x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Calatorii In doi ani, in Romania s-au inchis 408 agenţii de turism

In doi ani, in Romania s-au inchis 408 agenţii de turism

03 Iul 2018   •   06:43
In doi ani, in Romania s-au inchis 408 agenţii de turism

Un număr de 408 agenţii de turism şi turoperatori şi-au închis porţile în 2016 şi 2017, iar cazul recent al firmei Terra Tourism este un prim semnal de alarmă în anul 2018, însă la nivel de ansamblu, turismul românesc este pe un trend pozitiv, iar profitabilitatea sectorului este estimată să atingă 200 de milioane de lei în acest an, relevă o analiză de profil.

 

"Cele mai multe companii care şi-au închis porţile prezentau o vulnerabilitate financiară ridicată. În cele mai multe cazuri, planurile de business nu au ţinut cont de realităţile pieţei, de dinamică încasărilor şi obligaţiile de plată. Astfel că, supraestimându-şi business-ul, mulţi au intrat în blocaj financiar", au explicat analiştii de la KeysFin.

In opinia lor, sezonalitatea joacă un rol semnificativ în dinamica financiară a agenţiilor. Cum multe dintre ele nu beneficiază de resursele financiare care să le permită să reziste provocărilor economice, creditarea, de exemplu, fiind încă la un nivel extrem de redus în acest sector, cele mai multe reuşesc cu greu să reziste concurenţei acerbe făcute de marii jucători din piaţă, conform analizei.

"La nivel de ansamblu, turismul românesc este pe un trend pozitiv. Profitabilitatea sectorului este estimată să ajungă în acest an la peste 200 milioane de lei, un nivel dublu faţă de acum şapte ani", spun analiştii de la KeysFin, potrivit carora evoluţia turismului românesc indica o crestere semnificative a anumitor cheltuieli. care s-a reflectat pozitiv în rezultatul net, acesta avansând de la 21,3 milioane lei în 2012 la 163,2 milioane lei, valoarea estimata pentru anul 2017.

Conform analizei, cea mai profitabilă firmă a fost Charter Broker SRL, care a raportat un profit net de 6,38 milioane de lei, urmată de Business Travel Turism SRL (5,68 milioane de lei),  Happy Tour SRL (5,61 milioane de lei), Touring EuropaBus România SRL (4,87 milioane de lei) şi Prestige Tours International SRL (4,59 milioane de lei).

În top 10 cele mai profitabile firme din turism s-au mai clasat Travel Time D&R SRL, Christian 76 Tour SRL, Creative Eye SRL, Masiro Travel SRL şi Paralela 45 Turism SRL.

În ceea ce priveşte impactul turismului asupra economiei, raportul pe 2018 al World Travel & Tourism Council (WTTC) plasează România pe locul 66 în lume din punctul de vedere al valorii contribuţiei directe absolute a turismului la PIB (3 miliarde de dolari), la mare distanţă faţă de media Uniunii Europene (23,8 miliarde de dolari) sau de media globală (21,5 miliarde de dolari).

WTTC măsoară anual acest impact în 185 de ţări, analizând atât agenţiile de turism şi turoperatorii, cât si hotelurile, liniile aeriene, aeroporturile, serviciile de agrement şi recreere din turism. AGERPRES

×