x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Calatorii Noi tendințe în teambuilding: jocuri și concursuri în natură

Noi tendințe în teambuilding: jocuri și concursuri în natură

de Diana Scarlat    |    18 Feb 2020   •   11:41
Noi tendințe în teambuilding: jocuri și concursuri în natură

Turismul are mult de câștigat, în România, din ideile de „teambuilding” ale organizatorilor de evenimente pentru companii. Dacă în anii 2000, până la declanșarea crizei economice, erau preferate zonele montane, iar principalele atracții erau cățărarea pe stânci, airsoftul, tirul cu arcul sau raftingul, acum s-a trecut într-o nouă etapă, în care jocurile și concursurile originale sunt pe primul loc în topul preferințelor angajaților. „Teambuildindul” este un concept creat pentru a uni membrii echipelor din companii mai mari sau mai mici, scoțând angajații, pentru câteva zile, într-un cadru informal, astfel încât să se cunoască mai bine și să simtă că fac parte dintr-o mare familie, iar excursiile combină activități educative, precum jocuri și concursuri la care participă întreaga echipă.

 

Cele mai populare activități în natură, pentru angajații care merg în „teambuilding” sunt acum concursurile în parcuri de tiroliene, drumețiile în zone montane, supraviețuirea în natură și „boat race” - competiții de ambarcațiuni. Numărul parcurilor de tiroliene a crescut, în ultimii ani, tocmai pentru că această activitate este din ce în ce mai des cerută de organizatorii de evenimente pentru companii, iar pentru industria ospitalității este un mare câștig, pentru că numărul membrilor unei astfel de echipe este de cel puțin 50 de persoane, iar durata excursiei este de cel puțin trei zile, pentru a se putea face un program cât mai complex. Cheia succesului pe piața de „teambuilding” este combinația între o ofertă cât mai complexă pentru posibilități de a desfășura activități creative în aer liber, o ofertă culinară atractivă, mai ales în zonele cu tradiții bine păstrate, la care se adaugă posibilitatea de a caza un număr mare de persoane în același loc. Organizatorii care aleg zone cu infrastructură de cazare precară au reușit, uneori, să obțină o colaborare între proprietarii de pensiuni, așa cum se întâmplă la Viscri, de exemplu, unde fiecare cameră și fiecare casă monument istoric din satul de lângă Brașov este diferită de celelalte. Această situație atipică pentru turism a ținut departe, mult timp, agențiiile de turism, de ofertele de „teambuilding”, tocmai pentru că una dintre regulile de bază în organizarea excursiilor de grup este să se ofere același tip de cameră. Totuși, angajații care merg în „teambuilding” au demonstrat că nu este nevoie de cazare în camere standard, pentru a putea avea succes într-un astfel de program, pentru că cel mai mult contează oferta originală de activități.

 

Program de succes în Delta Dunării

 

În ultimii trei ani s-au înmulțit cererile pentru Delta Dunării, unde sunt programe speciale ce nu mai pot fi făcute în altă parte. Din numărul mare de cereri, acesta pare a fi cel mai important trend al momentului, iar cifrele spectaculoase arată că se va dezvolta și mai mult în continuare. Participanții gustă din natura sălbatică a rezervației naturale, dar și din foarte multe preparate culinare autohtone, se plimbă cu toate tipurile de ambarcațiuni, participă la concursuri de pescuit și învață să supraviețuiască în natură, lucrând în echipă. Acest concept unic a fost lansat și dezvoltat de Dragoș Cătălinoiu, cel care a lansat și o platformă online de promovare a Deltei Dunării, viziteazadelta.ro, site creat pentru a putea comunica în țară și în străinătate toate ofertele pe care nu au reușit să le prezinte autoritățile statului. „Se pot face teambuildinguri pentru grupuri de la 14 la 200 de persoane, iar activitățile sunt multiple. Cel mai recomandat este programul de trei zile, cu două nopți de cazare, iar costurile sunt în jur de 120 de euro pe zi, de persoană. Avem programe de două zile și de trei zile, iar cei mai mulți preferă centrul Deltei Dunării. Le oferim foarte multe activități pe care nu le pot face nicăieri în ală parte, de la concursuri de pescuit, la supraviețuirea în Deltă, unde trebuie să colaboreze, în cadrul echipei, dar și petreceri tematice în fiecare seară, plimbarea cu toate tipurile de ambarcațiuni, meniuri tradițonale. În prima zi de program, după ce ajung în Deltă, în special la Crișan, asistă la o clacă pescărfească, apoi au o petrecere de bun venit”, explică Dragoș Cătălinoiu, reprezentantul platformei viziteazadelta.ro.

 

CASETĂ

 

Când corporatiștii devin gospodari

 

În programul de „teambuilding” din Delta Dunării mai sunt incluse demonstrații de curățare și preparare a peștelui, cu ajutorul localnicilor, dar și diverse activități specifice omenilor Deltei, pe care mulți le află abia atunci când ajung la fața locului. În programul de trei zile, ultima zi este dedicată unei experiențe inedite în Pădurea Letea, unde se fac alte tipuri de activități, se lansează diverse concursuri, iar programul îi declară pe toți participanții câștigători, la final. Acest trend al „teambuildingurilor” în Delta Dunării s-a dezvoltat începând din 2015 și a-nregistrat creșteri în mod constant, fiind adăugate pachete noi în fiecare sezon. În 2018, când turismul a-nregistrat o creștere record, cu 77% în primele zece luni ale anului, totalul fiind de 67%, după perioada sfârșitului de an, când activitatea scade, pe segmentul de „teambuilding” s-a înregistrat o dublare față de anul precedent, pentru că pachetele oferite sunt unice și foarte incitante, iar corporatiștii au prins gustul noutății, în mijlocul naturii dezlănțuite.

 

 

 

Sunt foarte atractive activitățile în natură, în Delta Dunării, mai ales prin îmbinarea între sălbăticie și confortul cazării. Avem un program cu două zile de cazare la cort, după care facem petrecerea de final, în cu totul alt cadru, astfel încât toată lumea se simte bine.

 

Dragoș Cătălinoiu, organizator de „teambuildinguri” 

×