x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Calatorii Vacanţă mult visată, aranjată din câteva  click-uri

Vacanţă mult visată, aranjată din câteva  click-uri

de Luciana Cocoș    |    26 Apr 2016   •   19:40
Vacanţă mult visată, aranjată din câteva  click-uri
Sursa foto: encrier/Getty Images/iStockphoto

Când ne facem planuri de vacanță, ne alegem destinația, apoi căutam cele mai bune oferte. Ne gândim la bilete de avion și la cazare, la ce putem vizita și ce posibilități de distracție avem în locul ales. Pe toate le găsim după câteva căutări amănunțite pe internet. De pe unele site-uri culegem sfaturi de vacanță, de pe altele achiziționam sejurul sau facem rezervările la hotel. Munca se ușurează atunci când toate pot fi găsite într-un singur loc. Anumite agenții de turism te ajută să găsești pe același site cele mai bune variante pentru transport, cazare sau oferte celor mai mari tour operatori din țară. În ultimii ani românii au prins gustul rezervărilor în on-line și se pare că numărul celor care preferă acest mod de a găsi vacanța dorită este în creștere.

 

Pașii pentru o vacanță perfectă

Vacanța perfectă începe încă din momentul planificării. Este etapa în care viitorii turiști trăiesc un mix de anticipare și nerăbdare. Primul pas este să îți dai seama care sunt cele mai potrivite opțiuni pentru călătoria pe care urmează să o faci. „Pe Vola.ro, am creat de-a lungul timpului tool-uri special concepute să identifici aceste variante optime. De exemplu, dacă folosești funcția „Alertă Tarif”, poți să ne lași câteva detalii despre ce te interesează (destinație, perioadă, un preț aproximativ) și te anunțăm prin email când găsim oferta care se potrivește. Pe lânga bani, economisești astfel timp în care ai fi urmărit constant ofertele. Sau poți să folosești „Calendarul de Tarife” care îți arată pe destinația căutată cum vor evolua prețurile în următoarele 5 luni”, explică Daniel Truică, fondatorul Vola.ro, cea mai mare agenție de turism online din România.

Pentru a reduce timpul petrecut în căutarea vacanțelor și compararea ofertelor, mai există o funcție care se poate dovedi utilă turiștilor.

 

Pe lângă propriile pachete pe care continuăm să le diversificăm, acum am integrat pe site oferte de sejururi de la principalii tour-operatori de pe piață. Astfel, pe Vola.ro orice client poate să aibă o viziune de ansamblu asupra vacanțelor oferite de toate agențiile și nu mai este nevoie să navigheze printe „N” site-uri sau sedii de agenții. Le poate găsi pe toate ușor, online, într-un singur loc-Daniel Truică, fondatorul Vola.ro.

 

După ce ai găsit cea mai bună variantă, urmează rezervările. Cel mai ușor este să vezi online toate opțiunile disponibile și să poți să plătești rapid cu cardul. Durează câteva minute din momentul în care ai făcut o căutare până când primești pe email biletul electronic de avion. “Unii clienți aleg să își planifice în detaliu experiența, pentru ei ne ocupăm inclusiv de transferul aeroport-hotel și le punem la dispoziție, pe site, ghidurile pe care le avem pentru toate destinațiile de city break și vacanțe, cu recomandări de obiective turistice, de restaurante și alte activități, mai spune Daniel Truică.

 

CELE MAI BUNE PREȚURI PENTRU BILETE DE AVION

București – Milano / de la 17 euro

București – Bruxelles / de la 24 euro

București – Roma / de la 26 euro

București – Verona / de la 53 euro

*prețurile sunt valabile pentru lunile mai și iunie și pot varia

 

Smart Connections şi totul este mai simplu

În planificarea unei vacanțe pot apărea și inconveniente, mai ales dacă, pentru a ajunge la destinația dorită, nu există zboruri directe. În acest caz, este nevoie de cel puțin două bilele de avion, iar costurile se măresc considerabil. De asemenea, e nevoie de mult noroc să găsești o varintă care implică o escală cât mai scurtă. „Anul trecut, am lansat Smart Connections, un produs care permite clienților noștri să găsească cele mai avantajoase conexiuni de zboruri și să economisească chiar sute de euro la fiecare bilet de avion. Smart Connections funcționează în principiu pe rute pe care nu există curse directe și oferă combinații de mai multe companii aeriene (atât low cost, cât și de linie), pentru a crea cea mai ieftină variantă de zbor" afirmă Truică.

 

Cele mai căutate destinații

Preferințele de vacanță ale turiștilor români diferă în funcție de anotimp. Primavara sunt la mare căutare călătoriile scurte, de tip city break, în Europa. Și aici cele mai populare alegeri sunt orașe din Italia și Spania, potrivit unei statistici realizată de cei de la vola.ro. „Cei mai mulți clienți optează într-adevăr pentru bilete de avion sau city break-uri în destinații europene, dar și aici lucrurile diferă de la an la an. De exemplu, în 2014, era foarte popular Madrid, ca apoi în 2015 să fie preferate călătoriile în Londra sau Roma. Iar anul acesta se observă creșterea unor orașe mai puțin căutate până acum, precum Lisabona, pe care o vedem ca urmatoarea destinație de neratat pentru români. Când vine vorba de vacanțe în afara Europei, Dubai este destinația preferată de din ce în ce mai mulți români, probabil datorită climei calde tot timpul anului și a promovării de care are parte locul” susține directorul Vola.ro.

 

CITY-BREAK DE PRIMĂVARĂ 

Veneția, Italia - 129 euro/persoană, (redus de la 215 euro) bilet de avion și 3 nopți de cazare

Sliema, Malta - 189 euro/persoană, (redus de la 315 euro) bilet de avion și 3 nopți de cazare

Larnaca, Cipru - 219 euro/persoană, (redus de la 365 euro) bilet de vavion și 4 nopți de cazare

Dubai, Emiratele Arabe Unite - 239 euro/persoană, (redus de la 320 euro) bilet de avion și 3 nopți de cazare

sursa: Vola.ro

 

Primăvara, cea mai bună perioadă

Specialiștii în turism mai spun că primăvara este perioada ideală să rezervi la cele mai bune tarife vacanța de vară, pentru că poți profita de reducerile early booking. În ceea ce privește sezonul estival, românii aleg de cele mai multe ori insulele grecești precum Creta, Corfu, Zakynthos sau Santorini, unde petrec, în medie, între 7 și 10 zile. Cifrele mai arată că, în ultimii ani, cererile pentru vacanțe în țări precum Cipru, Portugalia sau Croația sunt în creștere. „Personal, recomand cu căldură Corsica, insula care a luat ce e mai frumos din influențele franceze și italiene. Acolo mă reîntorc oricând cu plăcere să mă relaxez. Iar pentru cei interesați de mai multă activitate, aș recomanda Portugalia pentru locuri, soare și, de ce nu, surf”, spune Daniel Truică.

 

Vacanțe cu succes

Cea mai mare agenție de turism on line din România a pornit de la premisa că românii vor începe să călătorească din ce în ce mai mult și că viitorul comerțului este online. Daniel Truică a înființat vola.ro în 2007, împreună cu doi parteneri polonezi. La vremea aceea, Daniel nu împlinise 28 de ani. A pornit cu doi angajați în firmă și un sediu de 50 de metri pătraţi, iar site-ul s-a concentrat iniţial doar pe vânzarea biletelor de avion. În prima lună a vândut 50 de bilete de avion, în urmatoarea 500 de bilete, ca mai apoi, în perioada care a urmat, să aibă o creștere accelerată de până la 500% în fiecare an. Portalul și-a diversificat încet oferta, adăugând toate serviciile conexe călătoriilor: hoteluri, asigurări medicale, închirieri de mașini, servicii corporate și pachete (zbor- hotel) de tip city break și vacanţă. „A trebuit de fiecare dată să ne adaptăm rapid, să ne schimbăm sediul de mai multe ori și să creștem constant numărul de angajați. După ce eram deja prezenți în patru țări (România, Polonia, Ucraina și Vietnam), ne-am hotărât să stabilizăm business-ul și am început să căutam parteneri. Astfel că, la începutul lui 2015, am primit o investiție din partea 3TS Capital Partners, după care a urmat un alt val de creștere”, povestește Truică. Anul 2015 s-a incheiat cu o cifră de afaceri totală de 63,25 milioane de euro pentru activitatea companiei în cele patru țări în care operează: România, Polonia, Ucraina și Vietnam. Doar în România, Vola.ro a vândut anul trecut bilete de avion, vacanțe, city break-uri și alte servicii turistice care au însumat 42,47 milioane euro (echivalentul a 188,8 milioane lei), aceasta reprezentând o creștere de peste 54% față de anul 2014. 

 

 

×