x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Casa Afla ce e nou

Afla ce e nou

27 Apr 2006   •   00:00

IMPULSE, UN SISTEM INOVATOR PENTRU DRESSING

Producatorul roman de mobilier Unican introduce o solutie inovatoare pentru dressing-ul modern - sistemul Impulse. Impulse este o solutie eficienta de amenajare a dressing-ului ce imbina in mod armonios utilitatea cu economia de spatiu, confortul si designul modern. Acest nou sistem ofera posibilitatea amenajarii dressing-ului in cele mai atipice spatii din locuinta. Pe spatii curbe sau suprafete neregulate, sistemul Impulse permite construirea unui dressing incapator, usor accesibil si personalizat necesitatilor fiecarui utilizator in parte. Dressing-urile amenajate cu acest sistem asigura acces fara efort la toate obiectele depozitate in interior, datorita spatiului restrans pe care il ocupa sistemul de usi. Acestea gliseaza cu usurinta in ambele sensuri, pe traiectorii curbe, conferind in acest fel maximum de spatiu atat in interiorul dressing-ului, cat si exterior, in zona de acces catre acesta.

ESEU DESPRE CONSERVARE

Fotografie conceptuala contemporana, un gen putin promovat pe scena artistica de la noi, iata ce propune expozitia "Eseu despre conservare" de care va puteti bucura pana la 13 mai la Anaid Art Gallery, pe Str. Slobozia nr. 34 (rondul Cosbuc), Bucuresti.

Tema expozitiei ne propune o introspectie venita ca raspuns la nevoia care se simte de a fi mai des cufundati in "interior". Si asta pentru ca cel mai des ne multumeste sa privim din exterior pe cei de langa noi, lumea, viata...

Si, ca instrument de introspectie, artistul Dan Piersinaru a gasit un obiect banal, dar care are o calitate buna de exploatat in sensul temei alese: isi contine propriul spatiu. Intr-un borcan, prin transcenderea rolului sau obisnuit si functional, ni se arata ca pot fi pastrate: taramuri ale enigmei, absenta, memorie, schimbari, idei, artificialitatea si stilizarea unor vise. Borcanul contine doar spatiul transparent pe care il creeaza in cadrul circumferintei sale, pana in momentul in care este introdus in el un obiect. Dupa aceasta, nu ne mai putem gandi la o relatie intre obiect si spatiu, ci mai degraba trebuie sa consideram o relatie intre obiecte si persoane. Borcanul se transforma intr-o vitrina, tradandu-ne dorintele, fascinatiile, amintirile si pretentiile. Recipientul transparent este acum o suprafata care reflecta o parte din propria noastra imagine (caracteristica).

MOBILIERUL PENTRU COPII... O NOUA VIZIUNE

Copii multumiti care stau frumos la birou si studiaza, aceasta ar fi consecinta unui mobilier bine conceput pentru camera lor. Acesta exista, l-am descoperit in standul Moll din cadrul Salonului de Mobila de la Milano. Compania s-a prezentat la expozitie cu o colectie de mobila pentru copii si tineri, care dezvaluie o abordare interesanta si foarte responsabila, gandita pentru orice activitate si orice tip de temperament.

Ceea ce este remarcabil la aceasta este faptul ca piesele ei se ajusteaza pana la nivel de detaliu, astfel ca pe masura evolutiei lor, tinerii descopera la el noi functiuni. Am recunoscut la obiectele expuse toate principiile urmarite in proiectarea mobilierului, respectiv: ergonomie, design, functionalitate, calitate si siguranta. Toate calitatile intrunite de corpurile de mobilier ne fac sa-l consideram o investitie sigura pentru o dezvoltare frumoasa si, ceea ce este foarte important, sanatoasa a copiilor. Mai multe pe site-ul: www.moll-system.com

RADIATORUL POATE FI O PIESA DE DECOR

Cati dintre noi ne-am gandit ca am putea sa ne mobilam casa cu un radiator? Cu un obiect pe care nu il consideram decat o aparitie oarecum inestetica dar extrem de utila si pe care il tinem ascuns dupa draperii? Si uite ca se poate. Se poate ca un radiator sa completeze vizual un spatiu, poate sa trezeasca emotii ca orice alt element de decor. Utilizarea radiatoarelor nu numai pentru a incalzi casa dar si pentru a o imbogati estetic, este o directie care prinde contur. Materializarea acestei viziuni implica in primul rand o tehnologie de avangarda care sa permita parcurgerea de catre energia termica a unor trasee alambicate si incarligate in forme lasate la discretia creativitatii. Tehnologia folosita reprezinta de altfel cel mai costisitor aspect implicat de astfel de forme, altfel nascute pentru a ameliora atmosfera si vivacitatea spatiului domestic. Aceasta tendinta este una revolutionara, ducand un tip de produs catre o piata de cu totul o alta factura decat aceea pe care se manifesta initial.

Noul concept de radiatoare poate fi incadrat cu succes in arhitectura oricarui spatiu. Mai mult decat atat poate fi element central, punct de interes sau referinta pentru stilul celorlalte obiecte de decor adoptate.

PIESE CU ACTIUNE DUBLA

Aceasta este o colectie cu totul neobisnuita care vrea sa remodeleze dintr-un punct de vedere contemporan conceptul deja consolidat al designului industrial gandit pentru interioare multifunctionale, versatile. Tema de baza a colectiei este miscarea, intotdeauna motivata de o extraordinara functionalitate si un remarcabil caracter practic.

Altfel spus fiecare produs poate fi utilizat in mai multe scopuri, trecerea de la un scop la altul realizandu-se prin miscari sincronizate ale suprafetelor ce-i definesc forma. La acest rezultat s-a ajuns printr-un studiu atent al sistemelor de miscare si al posibilitatilor lor de combinare generandu-se concepte dintre cele mai surprinzatoare, cum ar fi de pilda un lampadar urias al carui abajur se deschide dezvaluind o masuta pentru calculator cu tot ceea ce trebuie pe ea. Intreaga colectie o gasiti pe site-ul: www.naos.net

PROIECT MULTIMEDIA PENTRU COPII SI TINERI


In perioada aprilie-noiembrie 2006, Muzeul National de Istorie a Romaniei va derula proiectul "O zi din viata unei comunitati eneolitice", primul proiect multimedia de arheologie pentru copii si tineri. Se vizeaza in acest fel atragerea publicului catre un sector mai putin cunoscut, apelandu-se la actiuni de valorificare a cercetarilor si descoperirilor realizate in zona Bucsani privind cultura Gumelnita. Este pentru prima data in Romania cand o cercetare arheologica este transpusa in produse accesibile copiilor si tinerilor interesati de miracolul unui domeniu fascinant, dar adeseori inabordabil. Proiectul va genera un DVD in care va fi prezentata viata de zi cu zi a populatiei unei asezari eneolitice de acum sase mii de ani: obiceiuri si ocupatii, tehnici de constructie, ritualuri etc. Un alt produs important al proiectului va fi un film documentar care va reconstitui aspecte esentiale ale traiului cotidian gumelnitean. Momentul culminant al acestei actiuni va fi reconstituirea unei case in conformitate cu tehnica vremii, prin care copiii vor intelege modalitatile constructive eneolitice si persistenta unor tehnici in arhitectura rurala romaneasca.

ANUALA DE ARHITECTURA SI "BUCURESTII LUI CAROL I"


Astazi incepe editia 2006 a Anualei de Arhitectura a Municipiului Bucuresti, un eveniment ce vine sa atraga atentia asupra celor mai reusite cladiri construite in Capitala. Expozitia Anualei de Arhitectura a Municipiului Bucuresti, desfasurata in perioada 27 aprilie-6 mai, va gazdui si o importanta expozitie fotodocumentara "Bucurestii lui Carol I", elaborata ca o cronica iconografica a anilor 1866-1914, un omagiu adus arhitectilor romani si straini care in aceasta perioada istorica au schimbat imaginea Bucurestilor, aducand Capitala la un standard european.
Festivitatea de Premiere a celor mai reusite lucrari va avea loc la 16 mai la Ath...n...e Palace Hilton, Bucuresti. In cadrul festivitatii de premiere se va lansa si Catalogul Anualei de Arhitectura editia 2006.
Jurnalul National este partener media al Anualei de Arhitectura a Municipiului Bucuresti, asa ca in suplimentul Jurnalul casei mele veti gasi toate noutatile ce tin de acest eveniment.

PROMOTIE PENTRU FANII FIFA WORLD CUP 2006


In perioada 15 aprilie-15 iunie 2006, la nivel national, in principalele retele de magazine distribuitoare de aparate electronice si electrocasnice se desfasoara campania promotionala sustinuta de Philips in calitatea sa de sponsor oficial al FIFA World Cup 2006. Mecanismul este simplu: la achizitionarea unui produs, cumparatorul primeste un tricou personalizat, iar primii 200 de cumparatori vor primi automat o telecomanda universala in forma unui stadion de fotbal, dotata cu deschizator de sticle.

KAUFLAND LA TARGU-MURES


De marti, 11 aprilie, si orasul Targu-Mures are Kauflandul sau! Este cel de-al saptelea punct deschis in Romania de concernul german si se intinde pe o suprafata de 3.990 mp, prevazuta cu o parcare pentru clienti de 316 locuri. Urmatoarele orase care se vor bucura de prezenta unui Kaufland sunt Galati si Suceava.
×
Subiecte în articol: arhitectura