcare

Inspectorii ANPC au ture de weekend doar când sunt sărbători. În rest, pot fi găsiți de luni până vinery, și asta pentru că, spun șefii de la centru, nu există o lege care să permită asigurarea unei intervenții permanente. “Precizăm însă că, pentru a veni în sprijinul consumatorilor, Autoritatea a implementat pe site-ul propriu o platformă unde aceștia pot depune reclamații, în timp real. De asemenea, reclamații se pot depune și pe adresa de e-mail a instituției sau prin poștă. Toate aceste reclamatii sunt preluate și instrumentate cu celeritate, de către angajaţii ANPC”. În plus, există și posibilitatea legală ca un client înșelat să se împace cu un comerciant și atunci să nu mai implice autoritățile. Calea amiabilă îi aduce celui păcălit banii înapoi în buzunar, iar șefii din ANPC susțin că orice produs neconform este imediat și retras de la vânzare.

Așadar, vânzătorul care a păcălit un client trebuie considerat de bună credință. Pe surse am aflat că inspectorii au mers în control la hipermarketul din Pitești și au văzut în acte că peștele stricat a fost scos de la raft sâmbătă dimineața, cel mai probabil la sesizarea unui angajat. Cum este unul dintre cele mai mari magazine din oraș, este greu de calculat câți oameni au plătit pentru alimentul de care nu s-au putut atinge pentru că și-ar fi pus sănătatea în pericol.

ANPC-ul are un departament special pentru împăcarea comercianților cu clienţii. Rezolvarea pe cale amiabilă este prima soluție pe care o are la dispoziție cel care a plecat din magazin cu un produs necorespunzător.

×
Subiecte în articol: ANPC