x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

București, capitala misterelor și a legendelor ascunse – un alt mod de promovare

0
Autor: Diana Scarlat 20 Aug 2019 - 09:30
București, capitala misterelor și a legendelor ascunse – un alt mod de promovare
Vezi galeria foto

Capitala României nu a fost niciodată o reală destinație de „city break”, în ciuda tuturor declarațiilor specialiștilor în turism care au încercat să o ridice la acest statut. Bucureștiul a fost, în ultimii 20 de ani, o destinație de turism de business sau de tranzit, iar evenimentele importante au arătat că există potențial de a avea un număr foarte mare de vizitatori, atunci când se întâmplă ceva notabil. Numărul turiștilor a fost în creștere, în ultimii cinci ani, însă povestea atractivă a orașului nu s-a spus încă, nici măcar pe jumătate. Pentru a ieși din cercul vicios al promovării „la grămadă”, care nu va atrage alți vizitatori, acum se pun bazele unei noi povești a Bucureștiului turistic.

 

În turism există un principiu de bază, pentru a atrage vizitatorii către o anumită destinație: numărul acestora crește direct proporțional cu cel al obiectivelor din categorie „excepțional”. Bucureștiul nu duce lipsă de astfel de obiective, dar ceea ce a lipsit mereu a fost scoaterea lor la lumină. Compania Municipală Turistică București S.A (C.M.T.B), înființată de Primăria Capitalei, vine acum cu o nouă abordare care ar putea crește simțitor numărul de turiști dornici să viziteze Bucureștiul ca pe o destinație în sine, nu ca pe una de tranzit. „De ani și ani avem o strategie greșită, conform căreia, dacă spunem azi lumii: “Veniți la noi în vizită, că vara e frumos, fetele sunt tinere și berea e bună”, înseamnă că aceasta mâine își face bagajele plină de emoția întâlnirii cu Bucureștiul. Eu cred că, dimpotrivă, cu astfel de mesaje nu aducem pe nimeni în București. În turism, dacă ai ceva de arătat, prezinți acel ceva într-o poză și-i atașezi o poveste năucitoare despre minunile care se ascund înăuntrul sau în spatele obiectivului. Fenomenul acesta de promovare globală, la grămadă, este generat de faptul că statul administrează cvasimajoritatea obiectivelor culturale, cele care aduc cei mai mulți turiști. Muzeele, palatele, cetățile, bisericile, teatrele sau galeriile sunt în general ale statului și, fiind multe, tehnic, se ajunge la promovarea acestora la pachet. Din păcate, ineficient și păgubos”, explică Oana Dănilă, director de strategii în cadrul companiei municipale. Viziunea ei, ca profesionist cu peste 20 de ani de activitate în domeniul turismului, este promovarea intensivă a adevăratelor comori ascunse în spatele unor obiective uitate de cei care ar fi trebuit să le promoveze până acum la fel de eficient ca vecinii noștri din celelaltte țări ale Europei.

Rețeta succesului: promovarea excepționalului

Urmărind principiul conform căruia un număr mare de obiective din categoria excepțional atrage turiștii direct proporțional, autoritățile din acest domeniu ar trebui să acționeze pe două planuri: să creeze noi obiective turistice și să ridice obiective puțin interesante azi la rang de excepțional, spune specialista. „Pentru a crea noi obiective turistice, rețeta nu este deloc complicată. Orice colț din București poate deveni un obiectiv turistic excepțional, cu simpla condiție să aibă o poveste excepțională și un aspect corespunzător”, mai spune directoarea de strategii a companiei municipale. Câteva legende locale, naționale și cu ecou internațional ar putea șoca publicul țintă, făcând din București un adevărat magnet pentru vizitatori, în cel mai scurt timp: povestea lui Vlad Țepeș, cunoscut de întreaga lume, după publicarea romanului „Dracula”, de Bram Stoker, dar și povestea căderii comunismului, după mișcările de stradă din decembrie 1989 sau legendele zecilor de biserici și ale altor monumente istorice care se găsesc la tot pasul, în Capitală.

Bucureştiul este plin de poveşti

„Bucureștiul este plin de povești, pentru toate gusturile și pentru toate vârstele, de la legendele cavalerești din evul mediu, până la legendele romantice care însoțesc amintirea regelui Carol II, sau cele din perioadele totalitare, extrem de gustate de turiști. Pentru a ridica obiective puțin interesante azi la rang de obiective excepționale, abia aici se impune promovarea, dar una specializată, pe relația directă dintre obiectiv și prezumtivul client. Într-o lume a turismului care speculează orice bolovan, noi avem handicapul de a nu reuși să speculăm, în sensul bun al cuvântului, monumente de certă valoare culturală și spirituală”, mai explică Oana Dănilă.

Câteva exemple de monumente „invizibile”

Doar în plan spiritual, bisericile din Arhiepiscopia Bucureștilor pot rivaliza oricând, din punct de vedere turistic, cu mult mai vizitatele lor surori din Bucovina sau nordul Olteniei. „Câtă lume știe ce minuni ascunde Paraclisul Patriarhal? Dar Mănăstirea Radu Vodă, bisericile „Bucur Ciobanul”, „Dintr-o Zi” sau „Sf. Gheorghe”? Sunt comori ale umanității, despre care, din respect pentru cele sfinte, nu vorbim, în procesul de promovare. Uităm, astfel, că vecinii noștri – rivali pe plan turistic – exploatează la maximum orice zid de biserică rămas în picioare după multele vicisitudini care au bântuit Europa de Est”, arată specialista în turism.

Reinventarea turismului de grup

Pornind de la aceste date și de la nevoia de schimbare a strategiei de pormovare a Capitalei, accentul companiei va fi preponderent pus pe promovarea monumentelor, prin legendele lor fascinante, prin lucrurile absconse, cvasinecunoscute, prin acele povești care până acum n-au fost spuse sau nu au fost suficient promovate. O altă miză este reinventarea turismului școlar, de grup, îndreptat spre cunoașterea istoriei, tradițiilor și culturii noastre, pentru că Bucureștiul are un imens potențial de a atrage sute de mii de turiști din țară, în excursii de două-trei nopți – adică exact cât reprezintă astăzi media înnoptărilor celor care vizitează Capitala.

Programe de atragere a vizitatorilor români

Va reînvia excursia cu școala

Mulți ani s-a vorbit despre nevoia de a atrage turiști străini în Capitală, dar aproape deloc despre românii care deja nu mai percep Bucureștiul ca pe o destinație demnă de a fi cunoscută altfel decât pentru călătorii de afaceri sau pentru a rezolva probleme administrative. „Dorim în special reînvierea turismului școlar de altădată – cu acea vizită cu clasa la București, un program național susținut, dinspre toate unitățile de învățământ de pe teritoriul țării, factorii de decizie să își propună ca elevii ciclului primar să efectueze vizite tematice la teatre, la muzeele de artă, istorie, muzică, literatură, istorie-naturală, geologie, laboratoare sau ateliere de care Capitala, slavă Domnului, nu duce deloc lipsă. Se va vedea cum, în decursul unei singure zile de vizită ghidată, grupa de copii va aprofunda și va fixa în memorie, într-un mod spectaculos și emoționant, evenimente istorice sau fenomene naturale, acestea fiind în acest fel cu mult mai ușor de reținut decât în sala de clasă”, spune Oana Dănilă. Compania municipală propune și o nouă abordare care include instituțiile de învățământ superior, ce au fost atrase în programe pentru studenți, încă de la începutul acestui an. Mai mult, compania municipală pregătește și ghizi de turism care să le poată oferi vizitatorilor această nouă viziune asupra obiectivelor și istoriei Capitalei.

Pentru a constitui corpul de ghizi-colaboratori ai C.M.T.B., seminarele de pregătire a tinerilor pentru a deveni ghizi de turism se vor desfășura într-o amplă colaborare deschisă istoricilor de la Universitatea din București, Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan”, Institutului Național al Monumentelor Istorice, la care sperăm să adere și alte cercuri academice și universitare.

Oana Dănilă, director de strategii CMTB

Zeci de oferte pentru relaxarea vizitatorilor Capitalei

Bucureștiul are peste 20 de centre de wellness și SPA, la care se adaugă cele din împrejurimile Capitalei. Oferta este diversificată, iar turiștii care vizitează Capitala, precum și locuitorii Bucureștiului, se pot bucura de terapii speciale, de la împachetări și masaj cu ciocolată, până la băi cu ape termale. Cel mai cunoscut centru este Therme, cu un parc acvatic impresionant, cu apă termală, dar și alte centre excelează în oferte speciale și proceduri terapeutice de ultimă oră, mai ales în centrul și nordul Capitalei. Unul dintre cele mai noi și mai mari centre este Orhideea SPA, iar spre periferie, un centru foarte bine dotat este Premier SPA, din Sectorul 6, care se ridică la standardele cele mai înalte, în acest domeniu.

 

Citeşte mai multe despre:   bucuresti

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Mukinka Chibanga este câștigătorul primei ediții iUmor din cel de-al șaptelea sezon

Mukinka Chibanga este câștigătorul primei ediții iUmor din cel de-al șaptelea sezon
Mukinka Chibanga, tânãrul de origine africanã ce a adus la iUmor un numãr de stand up despre tradiţiile de nuntã şi botez din ţara noastrã i-a cucerit nu doar pe cei trei juraţi, ci şi pe telespectatorii...

RO Break, campania Antenei 1, în topul celor mai bune execuții ale verii conform ADC România

RO Break, campania Antenei 1, în topul celor mai bune execuții ale verii conform ADC România
Galerie Foto Ro Break, noul format de divertisment gândit de Antena 1 și agenția Three special pentru pauzele de publicitate, a fost inclus de ADC România (Art Directors Club România) în top 3 al celor mai bune campanii ale...

Premierele emisiunilor Antenei 1 se vãd gratuit pe AntenaPlay

Premierele emisiunilor Antenei 1 se vãd gratuit pe AntenaPlay
În luna septembrie, AntenaPlay le aduce o ofertã de nerefuzat utilizatorilor sãi: aceştia pot viziona gratuit premierele emisiunilor Antenei 1 pe platforma online. Astfel, primele ediţii din Chefi la Cuţite, iUmor...

ZU TV lanseazã campania „Faci pereche cu ZU TV şi Şatra B.E.N.Z!”

 ZU TV lanseazã campania „Faci pereche cu ZU TV şi Şatra B.E.N.Z!”
În aceastã toamnã, ZU TV lanseazã campania „Faci pereche cu ZU TV şi Şatra B.E.N.Z!”, un concurs interactiv prin care staţia tv pune la bãtaie timp de 11 sãptãmâni, câte o pereche de adidaşi. Trupa...

Actrița Ilona Brezoianu, despre rolul secretarei Flori, din serialul de comedie Mangalița: “Și eu sunt o persoană sensibilă. Și mie îmi plac micii”

Actrița Ilona Brezoianu, despre rolul secretarei Flori, din serialul de comedie Mangalița: “Și eu sunt o persoană sensibilă. Și mie îmi plac micii”
Galerie Foto Actrița Ilona Brezoianu, pe care telespectatorii Antenei 1 o vor vedea în noul serial de comedie Mangalița, în rolul Flori, secretara primarului Stelian Manole, spune că i-a plăcut personajul său de cum a citit...

Rod Stewart s-a luptat în secret cu cancerul ! S-a vindecat după doi ani de tratament

Rod Stewart s-a luptat în secret cu cancerul ! S-a vindecat după doi ani de tratament
Cântărețul britanic, Sir Rod Stewart, a dezvăluit că s-a vindecat de cancer de prostată după doi ani în care a urmat, în secret, un tratament împotriva acestei afecţiuni. În vârstă de 74 de ani, acesta a...

Emisiunea Gazda Perfectã revine astãzi, de la ora 14:00, la Antena 1

Emisiunea Gazda Perfectã revine astãzi, de la ora 14:00, la Antena 1
Emisiunea Gazda Perfectã revine pe micile ecrane începând de astãzi, în fiecare zi, de luni pânã vineri, de la ora 14:00, imediat dupã Observator, la Antena 1. Cinci oameni care nu ştiu nimic unul despre...

O concurentă vrea să ”îi dezlege cununiile” lui chef Scărlătescu

O concurentă vrea să ”îi dezlege cununiile” lui chef Scărlătescu
Galerie Foto Jurizările pe nevăzute ale sezonului 7 continuă diseară, de la 20:00, pe Antena 1, într-o nouă ediție savuroasă și pline de surprize. Pe lângă personaje unice și farfurii ce vor crește nivelul competiției...

Doliu în lumea muzicii! Un cunoscut cântăreț a fost găsit mort în casă

Doliu în lumea muzicii! Un cunoscut cântăreț a fost găsit mort în casă
Ric Ocasek, solistul The Cars, trupă pionieră a mişcării new wave, a fost găsit mort duminică în locuinţa sa din Manhattan. Ocasek avea 75 de ani, a anunţat poliţia din New York (NYPD), relatează BBC şi...

14 firme românești participă la festivalul de modă New York Women's Fashion

14 firme românești participă la festivalul de modă New York Women's Fashion
La festivalul de modă New York Women's Fashion, care se desfășoară în aceste zile în metropola americană, participă 14 firme româneşti de design vestimentar, informează Ministerul pentru Mediul de...

Celebra interpretă de muzică populară Irina Loghin și actrița Maria Buză, invitate speciale în show-ul Te cunosc de undeva!

Celebra interpretă de muzică populară Irina Loghin și actrița Maria Buză,  invitate speciale în show-ul Te cunosc de undeva!
Galerie Foto Sâmbătă, 14 septembrie, de la ora 20:00, noi invitați surpriză urcă pe scena Te cunosc de undeva!, într-un show de senzație prezentat de Alina Pușcaș și Cosmin Seleși și jurizat de Ozana Barabancea, Andreea...

Fiul regretatului actor Iurie Darie, în stare gravă, la Terapie Intensivă la Spitalul Fundeni! Are nevoie de un transplant

Fiul regretatului actor Iurie Darie, în stare gravă, la Terapie Intensivă la Spitalul Fundeni! Are nevoie de un transplant
Alexandru, fiul regretatului actor Iurie Darie, a fost internat de urgență la spital, la secția de Terapie Intensivă a Institutului Clinic Fundeni din Bucureşti, acesta fiind diagnosticat cu ciroză și este pe...

Mihai Bendeac, în lacrimi la iUmor: “Nu-mi aduc aminte când am fost atât de fericit!”

Mihai Bendeac, în lacrimi la iUmor: “Nu-mi aduc aminte când am fost atât de fericit!”
Galerie Foto Cel mai așteptat show de umor revine în aceastã searã, de la ora 20:00, la Antena 1, cu surprize de proporţii nu doar pentru telespectatori, ci şi pentru cei trei juraţi. Mihai Bendeac va rãmâne pur şi simplu...

O femeie din Cartea Recordurilor îl lasã pe Cheloo fără cuvinte la iUmor: “Am devenit, la nivel mondial, cel mai slab de înger bărbat”

O femeie din Cartea Recordurilor îl lasã pe Cheloo fără cuvinte la iUmor:  “Am devenit, la nivel mondial, cel mai slab de înger bărbat”
Momente incendiare în cel mai aşteptat show de umor, iUmor, ce revine în aceastã searã, de la 20:00, la Antena 1, cu premiera celui de-al şaptelea sezon. Olga Lyashuk, ucraineanca declaratã anul acesta cea mai...

Delia şi Mihai Bendeac, despre tradiţiile de nuntã şi botez, la iUmor. “Mi-e fricã!”

Delia şi Mihai Bendeac, despre tradiţiile de nuntã şi botez, la iUmor. “Mi-e fricã!”
Galerie Foto Un număr de stand-up în care concurentul, de origine africanã, vorbeşte despre tradiţiile de nuntã şi botez din ţara noastrã va stârni adevãrate discuţii în culisele iUmor, show ce va avea premiera vinerea...
Serviciul de email marketing furnizat de