x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social Cu Dacia 1300, din România în Franţa şi retur

Cu Dacia 1300, din România în Franţa şi retur

de L. Budin    |    01 Noi 2019   •   18:30
Cu Dacia 1300, din România în Franţa şi retur

Anul 2019 a avut o însemnătate specială pentru fanii mașinilor retro: a marcat împlinirea a 50 de ani de la data intrării în fabricație, atât în Franța, cât și în România, a modelului Renault 12/Dacia 1300 – un automobil la fel de iubit pe cât a fost de hulit. Membrii clubului „Amicale R12 Passion” din Franţa au marcat aniversarea invitându-i pe fanii şi posesorii de asemenea autovehicule de pe mapamond în localitatea La Douze. Românii nu au lipsit de la întâlnire.  

Periplul compatrioţilor noştri, care a avut loc toamna asta, ne-a fost relatat pe larg de unul dintre participanţi. La volanul Daciilor din dotare, fabricate în perioada 1970 – 1994, trei români au plecat într-o mică expediţie transeuropeană, şi lor li s-au alăturat, pe parcurs, alţi trei. Într-o primă instanţă, s-au încumetat la drum Robert Tiberiu Rapcea, la volanul unei Dacii 1300 din 1970, Radu Albei, cu un autoturism Dacia 1300 Taxi Columbia (1982), şi eroul nostru, bucureşteanul Dragoș Manea, posesorul unei Dacii 1310 din 1987. „Pregătirile au început încă din iarna anului trecut: am stabilit traseul, opririle pentru odihna șoferilor, obiectivele turistice de vizitat precum și alte mărunțișuri”, spune Manea. Apoi, după reviziile de rigoare, „băbuţele” pe patru roţi au pornit-o voios la drum.

Fotografii virale pe net

Drumul prin România a fost lipsit de evenimente. La graniţă, vameşii i-au felicitat pe ai noştri pentru iniţiativă. A urmat traseul prin Ungaria, când românii au hotărât să bage cărbuni şi să treacă la 120-130 km/h. „Raportat la bolizii din ziua de azi, aceste viteze nu-s prea mari, dar pentru niște autoturisme venerabile, chiar reprezintă un efort”, ţine să precizeze Manea.

Următoarea etapă a avut drept ţintă oraşul austriac Linz. Acolo, maşinilor li s-a dat prilejul să răsufle după cei 1.200 km parcurşi, iar posesorii s-au delectat cu bere locală şi cu şniţele. Apoi, după 450 km pe autobahnurile din Germania, alaiul a ajuns la Stuttgart. „Impresiile după o zi de deplasare au fost dezamăgitoare: majoritatea autostrăzilor erau în reparaţii, am întâlnit peste tot blocaje şi limitări de viteză. Uite-aşa s-a spulberat mitul cu impecabilele autostrăzi germane...”, îşi aminteşte Manea. „Singurul lucru care nu s-a schimbat a fost impresia pe care o aveam despre civilizaţia la volan a nemţilor. Nu am avut parte de claxoane injurioase pentru că mergeam pe şoselele lor cu nişte maşini mai vechi de 30 de ani, ci doar de felicitări şi încurajări”. La Stuttgart, românii s-au conectat la Facebook şi au constatat că fotografiile cu maşinile lor deveniseră virale pe paginile şoferilor de TIR...

 

România, pe locul doi

După două zile de odihnă şi vizitele de rigoare la muzeul Porsche și Mercedes, au mai urmat două zile de condus până la punctul terminus. Pe drum, coloanei i s-au mai adăugat două Dacii - una fabricată în 1974 şi condusă de Filip Cătălin, alta din 1993, avându-l drept proprietar pe Costin Manga. În localitatea franceză La Douze s-a alipit de lotul românesc şi Dacia 1410 Sport, din 1986, condusă de Vlad Gabriel Stanciu. Aniversarea francezilor a însemnat o plimbare cu autoturismele prin zonă, o petrecere câmpenească, urmată de un concert şi o seară de discotecă. În ultima zi, duminică, maşinile au fost etalate în centrul oraşului şi s-a ţinut târg de piese auto. „Demn de menționat este că România a fost pe locul doi ca număr de participanți, după echipajele sosite din Spania”, precizează Manea.

 

Tradiţionalele flash-uri de acasă

La final, cei 6 români şi maşinuţele lor au pornit-o înapoi spre casă. Trei dintre ele au avut probleme cu GPS-ul, aşa că şoferii au parcurs 150 km prin Franţa fără niciun dispozitiv electronic care să le arate drumul (inclusiv telefoanele mobile au avut dificultăţi în a se conecta la sateliţi). Toate problemele au fost uitate la München, înecate în berea rece bavareză. Cum mai erau de parcurs 1.480 km până acasă, drumul a fost împărţit în două etape: 950 km până la Arad şi restul, până la Bucureşti. „Traseul a fost parcurs fără incidente - ar fi de menţionat doar tradiționalele flash-uri emise cu multă dăruire de meltenii de pe autostrăzile din România”, conchide, cu umor, Dragoş Manea.

Renault 12 a fost una din primele mașini fabricate la nivel internațional, autoturismul fiind produs în Franța, România, Turcia, Argentina, Columbia, Mexic, Spania și Venezuela.

 

 

×
Subiecte în articol: Dacia 1300