x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social Haos în Sănătate. PIAS a picat din nou

Haos în Sănătate. PIAS a picat din nou

de Monica Cosac    |    31 Ian 2017   •   08:34
Haos în Sănătate. PIAS a picat din nou
Sursa foto: BrianAJackson/Getty Images/iStockphoto

Problemele tehnice ale softului cumpărat de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) continuă să blocheze sistemul medical din România. Întreaga Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a devenit indisponibilă din nou, ieri-dimineaţă, la doar două săptămâni de la ultimul blocaj total.

 

“Astăzi, 30.01.2017, începând cu ora 8.30, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este indisponibilă datorită (sic!) unor probleme tehnice. Până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line”, a informat, ieri, CNAS. “Până la termenul de raportare a activității lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite ordin, conform prevederilor legale mai sus menționate”, mai arată sursa citată.

Blocarea întregii platforme informatice vine după alte două zile consecutive în care serviciile PIAS au fost indisponibile temporar, din cauza unor lucrări de mentenanţă la centrul de date aparţinând STS, unde sunt colocate echipamentele platformei informatice a CNAS.

Cu două săptămâni în urmă, când PIAS a fost, de asemenea, indisponibilă, reprezentanţii Teamnet, compania cu care CNAS a semnat, la finalul anului trecut, un contract de mentenanță în valoare de 17,7 milioane de lei (3,9 mil. euro) pentru platforma informatică, ne-au transmis că încă se află “în etapa de preluare a sistemului informatic CEAS și a platformei PIAS, mai precis în perioada de recepționare a documentației (ex. parole de acces, interconectarea între sisteme)”. “Imediat ce compania noastră va recepționa informațiile și documentația necesară asigurării procesului de mentenanță, se va proceda la finalizarea procesului de preluare, prin semnarea procesului-verbal”, ne-a comunicat Bogdan Padiu, CEO Teamnet Group. Reprezentanţii Teamnet nu au mai răspuns, însă, când anume estimează că se va finaliza procesul de preluare, astfel încât firma Teamnet să se ocupe efectiv de mentenanţa sistemului.

 

 

 

×