x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum se poate face turism fără infrastructură

0
Autor: Diana Scarlat 26 Noi 2019 - 13:13
Cum se poate face turism fără infrastructură
Vezi galeria foto

În România sunt multe exemple de succes în turism, chiar şi acolo unde infrastructura rutieră sau chiar cea de cazare nu ajută deloc această activitate. Totuşi, acolo unde au existat oameni dornici să transforme o zonă aparent fără şanse într-una turistică s-au născut idei geniale care au creat „trenduri” importante. Prima demonstraţie a fost făcută de Bucovina, care a devenit destinaţie „pe val” după anul 2000, când o asociaţie patronală a creat o adevărată isterie, promovând agresiv oferta inegalabilă a regiunii istorice, deşi drumurile erau aproape impracticabile. La fel s-a ridicat şi Maramureşul. Alt mare succes s-a înregistrat la Viscri, apoi s-a extins în zona din împrejurimi, având un concept nou: Târnava Mare. Cel mai recent succes înregistrat ca urmare a promovării agresive a fost la Tulcea, unde anul trecut s-au înregistrat creşteri record.

 

În anul 2004, Asociaţia pentru Turism Bucovina a reuşit să pună pe harta celor mai căutate destinaţii o zonă în care aproape că nu se putea ajunge. Proprietarii de hoteluri, pensiuni şi restaurante s-au unit pentru a lansa pe piaţă un concept care a avut un succes inimaginabil până atunci. Au rezolvat problema drumurilor cu introducerea unor oferte de offroad în pachetele turistice, cu maşini de teren, ATV-uri, dar şi căruţe şi sănii trase de cai, concept care a promovat şi mai mult produsul turistic, dar a şi crescut interesul localnicilor pentru implicarea în această activitate. Crescând numărul de vizitatori, au crescut şi încasările antreprenorilor din zonă, dar şi cele ale angajaţilor, iar astfel, crescând nivelul de trai al tuturor, s-au făcut investiţii noi şi s-a creat o zonă luată cu asalt de vizitatorii din ţară şi din străinătate. Dacă la început nici măcar nu se putea miza pe un număr suficient de mare de locuri de cazare, problema aceasta s-a rezolvat din mers, pentru că mulţi şi-au transformat casele în pensiuni, apoi au construit alte spaţii de cazare.

 

Foarte multă muncă de echipă

 

De satul Viscri nu auzise nimeni, pe piaţa turismului din România, până acum circa zece ani. După ce prinţul Charles a cumpărat o casă în sătucul săsesc din Transilvania, s-a născut şi o fundaţie care a reuşit să scoată din anonimat întreaga regiune – Fundaţia Adept Transilvania. Nu s-a întâmplat „peste noapte”, ci după foarte multă muncă de echipă. S-au făcut proiecte cu finanţare din fonduri nerambursabile, pentru a creşte productivitatea şi nivelul de trai în toate satele din jur, apoi au fost implicaţi oamenii locului şi Grupurile de Acţiune Locală în diverse programe agricole şi turistice, până când au început să se obişnuiască şi sătenii cu ideea că pot câştiga foarte bine dacă se ocupă de turism. Satul Viscri nu a avut nici măcar un drum de acces cât de cât decent până anul trecut, când s-a reuşit prima asfaltare, după 15 ani de aşteptare. Şi totuşi, locul care până nu de mult nici nu era căutat pe hartă, a fost luat cu asalt de corporatişti, de curioşi, de turiştii străini aduşi aici de agenţiile care au înţeles potenţialul acestui concept de vacanţe rurale. Problema locurilor de cazare – care nu existau deloc – s-a rezolvat prin introducerea caselor sătenilor în circuitul turistic, iar astfel s-a creat un punct de atracţie foarte important, pornind, practic, de la nimic. Sau de la o idee genială de promovare a unui produs creat pe baze de marketing, ce a transformat pentru totdeauna un teritoriu aproape depopulat în destinaţie turistică.

 

Puterea „brandului” în transformarea unei regiuni

 

Produsul „Târnava Mare” nu este doar destinaţie turistică, ci un brand care include agricultura locală, meşteşugurile tradiţionale şi toate activităţile preferate de nişa care reprezintă publicul-ţintă principal, cea din „corporate”: sport în natură, competiţii de ciclism, activităţi de ecologizare, incluse în politicile de CSR ale companiilor, şi orice alt concept care poate să atragă turiştii, inclusiv promovarea punctelor gastronomice locale, prin care se creşte productivitatea în întreaga zonă, implicit nivelul de trai al localnicilor, care astfel îşi aduc personal contribuţia la evoluţia „brandului”.

 

Reorganizarea promovării prin conceptul integrat

 

Până anul trecut, judeţul Tulcea înregistra un declin aproape inexplicabil în turism. Nici măcar Delta Dunării nu mai atrăgea un număr mare de vizitatori de aproape zece ani, iar zona continentală era aproape necunoscută. Asociaţia de Management al Destinaţiei Turistice Delta Dunării (AMDTDD), înfiinţată la finalul anului 2017, a adunat la aceeaşi masă cei mai importanţi proprietari de hoteluri şi pensiuni din judeţ, apoi a mizat pe promovarea unui produs turistic integrat, pe care l-a formulat aşa cum nu se întâmplase înainte: circuite turistice care includ toate atuurile judeţului, nu doar pescuitul în Deltă. Astfel au ajuns să intre în circuite sate despre care nu auzise aproape nimeni până atunci, precum Sarichioi, Enisala, Vişina sau Cerna. Iar dezvoltarea merge înainte, chiar dacă nu ajută foarte mult nici infrastructura rutieră, nici cea de cazare, iar transportul pe apă este foarte scump şi anevoios.    

 

Satul Letea, din Delta Dunării, este o atracţie turistică „pe val”, deşi nici măcar nu are drumuri asfaltate. Transportul vizitatorilor se face cu barca, pe canale înguste, iar cele mai dorite vizite în Pădurea Letea sunt cele în căruţe trase de cai.


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Combinații de vinuri și mâncare cu care nu mergi la noroc, ci la sigur

Combinații de vinuri și mâncare cu care nu mergi la noroc, ci la sigur
În general, dar mai ales în apropierea sărbătorilor, cei care se pregătesc să primească la masa de Crăciun rude și prieteni se întreabă care este felul ideal în care se combină bunătățile atent...

Jurnalul, demers de excepţie: album cu fotografiile celor mai importante evenimente ale ultimelor trei decenii: "România, momente de istorie. 90 de imagini cât 30 de ani"

Jurnalul, demers de excepţie: album cu fotografiile celor mai importante evenimente ale ultimelor trei decenii: "România, momente de istorie. 90 de imagini cât 30 de ani"
*Albumul va fi disponibil la difuzorii de presă începând de vineri, 13 decembrie, împreună cu ziarul Jurnalul   S-a schimbat România în ultimii 30 ani? Trăind cu grijile de zi cu zi, poate nu ne dăm...

Sabina Petre va fi Vicepreședinte în Consiliul de Administrație Antena Group, începând cu 1 ianuarie 2020

Sabina Petre va fi Vicepreședinte în Consiliul de Administrație Antena Group, începând cu 1 ianuarie 2020
Sabina Petre va fi Vicepreședinte al Consiliului de Administrație Antena Group, începând cu 1 ianuarie 2020. În ultimii 13 ani, Sabina Petre a construit şi a coordonat proiecte şi echipe de media, s-a implicat...

O destinație surpriză în topul preferințelor de vacanță ale românilor

O destinație surpriză în topul preferințelor de vacanță ale românilor
Iordania a fost destinaţia de zbor cea mai căutată în anul 2019 de către români pe site-ul momondo.ro, cu o creştere a căutărilor cu 222% faţă de anul 2018, potrivit informaţiilor publicate de motorul de...

Cine sunt cei 12 finaliști iUmor

Cine sunt cei 12 finaliști iUmor
După 11 ediții de audiții și o semifinală, iUmor, cel mai urmărit show de umor din România, a ajuns la marea finală în cadrul căreia 12 concurenți se vor lupta pentru marele premiu în valoare de 20.000 de...

O instanță din SUA a dat câștig de cauză fripturilor fără carne și burgerilor vegetarieni

O instanță din SUA a dat câștig de cauză fripturilor fără carne și burgerilor vegetarieni
Fripturile şi burgerii vegetarieni şi vegani, o nouă tendinţă culinară în Statele Unite, au înregistrat o primă victorie în instanţă în lupta pentru libertatea de a utiliza referinţe la carne pe...

Ce utilizări are „cartoful săracului”

Ce utilizări are „cartoful săracului”
Topinamburul este o plantă de cultură de la care se folosesc, asemenea cartofului, tuberculii subterani. Cunoscut şi sub numele de „cartoful ciorii”, „nap porcesc” sau „cartoful săracului”, e o sursă exc...

Oana Roman a anunţat separarea de soţul său, Marius Elisei

Oana Roman a anunţat separarea de soţul său, Marius Elisei
Oana Roman a anunţat separarea de soţul său, Marius Elisei. Vedeta a precizat că este vorba doar de o separare și nu despre un divorț.  „Am ezitat de zeci de ori să fac aceasta postare ! Am scris o si...

Numere de stand-up, magie, dar și interpretări originale vor fi în marea finală iUmor

Numere de stand-up, magie, dar și interpretări originale vor fi în marea finală iUmor
După 11 ediții de audiții și o semifinală, iUmor, cel mai urmărit show de umor din România, a ajuns la marea finală în cadrul căreia 12 concurenți se vor lupta pentru marele premiu în valoare de 20.000 de...

Tânăra activistă Greta Thunberg, desemnată Persoana Anului 2019 de revista Time

Tânăra activistă Greta Thunberg, desemnată Persoana Anului 2019 de revista Time
Suedeza Greta Thunberg, o tânără activistă pentru climă în vârstă de 16 ani, a fost desemnată Persoana Anului 2019 de revista americană Time, potrivit unui anunţ ce a fost făcut miercuri în emisiunea...

Cea mai mare sticlă de whisky din lume ar putea fi vândută la licitație cu peste 15.000 de lire sterline

Cea mai mare sticlă de whisky din lume ar putea fi vândută la licitație cu peste 15.000 de lire sterline
Cea mai mare sticlă de whisky ''single malt'' este scoasă la vânzare în cadrul unei licitaţii online şi ar putea obţine peste 15.000 de lire sterline. Sticla de 105,3 litri conţinând whisky cu o vechime de 14...

Dolce&Gabbana a folosit ilegal numele lui Maradona

Dolce&Gabbana a folosit ilegal numele lui Maradona
Casa de modă italiană Dolce&Gabbana a fost condamnată să-i plătească 70.000 de euro, reprezentând daune şi interese, fostei legende a fotbalului argentinian Diego Armanda Maradona pentru folosirea numelui...

S-au ales semifinaliștii sezonului 7 Chefi la cuțite

S-au ales semifinaliștii sezonului 7 Chefi la cuțite
Galerie Foto Ultima confruntare pe echipe din sezonul 7, difuzată luni seară pe Antena 1, a clasat cel mai iubit show culinar ca lider detașat de piață pe toate categoriile de public, în intervalul 20.00-23.55 în care a fost...

Numele semifinaliștilor sezonului 7 Chefi la cuțite, dezvăluit în această seară

Numele semifinaliștilor sezonului 7 Chefi la cuțite, dezvăluit în această seară
Galerie Foto Diseară, de la 20:00, concurenții rămași în competiția celui mai iubit show culinar își vor începe ziua cu același gând, acela de a se întoarce în bucătăria Chefi la cuțite, conștienți însă ca de...

Amalia Bellantoni părăsește Chefi la cuțite

Amalia Bellantoni părăsește Chefi la cuțite
Galerie Foto Ediția de luni seară a adus un nou record de audiență pentru emisiunea Chefi la cuțite: show-ul a înregistrat cea mai bună audiență la nivelul publicului comercial, de la lansarea sezonului 7. 29,3 procente...
Serviciul de email marketing furnizat de