x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Calatorii Care ar putea fi noile drepturi ale turistilor

Care ar putea fi noile drepturi ale turistilor

28 Mar 2018   •   12:18
Care ar putea fi noile drepturi ale turistilor

Prevederile Regulamentului European privind protecţia Datelor Personale (GDPR) se aplică direct, însă recomandăm agenţiilor să facă o revizuire a clauzelor din contractul cu turistul, pentru a informa corespunzător turistul despre drepturile sale conform noilor reglementări, a declarat Liviu Moraru, secretar general al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

 

"Cetăţeanul trebuie să conştientizeze că datele sale personale sunt proprietatea sa, să ştie că toate firmele sau autorităţile care i le solicită trebuie să aibă acordul său explicit pentru a le folosi, că trebuie să îl informeze, într-un limbaj clar, pe înţelesul său, în ce scop le vor stoca sau prelucra şi pe ce perioadă, că perioada trebuie să fie rezonabilă faţă de scopul acestei prelucrări, că după îndeplinirea contractului, după trecerea perioadei menţionate sau la simpla sa cerere către firmă, datele sale trebuie şterse", a spus Liviu Moraru.  

Secretarul general ANAT spune că agenţiile de turism trebuie să se pregătească, în primul rând prin adoptarea şi implementarea unei strategii cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, care ar trebui să acopere cel puţin câteva aspecte. Agenţiile de turism trebuie să îşi definească care sunt datele cu caracter personal prelucrate şi care este scopul prelucrării, având în vedere că este posibil ca o prelucrare care respectă cadrul legal instituit de Directivă să încalce Regulamentul. Un alt aspect ţine de evaluarea  politicilor, procedurilor şi  notificărilor aferente prelucrării datelor cu caracter personal, în vederea actualizării acestora pentru a respecta prevederile Regulamentului, precum şi evaluarea necesităţii numirii unui responsabil cu protecţia datelor cu caracter personal.
 
"Noile drepturi trebuie asigurate şi pentru protecţia datele personale ce vor fi stocate sau prelucrate în afara UE, dar şi cetăţenilor non UE aflaţi în UE. Se poate spune că GDPR va avea un impact global", a spus Liviu Moraru. Potrivit precizarilor sale, printre noile drepturi se află 'dreptul de a fi uitat' (solicitarea ştergerii datelor personale) sau de a cere rectificarea datelor, dreptul la portabilitatea datelor (dreptul de a transfera datele cu caracter personal către o altă organizaţie), dreptul de a se opune la prelucrarea datelor cu caracter personal, inclusiv prin crearea de profiluri.

"În noile contracte, turiştii îşi vor da acceptul, distinct, pentru tipurile de informări pe care le acceptă în comunicările viitoare cu touroperatorul. În plus, oricând pe parcursul relaţiei comerciale şi contractuale, turiştii pot cere touroperatorului stoparea oricărei informări comerciale. Datele turiştilor noştri sunt criptate şi protejate de orice atac informatic extern sau eventuale scăpări interne, având obligaţia de a raporta imediat autorităţilor abilitate orice tentativa sau incident", a precizat, la randul sau, Dan Dumitru, director de marketing Paralela 45.

"Clienţii trebuie să ştie că nu le vom folosi datele personale fără să avem acordul lor. În contractele cu turiştii, odată cu aplicarea prevederilor regulamentului european privind protecţia datelor cu caracter personal vom include clauze care să fie în conformitate cu acesta. Am studiat cu atenţie regulamentul european astfel încât să îl aplicăm întocmai", a adaugat Maria Goicea, director de marketing la Cocktail Holidays.

×