x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social STS: 58,57% dintre apelurile primite la 112 anul trecut au fost false; care sunt amenzile

STS: 58,57% dintre apelurile primite la 112 anul trecut au fost false; care sunt amenzile

10 Feb 2017   •   18:47
STS: 58,57% dintre apelurile primite la 112 anul trecut au fost false; care sunt amenzile
Sursa foto: Karina Knapek/Intact Images

Aproximativ 59% din cele 14.600.440 de apeluri primite anul trecut la numărul unic european de urgenţă 112 sunt false, iar în luna ianuarie a acestui an procentul a fost de 53,97%, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european, relevă o statistică a Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS). 

"Statistica pe 2016 realizată de STS arată că la 112 au fost primite peste 14.600.440 de apeluri. Dintre acestea 8.552.087 (58,57%) au fost false şi 6.048.353 (41,43%) reale. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă - 3.781.205 (60,28%), Poliţie - 1.364.808 (21,76%), ISU-SMURD - 933.622 (14,88%) şi Jandarmerie - 184.606 (2,94%)", se arată într-un comunicat al STS, transmis AGERPRES, în contextul marcării sâmbătă a Zilei Europene a Numărului de Urgenţă 112. 

Potrivit sursei citate, din punct de vedere al apelurilor false, judeţele Covasna, Mureş şi Gorj ocupă primele locuri ca procent din totalul apelurilor. 

Timpul mediu de răspuns al Centrului 112 este de 3,94 secunde şi a fost înregistrat în cazul a 93,6% din totalul apelurilor, la care timpul de răspuns a fost sub 10 secunde, situându-se la nivelul performanţelor europene în materie. 

"Pe luna ianuarie 2017, din totalul de 1.199.680 de apeluri, 552.256 (46,03%) au fost reale şi 647.424 (53,97%) false. Urmare constatărilor făcute de autorităţile statului, 15.847 de cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112 (anul 2016 şi ianuarie 2017). Cele mai multe sancţiuni au fost aplicate în Teleorman, Bucureşti şi Prahova", precizează STS. 

În urma campaniilor de educare şi informare desfăşurate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 30% şi se situează la circa 58 de procente, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european, menţionează STS. 

"România face parte dintre cele cinci state membre care reprezintă exemple de bună practică şi este una dintre puţinele ţări membre UE în care 112 este număr unic de urgenţă. Eurobarometrele Comisiei Europene, referitoare la numărul unic european de urgenţă 112, arată că România a făcut progrese remarcabile în administrarea şi dezvoltarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă şi se află pe primele locuri în ceea ce priveşte informarea şi educarea populaţiei în UE", afirmă STS. 

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este organul central al statului care administrează, exploatează, întreţine şi dezvoltă Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU). STS continuă acţiunile de informare-educare pe tema 112, prin organizarea de vizite ale elevilor şi studenţilor în centrele de primire apeluri de urgenţă din Bucureşti şi din ţară, diseminarea de noi informaţii de interes public şi materiale de promovare, inclusiv prin intermediul reţelelor sociale. 

Numărul pan-european de urgenţă 112 a fost creat în 1991, în România devenind operaţional în 2005. Începând cu anul 2008, 112 este singurul număr care poate fi folosit de pe orice telefon fix sau mobil pentru a beneficia, gratuit, de serviciile de urgenţă (ambulanţă, pompieri şi poliţie) în orice ţară a Uniunii Europene. 

Apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 sau transmiterea de mesaje false la numărul 113 constituie contravenţii, iar faptele sunt sancţionate cu amendă de la 500 la 1.000 de lei. 

×