x close
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ce se poartă în turism, în sezonul de toamnă-iarnă

0
Autor: Diana Scarlat 12 Sep 2018 - 17:30
Ce se poartă în turism, în sezonul de toamnă-iarnă
Vezi galeria foto

Hotelierii și agențiile de turism se bazează, în acest sezon de toamnă-iarnă, pe turismul montan, pe turismul rural și pe turismul balnear, dar și pe excursiile de weekend și pe teambuildinguri. O zonă aproape virgină, în care s-a lansat o nouă tendință, atât pentru români, cât și pentru străini, este Dobrogea, care mizează pe prelungirea sezonului de toamnă în Delta Dunării, dar și pe noi oferte de sărbători, extinzând zonele demne de a fi explorate către partea continentală a Dobrogei, în special spre nord. Cele mai spectaculoase teambuildinguri se fac, până în noiembrie, în Delta Dunării, iar acest trend deja a mobilizat foatre multe companii care vor să le ofere angajaților ceva inedit.

Cel mai important lucru este că în acest sezon de toamnă-iarnă se poartă destinațiile din România, în primul rând, mai ales după ce s-a lansat programul de vouchere de vacanță, iar mulți români le-au păstrat pentru a doua parte a anului. Hotelierii și agențiile de turism  așteaptă o nouă creștere, și pe sezonul rece, după cea deja înregistrată în sezonul estival, care a adus vânzări record în sepaicl pe litoral. “Toamna, creșterile se bazează în special pe turismul balnear, pe turismul montan, mai ales cel de weekend, în ultmul timp au fost foarte multe creșteri în turismul rural, dar și de city break, mai ales în weekend. Foarte mult se vizitează orașele mari, în weekend și putem vorbi despre un nou trend. În continuare se poate achita cu vouchere de vacanță, inclusiv pentru Crăciun și revelion, chiar dacă se plătește diferența de preț”, spune consultantul în turism Traian Bădulescu.

Angajații din privat, răsfățați în Deltă

Dacă bugetarii au primit vouchere de vacanță, angajații din sectorul privat, în special cei de la marile companii, se bucură de teambuildinguri. Dintre toate variantele de teambuilding de pe piață, în ultimul timp s-au înmulțit cererile pentru Delta Dunării, unde sunt programe speciale ce nu mai pot fi făcute în altă parte. Din numărul mare de cereri, acesta pare a fi cel mai important trend al momentului, iar cifrele spectaculoase arată că se va dezvolta și mai mult în continuare. Participanții gustă din natura sălbatică a rezervației naturale, dar și din foarte multe preparate culinare autohtone, se plimbă cu toate tipurile de ambarcațiuni, participă la concursuri de pescuit și învață să supraviețuiască în natură, lucrând în echipă. Acest concept unic a fost lansat și dezvoltat de Dragoș Cătălinoiu, cel care a lansat și o platformă online de promovare a Deltei Dunării, viziteadadelta.ro, site creat pentru a putea comunica în țară și în străinătate toate ofertele pe care nu au reușit să le prezinte autoritățile statului. „Se pot face teambuildinguri pentru grupuri de la 14 la 200 de persoane, iar activitățile sunt multiple. Cel mai recomandat este programul de trei zile, cu două nopți de cazare, iar costurile sunt în jur de 120 de euro pe zi, de persoană. Avem programe de două zile și de trei zile, iar cei mai mulți preferă centrul Deltei Dunării. Le oferim foarte multe activități pe care nu le pot face nicăieri în ală parte, de la concursuri de pescuit, la supraviețuirea în Deltă, unde trebuie să colaboreze, în cadrul echipei, dar și petreceri tematice în fiecare seară, plimbarea cu toate tipurile de ambarcațiuni, meniuri tradițonale. În prima zi de program, după ce ajung în Deltă, în special la Crișan, asistă la o clacă pescărfească, apoi au o petrecere de bun venit”, explică Dragoș Cătălinoiu, reprezentantul platformei viziteazadelta.ro. În program mai sunt incluse demonstrații de curățare și preparare a peștelui, cu ajutorul localnicilor, dar și diverse activități specifice omenilor Deltei, pe care mulți le află abia atunci când ajung la fața locului. În programul de trei zile, ultima zi este dedicată unei experiențe inedite în Pădurea Letea, unde se fac alte tipuri de activități, se lansează diverse concursuri, iar programul îi declară pe toți participanții câștigători, la final. Acest trend al teambuildingurilor în Delta Dunării s-a dezvoltat începând de acum trei ani, iar anul acesta tinde să depășească și poate chiar să dubleze recordul înregistrat deja anul trecut, tocmai pentru că pachetele oferite sunt unice și foarte incitante, iar corporatiștii au prins gustul noutății, în mijlocul naturii dezlănțuite.

Românii au început să colaboreze

Pentru că zonele rurale, în general, nu au posibilitatea de a găzdui grupuri foarte mari de turiști simultan, deci nici grupurile mari din teambuildinguri, în multe zone ale țării, românii au învățat, în ultimii câțiva ani, că au nevoie de colaborare, pentru a se putea dezvolta împreună. Sighișoara a fost la un pas de a se arunca singură în faliment, mai ales zona istorică a cetății, până când patronii pensiunilor și ai restaurantelor au înșeles că trebuie să înceapă să colaboreze și astfel au reușit să-și crească din nou vânzările. La fel se întâmplă și în Delta Dunării, unde, cu precădere, există puține baze mari de cazare. De câțiva ani au început, însă, să înțeleagă principiul asocierii, din ce în ce mai mulți întreprinzători, iar astăzi fac împreună turism de cea mai bună calitate, chiar dacă nu se poate face turism de masă în delta Dunării. „În zona Crișan, de exemplu, putem caza și grupuri mari de turiști, pentru că avem mai multe pensiuni cu un număr mare de camere, iar oamenii colaborează acum între ei. Doar prin colaborare vom putea face turism”, mai spune Dragoș Cătălinoiu. La fel se întâmplă și în alte zone rurale, iar trendul colaborărilor de acest fel pare a fi fost lansat de satul Viscri, unde s-au făcut printre primele teambuildinguri în case cu doar trei sau patru camere de închiriat. Experiența ultimilor ani arată că această formă de turism este foarte apreciată, iar agențiile de turism reușesc să vândă astfel de pachete, chiar cu mare succes, deși nu se poate asigura cazarea tuturor membrilor grupului în camere de același fel.

Meșteșugarii atrag noi categorii de vizitatori

Unul dintre avantajele zonelor rurale este prezența meșterilor populari care pot aduce în fața vizitatorilor artefacte cu specific tradițional. Evenimentele din ultimul timp, din mai toate zonele rurale, de la festivalurile cu specific gastronomic, până la târgurile de produse tradiționale arată că atât românii, cât și străinii vin deja în număr din ce în ce mai mare în mediul rural și tendința este de a petrece mai multe zile în zonele care găzduiesc aceste evenimente.

Iar produsele culinare tradiționale, pe de o parte, și obiectele tradiționale create de meșterii populari au creat un trend propriu, care reușește să concureze piața acestor produse din țări cu tradiție în turism, precum Grecia. România are și avantajul numărului foarte mare de etnii, dintre care 14 sunt doar în Dobrogea, iar astfel, multiculturalismul devine o atracție în sine a destinației turistice. Tendința din ce în ce mai accentuată a dezvoltării acestui segment de piață a încurajat, în ultimii trei ani, dezvoltarea micilor afaceri din zone precum Horezu, în județul Vâlcea, Marginea sau Ciocănești, în județul Suceava, Corund, în județul Harghita, dar și Luncavița, din nordul județului Tulcea, care și-a redescoperit ceramica tradițională, mergând pe urmele noilor tendințe ale comerțului cu suveniruri.

Obiectele ca ambasadori, pentru străini

Tot în aceeași zonă, două pasionate de tradiții și multiculturalism, Valentina Koker și Bianca Folescu, au lansat adevărate branduri locale, respectiv Suvenir din Jurilovca și Suvenir din Dobrogea, fiecare cu specific propriu. „Aceste artefacte tradiționale autentice lipseau mai ales din zona Dobrogei. Este nevoie de astfel de suveniruri care să le amintească turiștilor de arta populară, fără a fi kitsch. Putem reinterpreta arta populară, dar astfel încât să nu oferim vizitatorilor producții de serie, ci creații autentice”, spune Bianca Folescu, din satul Vișina. Alt brand local, lansat de Veronica Mocanu, de la Crișan, este Verada Fashion, care a lansat creații vestimentare ce reinterpretează ornamentele tradiționale din mai multe comunități etnice. „Aceste cerații au rol de ambasador pentru turismul din zona noastră. În afară de faptul că se pot adapta, la fel ca și ia tradițională, la orice fel de combinații contemporane, obiectele vestimentare pot stârni interesul turiștilor străini de a ne vizita, după ce văd creațiile noastre”, explică Veronica Mocanu. 

Citeşte mai multe despre:   turism toamnă-iarnă

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Expoziţiile interactive de la Astra Sibiu

Expoziţiile interactive de la Astra Sibiu
Muzeul Astra Sibiu se bazează pe programe interactive, făcând legătura între vizitele simple ale unor expoziţii şi turism, prin implicarea oamenilor în programe speciale. Gospodăriile tradiţionale au fost...

Reţeta zilei: Nuggets de pui

Reţeta zilei: Nuggets de pui
Ingrediente ulei sare și piper 1/2 linguriță pudră de usturoi 1/2 linguriță boia dulce parmezan/cașcaval ras 1 ceașcă pesmet 1 ou 650 g piept de pui dezosat   Tăiați pieptul...

Mangalia, staţiune balneară de iarnă

Mangalia, staţiune balneară de iarnă
Una dintre principalele atracţii ale litoralului românesc în extrasezon este oferta balneară. Mangalia este o staţiune balneo-climaterică de interes naţional şi internaţional, faimoasă pentru tratamentele cu ap...

Gabriela Cristea, despre cea mai mare surpriză de la aniversarea fiicei sale: „Mi s-a părut incredibil și emoționant în același timp”

Gabriela Cristea, despre cea mai mare surpriză de la aniversarea fiicei sale:  „Mi s-a părut incredibil și emoționant în același timp”
Gabriela Cristea, îndrăgita moderatoare a emisiunii ”Te iubesc de nu te vezi”, difuzată în fiecare zi de luni până sâmbătă, de la ora 18.45, la Antena Stars, care și-a sărbătorit fiica de numai un...

Care este secretul unei căsătorii reușite. Ce spune cuplul căsătorit de 80 de ani

Care este secretul unei căsătorii reușite. Ce spune cuplul căsătorit de 80 de ani
Galerie Foto Japonezul Masao Matsumoto, in varsta de 108 ani, si sotia sa Miyako, cu opt ani mai „tanara”, sunt cel mai in varsta cuplu casatorit din lume. Batranii s-au casatorit in luna octombrie a anului 1937 si de peste 80 de...

Meghan Markle va participa la primul ei angajament regal individual

Meghan Markle va participa la primul ei angajament regal individual
Ducesa de Sussex - soţia prinţului Harry al Marii Britanii - va participa la primul ei angajament regal individual, marţi, când va asista la vernisajul unei importante expoziţii de artă, informează...

Cultura populară, integrată în programele turistice

Cultura populară, integrată în programele turistice
Galerie Foto Ţări precum Serbia, Bulgaria, chiar şi Grecia sau Tunisia au promovat cultura populară ca parte integrantă a programelor pentru grupurile de turişti şi au avut mare succes. România are chiar mai multe avantaje di...

Justin Theroux vorbește în premieră despre despărțirea de Jennifer Aniston

Justin Theroux vorbește în premieră despre despărțirea de Jennifer Aniston
Justin Theroux, protagonistul serialului "The Leftlovers", a vorbit pentru prima oară deschis despre despărţirea sa de cunoscuta actriţă din "Friends" Jennifer Aniston, după doi ani şi jumătate de căsătorie. O...

Cros 'lejer' în Bucureşti, sâmbătă, de Ziua Internaţională a Inimii

Cros 'lejer' în Bucureşti, sâmbătă, de Ziua Internaţională a Inimii
Bucureştenii sunt invitaţi la un cros "lejer" în parcul Circului sâmbătă, începând cu ora 10,00, cu ocazia Zilei Mondiale a Inimii.  Organizatorii spun că evenimentul se înscrie în Programul...

Reteta zilei: Piept de pui in sos cremos de usturoi

Reteta zilei: Piept de pui in sos cremos de usturoi
Ingrediente 4 bucăți piept de pui 50 g miere zeama de la 1 lămâie 2-3 căței de usturoi, pisați 2 lingurițe sos de soia 2-3 linguri ulei pătrunjel tocat, după gust sare piper Mod...

Casa de modă Versace va fi vândută

Casa de modă Versace va fi vândută
Casa de modă italiană Versace, una dintre puţinele rămase încă independente în această industrie, ar fi pe cale să fie vândută, a anunţat luni cotidianul Il Corriere della Sera, citând surse...

De ce a fost arestat Chef Cătălin Scărlătescu

De ce a fost arestat Chef Cătălin Scărlătescu
Chef Cătălin Scărlătescu a povestit că a fost arestat în urmă cu un an, când a petrecut vacanța în străinătate. El a stat după gratii două nopți, împreună cu prietenul său.   El a mărturisit...

Gabriela Cristea, despre ziua fetiței sale: ”Am avut privilegiul sã trãiesc cea mai frumoasă și mai caldă zi din viaţa mea”

Gabriela Cristea, despre ziua fetiței sale:  ”Am avut privilegiul sã trãiesc cea mai frumoasă și mai caldă zi din viaţa mea”
Galerie Foto Sãrbãtoare mare ieri în familia Gabrielei Cristea. Micuţa Victoria Bella Margot a împlinit un anişor, iar pãrinţii i-au pregãtit o super petrecere, la care au participat prietenii apropiaţi, dar şi colegii...

”Insula Iubirii” întâmpină două noi ispite

”Insula Iubirii” întâmpină două noi ispite
Galerie Foto ”Insula Iubirii” întâmpină în această seară, de la ora 20.00, pe Antena 1, două noi ispite - Flore Salalidis și Bruno. Flore Salalidis mărturisește că a fost admiratoare a emisiunii ”Insula...

Metallica revine în România

Metallica revine în România
 Trupa Metallica va reveni anul viitor în România, pentru un concert ce va avea loc pe 14 august, pe Arena Naţională din Bucureşti, informează un comunicat Emagic, transmis luni AGERPRES.  Evenimentul...
Serviciul de email marketing furnizat de