x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social Efectul coronavirus: În sediile ANAF, contribuabilii vor trebui să păstreze o distanță de 1,5 metri unii față de alții

Efectul coronavirus: În sediile ANAF, contribuabilii vor trebui să păstreze o distanță de 1,5 metri unii față de alții

12 Mar 2020   •   18:59
Efectul coronavirus: În sediile ANAF, contribuabilii vor trebui să păstreze o distanță de 1,5 metri unii față de alții

Conducerea ANAF a anunțat, joi, într-un comunicat, măsurile luate pentru protecția personalului și a contribuabililor, în contextul epidemiei de coronavirus. Potrivit uneia dintre reguli, contribuabilii vor trebui să păstreze o distanță de siguranță de 1,5 metri unii față de alții, în sediile ANAF.

Măsurile sunt necesare în scop preventiv, dar și pentru desfășurarea activității ANAF și a structurilor subordonate, se precizează în comunicatul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).

Noile măsuri instituite in sediile fiscale sunt următoarele:

- au fost stabilite punctele cheie și activitățile care necesită un flux continuu, precum și numărul de personal necesar pentru asigurarea acestora, respectiv 15% din totalul angajaților ANAF, de exemplu la ghișeul unic, trezorerie, registratură, asistență contribuabili, relații cu publicul etc.;

- este limitat accesul în cadrul spațiilor destinate contribuabililor, astfel încât să se evite crearea de cozi/aglomerație, stabilindu-se o distanță de cel puțin 1,5 m între persoane;

- sunt asigurate, pentru personalul propriu, materiale igienico-sanitare: săpun, prosoape hârtie, măști de protecție, mănuși de protecție și dezinfectanți pentru protecția acestora;

- în regim de urgență sunt asigurate servicii de dezinsecție și dezinfecție a spațiilor în care își desfășoară activitatea personalul ANAF;

- pentru personalul care utilizează mijloacele de transport public ora de începere este stabilită în intervale orare decalate cu o oră/o oră și jumătate față de programul normal, respectiv ora 8.00, ora.9.00 și ora 10.00, pentru perioada 12.03 – 31.03.2020;

- se realizează permanent prelucrarea informațiilor și a măsurilor de protecție pentru prevenirea infectării cu COVID – 19, cu toții angajații;

- toate ședintele, întâlnirile cu participare extinsă se realizează în sistem video conferință, iar delegațiile/deplasările angajaților sunt suspendate în perioada următoare;

- sunt stabilite activitățile și sunt identificați salariații care își pot desfășura activitatea la distanță, respectiv 50% din totalul angajaților ANAF;

- sunt identificați angajații care au efectuat ore suplimentare și se acordă zilele de recuperare în vederea asigurării posibilității rotirii personalului;

- toți angajații ANAF completează o declarație pe proprie răspundere, cu privire la riscul de contaminare;

- la intrarea în toate sediile este afișat materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanță cu ANAF.

În comunicatul ANAF se precizează că au fost constituite, atât la nivel central, cât și la nivel regional, structuri pentru gestionarea măsurilor destinate prevenirii răspândirii COVID – 19. Aceste structuri vor lua noi decizii, în funcție de evoluția situației.

Potrivit Agenției, până acum nu există cazuri de infectare cu Covid-19 în rândul angajaților ANAF.

(sursa: Mediafax)

×
Subiecte în articol: anaf coronavirus