x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Casa Castelul lui Cuza Voda si blestemul de la Ruginoasa

Castelul lui Cuza Voda si blestemul de la Ruginoasa

19 Ian 2006   •   00:00

Locurile de parcare din fata blocului - ce spune legea, cine iti da locul de parcare si documentele necesare Cerintele minime pentru dotarea dormitorului matrimonial.

Interdictie la informatii


editorial de ADELA PARVU
In goana dupa informatii despre produse pentru casa apelam, firesc, la firmele cu acoperire nationala. Adica, firme mari care au filiale sau distribuitori in toata tara. Asta pentru ca Jurnalul National se adreseaza tuturor cititorilor sai, nu numai celor din Capitala. Dar cu stupefactie constat ca, atunci cand cerem informatii despre produse sau servicii, firmele devin suspicioase si cer multe lamuriri inainte de a le trimite intrebarile sau a intra in subiect. Am avut parte si de o lectie telefonica in care mi se spunea ca datoria unui jurnalist este sa curteze firmele inainte de a scrie ceva despre produsele acestora, chiar daca se mentioneaza numele companiilor in articol. Mai la obiect, cica datoria noastra de jurnalisti ar fi sa ne rugam frumos de societatile comerciale sau cele pe actiuni sa binevoiasca a-si face publicitate gratuita in paginile suplimentului nostru. Gresit! Datoria noastra de jurnalisti este sa aflam informatii pentru cititorii nostri, adica pentru voi, cei care ne cumparati zi de zi. In aceeasi convorbire telefonica mai aflu ca noi ca jurnalisti suntem pe plan secundar si mi s-a trantit in fata lozinca "clientii nostri sunt pe primul plan". Pai, daca noi ca jurnalisti nu primim raspunsuri concrete ce mai poate face un client mai timid? Se lasa manipulat. I se spune verde in fata: daca nu-ti convine, mergi in alta parte, nu ne mai bate la cap cu intrebarile tale. Sau i se raspunde aiurea, pe motiv ca cel intrebat nu are vechime in munca, nu stie ce sa spuna si tranteste la plesneala ce-i vine.

Sunt foarte suparata pe lipsa de reactie corecta din partea celor care ar avea prilejul ca prin acest supliment sa se adreseze atator potentiali clienti. Asta nu inteleg firmele, ca noi nu vrem raspunsuri pentru ca suntem de la Jurnalul National, ci pentru ca noi suntem vocea cititorilor nostri. Nu exista orgolii, obraznicii sau tupeu maxim cand vine vorba sa ceri unei companii niste informatii mai detaliate despre produse. Dumnezeule! Asta se intampla atunci cand e vorba de politica, de justitie, de administratie, unde functionarii sunt platiti din bani publici. Dar cand privatii sunt rugati sa dea date de interes pentru potentiali clienti, cand nu sunt cerute dezvaluiri senzationale, nu inteleg opacitatea de la celalalt capat al firului telefonic. Nu inteleg suspiciunea si aroganta. In asemenea situatii cred ca am de-a face cu neprofesionisti, cred cu tarie ca cei care sunt la conducerea multor firme nationale habar nu au de atitudinea subalternilor lor, habar nu au ca sunt de multe ori clienti neglijati, carora nu li se spune totul, asa cum ar fi normal. Si cel mai tare ma deranjeaza ca nici macar nu au decenta sa apeleze la sintagma "no comment", sa refuze elegant participarea in cadrul unui articol. Dupa ce te fac cu ou si cu otet, iti reproseaza ca intr-un articol bagi si opiniile si produsele concurentei. Ceea ce conform gandirii lor este incorect. As fi curioasa sa stiu cati dintre dumneavoastra s-au lovit de lipsa de respect si lipsa de informatii atunci cand ati vrut sa cumparati un produs pentru casa sau sa contractati servicii pentru locuinta? Sunt sigura ca cel putin o data ati avut parte de interdictii la informatii, mai ales prin omisiune. Nu se spune tot, se ascund date importante si din lozinca "clientii sunt pe primul plan" nu inteleg decat faptul ca vanzarile conteaza, fraierii sa cumpere, dar sa nu stie exact ce!

×
Subiecte în articol: informaţii