x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social Sfatul lui Chiriţoiu: Atentie la promoţiile Black Friday

Sfatul lui Chiriţoiu: Atentie la promoţiile Black Friday

14 Mai 2018   •   15:20
Sfatul lui Chiriţoiu: Atentie la promoţiile Black Friday

Românii trebuie să fie foarte atenţi la campaniile de genul Black Friday şi să compare preţurile şi calitatea produselor, nu doar să aştepte ca autorităţile să sancţioneze magazinele care nu respectă legea, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

 

"Oamenii ar trebui să-şi facă temele, să verifice preţurile care au fost înainte, pentru că online poţi să vezi şi preţuri mai vechi. Trebuie să se informeze mai bine. Companiile în primul rând au interesul să fie corecte, pentru că altfel riscă să distrugă încrederea consumatorilor şi oamenii vor evita şi nu vor mai dori să cumpere, iar atunci companiile pot suferi", a arătat Chiriţoiu, citat de AGERPRES

Potrivit spuselor sale, preţurile online pot fi mai bune decât cele din comerţul tradiţional, dar magazinele induc percepţia eronată că produsele sunt mai ieftine în timpul promoţiilor. Chiriţoiu a subliniat ca autorităţile trebuie să vegheze la respectarea legii, dar şi oamenii trebuie să facă un efort să nu pice în aceste capcane.

El a arătat că reprezentanţii Consiliului au descoperit incidental aceste nereguli, în timp ce analizau aspecte legate de concurenţă, într-un caz în care o platformă online este suspectată că îşi privilegiază produsele proprii în dauna produselor unor terţi, în sensul că le poziţionează mai atractiv pentru consumatori. Astfel, au fost găsite nereguli la promoţiile Black Friday în majoritatea cazurilor, iar la 20% din cazuri preţurile erau chiar mai mari decât în mod obişnuit.

Astfel, din datele analizate de autoritatea de concurenţă, reiese ca există un comportament generalizat de nerespectare a normelor legale privind campaniile de reduceri de preţuri. În aceste condiţii, mecanismele de manifestare a concurenţei prin preţ în cadrul promoţiilor sunt distorsionate, percepţia clienţilor cu privire la preţul real (preţul de referinţă) fiind deformată.

×