x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social Noile nevoi de bază: bateria și internetul

Noile nevoi de bază: bateria și internetul

de Diana Scarlat    |    26 Oct 2017   •   16:05
Noile nevoi de bază: bateria și internetul

Nevoile fiziologice și de securitate, care stau la baza piramidei lui Maslow, au fost declasate de nevoia de baterie la telefon și conectare la rețeaua de internet Wifi. Aceasta ar fi cconcluzia la care au ajuns specialiștii în marketing astăzi, în era digitală.

Specialiștii în marketing, publicitate și comunicare au schimbat strategiile de aragere a publicului, după ce măsurătorile din ultima perioadă au arătat că nevoile de bază s-au schimbat și ele. „Imaginați-vă că la un restaurant cineva ar putea fi în pragul infarctului dacă nu mai are baterie la telefon sau nu se poate conecta la internet. Astăzi, în era digitală, trebuie să ne adaptăm noilor cerințe, astfel încât să venim în întâmpinarea nevoilor clienților”, a explicat Pablo Ferreiros Bennett, unul dintre cei mai apreciați specialiști în strategii de marketing și vânzări, în cadrul evenimentului Smart Marketing, organizat ieri, la București. Alte schimbări majore în relația dintre companiile care vând produse și clientul de astăzi sunt legate de planul emoțional, devenit primordial, în defavoarea raționalului. Tocmai din acest motiv, modul de adresare s-a schimbat radical, iar locul argumentelor logice a fost luat de trăiri și experiențe care rămân în memoria clienților și îi determină să cumpere sau să refuze anumite produse. „Emoțiile sunt cele care rămân în memoria de lungă durată. De aceea contează experiența personală. Oamenii nu mai cumpără astăzi un DVD cu muzică, pentru 20 de dolari, dar sunt dispuși să dea 200 de dolari pentru a merge la un concert al aceleiașii formații. De ce? Pentru că în ceea ce rămâne veșnic nu este obiectul, ci experiența trăită. Mai mult, oamenii cumpără nu ceea ce faci, ci „de ce” faci, adică povestea din spatele produsului”, mai spune specialistul.

Produsele care nu se adaptează la realitatea digitală de astăzi și la schimbările din comportamentul clientului pot fi refuzate de piață, chiar dacă sunt foarte bune. Strategiile se bazează pe evoluția tehnologică, pe emoție și pe „influenceri”.

Era digitală schimbă piramida lui Maslow și strategiile de marketing

×
Subiecte în articol: securitate