x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social Românul de pe Facebook: bărbat, căsătorit, fan Inna

Românul de pe Facebook: bărbat, căsătorit, fan Inna

09 Mai 2016   •   16:17
Românul de pe Facebook: bărbat, căsătorit, fan Inna
Sursa foto: PhotoAttractive/Getty Images/iStockphoto

Utilizatorii de internet din România deţin, în prezent, 8,5 milioane de conturi înregistrate pe Facebook, dintre care 1,2 milioane sunt din Bucureşti. Bărbaţii rămân cei mai frecvenţi utilizatori ai reţe­lei de socializare, categoria de vârstă cea mai activă fiind reprezentată de cei între 25 şi 34 de ani. De asemenea, Facebook-ul este mai mult o „jucărie” a românilor căsătoriţi, fiind mai puţin accesat de persoanele singure. Inna este cea mai populară româncă printre utilizatori.

Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Iaşi sunt oraşele cu cei mai mulţi utilizatori de Facebook din România, reiese din monitorizarea realizată de Facebrands.ro, serviciul de cercetare a paginilor româ­neşti al reţelei de socializare. Din numărul total de utili­zatori care şi-au setat oraşul în contul de Facebook, 1,2 milioane sunt din Bucureşti (16,72% din total), fiind urmaţi de cei din Cluj-Na­poca (260.040 persoane, 3,63% din total), Timişoara şi Iaşi (cu câte 260.000 de persoane). Pe de altă parte, cel mai mic număr de utili­zatori de Facebook se regă­seşte în oraşele Drăgăşani şi Bragadiru (câte 11.000 de persoane, 0,11% din total), Câmpia Turzii (10.450 persoane) şi Târgu Secuiesc (10.080 persoane). Statistica arată că persoanele care intră cel mai frecvent pe Facebook se situează în cate­goria de vârstă 25-34 de ani (28,3% din total). Pe locu­rile următoare se situează persoanele cu vârste între 18 şi 24 de ani (22,1%), cele între 35 şi 44 ani (20,6%), respectiv utilizatorii cu vârste între 45 şi 54 de ani (11,3%). Bărbaţii rămân consumatori de Facebook mai avizi ca femeile. Astfel, 60,61% din totalul conturilor sunt deţinute de bărbaţi, faţă de 39,39% femei. Reţeaua de socializare este preferată, în special, de persoanele căsătorite, care reprezintă 64,99% dintre utilizatori. Urmează persoanele care se declară singure - 23,74% din total şi persoanele aflate într-o relaţie - 9,89%. În ceea ce priveşte clasamentul general al celor mai accesate pagini înregistrate pe Face­book de către vedetele din România, pe prima poziţie se clasează Inna, cu 12,06 milioane de fani, urmată de trupa Akcent (3,66 milioane de fani) şi Alexandra Stan (3,47 milioane fani). Face­book a devenit o unealtă folositoare pentru afacerile româneşti, motiv pentru care cele mai multe pagini româneşti de pe reţeaua socială sunt din categoria „Afaceri locale” – peste 3.000. În topul frecvenţei urmează categoriile „Artă şi cultură”, „Sănătate şi îngrijire personală”, „Maga­zine online”, „Cântăreţi şi trupe”, „Bloguri”.

 

Numărul conturilor de Facebook ale românilor se află în creştere constantă în ultimii cinci ani. Astfel, în 2011, numărul de utilizatori din ţara noastră era de 2,45 milioane. Anul trecut, în ianuarie, numărul conturilor înregistrate în ţara noastră era de 7,6 milioane.

×