x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum se poate face turism fără infrastructură

0
Autor: Diana Scarlat 26 Noi 2019 - 13:13
Cum se poate face turism fără infrastructură
Vezi galeria foto

În România sunt multe exemple de succes în turism, chiar şi acolo unde infrastructura rutieră sau chiar cea de cazare nu ajută deloc această activitate. Totuşi, acolo unde au existat oameni dornici să transforme o zonă aparent fără şanse într-una turistică s-au născut idei geniale care au creat „trenduri” importante. Prima demonstraţie a fost făcută de Bucovina, care a devenit destinaţie „pe val” după anul 2000, când o asociaţie patronală a creat o adevărată isterie, promovând agresiv oferta inegalabilă a regiunii istorice, deşi drumurile erau aproape impracticabile. La fel s-a ridicat şi Maramureşul. Alt mare succes s-a înregistrat la Viscri, apoi s-a extins în zona din împrejurimi, având un concept nou: Târnava Mare. Cel mai recent succes înregistrat ca urmare a promovării agresive a fost la Tulcea, unde anul trecut s-au înregistrat creşteri record.

 

În anul 2004, Asociaţia pentru Turism Bucovina a reuşit să pună pe harta celor mai căutate destinaţii o zonă în care aproape că nu se putea ajunge. Proprietarii de hoteluri, pensiuni şi restaurante s-au unit pentru a lansa pe piaţă un concept care a avut un succes inimaginabil până atunci. Au rezolvat problema drumurilor cu introducerea unor oferte de offroad în pachetele turistice, cu maşini de teren, ATV-uri, dar şi căruţe şi sănii trase de cai, concept care a promovat şi mai mult produsul turistic, dar a şi crescut interesul localnicilor pentru implicarea în această activitate. Crescând numărul de vizitatori, au crescut şi încasările antreprenorilor din zonă, dar şi cele ale angajaţilor, iar astfel, crescând nivelul de trai al tuturor, s-au făcut investiţii noi şi s-a creat o zonă luată cu asalt de vizitatorii din ţară şi din străinătate. Dacă la început nici măcar nu se putea miza pe un număr suficient de mare de locuri de cazare, problema aceasta s-a rezolvat din mers, pentru că mulţi şi-au transformat casele în pensiuni, apoi au construit alte spaţii de cazare.

 

Foarte multă muncă de echipă

 

De satul Viscri nu auzise nimeni, pe piaţa turismului din România, până acum circa zece ani. După ce prinţul Charles a cumpărat o casă în sătucul săsesc din Transilvania, s-a născut şi o fundaţie care a reuşit să scoată din anonimat întreaga regiune – Fundaţia Adept Transilvania. Nu s-a întâmplat „peste noapte”, ci după foarte multă muncă de echipă. S-au făcut proiecte cu finanţare din fonduri nerambursabile, pentru a creşte productivitatea şi nivelul de trai în toate satele din jur, apoi au fost implicaţi oamenii locului şi Grupurile de Acţiune Locală în diverse programe agricole şi turistice, până când au început să se obişnuiască şi sătenii cu ideea că pot câştiga foarte bine dacă se ocupă de turism. Satul Viscri nu a avut nici măcar un drum de acces cât de cât decent până anul trecut, când s-a reuşit prima asfaltare, după 15 ani de aşteptare. Şi totuşi, locul care până nu de mult nici nu era căutat pe hartă, a fost luat cu asalt de corporatişti, de curioşi, de turiştii străini aduşi aici de agenţiile care au înţeles potenţialul acestui concept de vacanţe rurale. Problema locurilor de cazare – care nu existau deloc – s-a rezolvat prin introducerea caselor sătenilor în circuitul turistic, iar astfel s-a creat un punct de atracţie foarte important, pornind, practic, de la nimic. Sau de la o idee genială de promovare a unui produs creat pe baze de marketing, ce a transformat pentru totdeauna un teritoriu aproape depopulat în destinaţie turistică.

 

Puterea „brandului” în transformarea unei regiuni

 

Produsul „Târnava Mare” nu este doar destinaţie turistică, ci un brand care include agricultura locală, meşteşugurile tradiţionale şi toate activităţile preferate de nişa care reprezintă publicul-ţintă principal, cea din „corporate”: sport în natură, competiţii de ciclism, activităţi de ecologizare, incluse în politicile de CSR ale companiilor, şi orice alt concept care poate să atragă turiştii, inclusiv promovarea punctelor gastronomice locale, prin care se creşte productivitatea în întreaga zonă, implicit nivelul de trai al localnicilor, care astfel îşi aduc personal contribuţia la evoluţia „brandului”.

 

Reorganizarea promovării prin conceptul integrat

 

Până anul trecut, judeţul Tulcea înregistra un declin aproape inexplicabil în turism. Nici măcar Delta Dunării nu mai atrăgea un număr mare de vizitatori de aproape zece ani, iar zona continentală era aproape necunoscută. Asociaţia de Management al Destinaţiei Turistice Delta Dunării (AMDTDD), înfiinţată la finalul anului 2017, a adunat la aceeaşi masă cei mai importanţi proprietari de hoteluri şi pensiuni din judeţ, apoi a mizat pe promovarea unui produs turistic integrat, pe care l-a formulat aşa cum nu se întâmplase înainte: circuite turistice care includ toate atuurile judeţului, nu doar pescuitul în Deltă. Astfel au ajuns să intre în circuite sate despre care nu auzise aproape nimeni până atunci, precum Sarichioi, Enisala, Vişina sau Cerna. Iar dezvoltarea merge înainte, chiar dacă nu ajută foarte mult nici infrastructura rutieră, nici cea de cazare, iar transportul pe apă este foarte scump şi anevoios.    

 

Satul Letea, din Delta Dunării, este o atracţie turistică „pe val”, deşi nici măcar nu are drumuri asfaltate. Transportul vizitatorilor se face cu barca, pe canale înguste, iar cele mai dorite vizite în Pădurea Letea sunt cele în căruţe trase de cai.


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Discuțiile despre sport la locul de muncă ar putea fi interzise în Marea Britanie

Discuțiile despre sport la locul de muncă ar putea fi interzise în Marea Britanie
Angajatorii ar trebui să descurajeze discuțiile despre sport la locul de muncă întrucât exclud femeile și încurajează comportamentul neadecvat, spun experții în management, citați de dailymail.co "Nu...

Săptămâna trecută, Acces Direct, cea mai urmărită emisiune de după-amiază la orașe, și în toată țara

Săptămâna trecută, Acces Direct, cea mai urmărită emisiune de după-amiază la orașe, și în toată țara
Emisiunea Acces Direct a fost, săptămâna trecută (20-24 ianuarie), prima opțiune în rândul telespectatorilor din mediul urban și din toată țara care s-au aflat în fața micilor ecrane, de luni până vineri,...

Un nou sezon Mangalița, în curând, la Antena 1

Un nou sezon Mangalița, în curând, la Antena 1
Serialul de comedie Mangalița revine, în curând, la Antena 1, cu un nou sezon. Sub sloganul “Să ne fie bine ca să nu fie rău, din nou”, primarul localității, Stelian Manole (interpretat de Teodor Corban),...

Asia Express – Drumul Comorilor începe sămbătă, 15 februarie de la ora 20.00 la Antena 1. Prima săptămână de difuzare va avea 4 ediții

Asia Express – Drumul Comorilor începe sămbătă, 15 februarie de la ora 20.00 la Antena 1.  Prima săptămână de difuzare va avea 4 ediții
Galerie Foto Cel mai așteptat reality-show al momentului, Asia Express – Drumul Comorilor revine la Antena 1 sâmbătă, 15 februarie, de la ora 20.00. Spre bucuria telespectatorilor, prima săptămână de difuzare va avea 4...

Angelina Jolie și Brad Pitt lansează un sortiment de șampanie rose

Angelina Jolie și Brad Pitt lansează un sortiment de șampanie rose
Domeniul viticol Miraval, deţinut de fostul cuplu hollywoodian Angelina Jolie - Brad Pitt, asociat familiei de viticultori Perrin alături de care comercializează deja un sortiment de rosé obţinut în regiunea...

Madonna anulează primul concert la Londra din turneul "Madame X"

Madonna anulează primul concert la Londra din turneul "Madame X"
Cântăreaţa americană Madonna a anulat primul din seria sa de 15 concerte pe care le avea programate la Londra în cadrul turneului mondial "Madame X", anunţând cu puţin timp înainte de începerea show-ului că a...

Disneyland din Hong Kong se va închide temporar din cauza epidemiei de pneumonie virală

Disneyland din Hong Kong se va închide temporar din cauza epidemiei de pneumonie virală
Parcul de distracţii Disneyland din Hong Kong a anunţat că se va închide începând de duminică, până la un nou ordin, din cauza epidemiei de pneumonie virală din China, decizie luată la o zi de la anunţarea...

Celebrul director al Cabaretului "Michou" din Paris a murit la vârsta de 88 de ani

Celebrul director al Cabaretului "Michou" din Paris a murit la vârsta de 88 de ani
Michou, celebrul director al cabaretului din Paris care a inspirat personajul Zaza din filmul "La cage aux folles", a murit la vârsta de 88 de ani, a anunţat agentul său de presă. "Michou a murit în această di...

Dramă pentru o cunoscută cântăreață. „Drum lin mama scumpă..ai plecat cu jumătate din inima mea..”

Dramă pentru o cunoscută cântăreață. „Drum lin mama scumpă..ai plecat cu jumătate din inima mea..”
Galerie Foto Mama cântăreței Lora a murit, astăzi. Vedeta a făcut anunțul dureros. "Cine are părinţi, pe pământ nu în gând / Mai aude şi-n somn ochii lumii plângând.." Drum lin mama scumpă..ai plecat cu jumătate...

Cum să faceți clătite delicioase, sănătoase și care nu îngrașă

Cum să faceți clătite delicioase, sănătoase și care nu îngrașă
V-am tot spus că să ai o dietă curată nu înseamnă să renunți la măncărurile favorite ci, mai degrabă, să devii mai pretențios(oasă) în privința calității ingredientelor folosite. Dacă folosim...

Cirque du Soleil și-a anulat reprezentațiile în China

Cirque du Soleil și-a anulat reprezentațiile în China
Compania de divertisment Cirque du Soleil a anunţat anularea, până la o notificare ulterioară, a tuturor reprezentaţiilor sale programate la Hangzhou, în China, din cauza epidemiei de coronavirus, care a...

Electric Castle câștigă titlul de Cel mai bun festival european de dimensiuni medii

Electric Castle câștigă titlul de Cel mai bun festival european de dimensiuni medii
European Festival Awards, cea mai importantă competiție europeană din domeniu, a desemnat, aseară, câștigătorii ediției 2019, iar Electric Castle a fost desemnat Cel mai bun festival european de dimensiuni...

Australia, foc şi lacrimi – un documentar marca Observator, exclusiv pe AntenaPlay

Australia, foc şi lacrimi – un documentar marca Observator, exclusiv pe AntenaPlay
Cum s-a văzut incendiul din Australia și cum sunt românii de acolo, echipa Observator va dezvălui într-un documentar exclusiv care poate fi urmărit integral pe AntenaPlay.   Filmul evenimentelor începe...

Alina Eremia: „Sunt foarte fericită că am scăpat de problema asta care îmi dădea multe bătăi de cap”

Alina Eremia: „Sunt foarte fericită că am scăpat de problema asta care îmi dădea multe bătăi de cap”
Alina Eremia, artistă Global Records, a avut parte de un an intens, cu multe lansări de piese care au ajuns în topurile celor mai importante radio-uri comerciale din România.   Aflată mereu pe drumuri,...

Kate Middleton a început un turneu în Marea Britanie pentru educația timpurie a copiilor

Kate Middleton a început un turneu în Marea Britanie pentru educația timpurie a copiilor
Ducesa Kate a Marii Britanii, soţia prinţului William, a demarat un scurt turneu prin Regatul Unit pentru a realiza un sondaj pe tema educaţiei timpurii, ca parte a îndatoririlor oficiale pe care membrii...
Serviciul de email marketing furnizat de