x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Casa Lansarea tendinţelor în producţia de ceramică spaniolă

Lansarea tendinţelor în producţia de ceramică spaniolă

de Georgiana Teodorescu    |    27 Noi 2008   •   00:00

DESIGN PRELIMINAR PENTRU COLECŢIILE 2009
Ceramica a devenit  astăzi un material repetitiv, unul de larg consum, cu o istorie aparte, dar cu un viitor liniar, uniform, în ceea ce priveşte manufacturierea. Pentru că procesul de obţinere a ceramicii era dificil în trecut, obiectele din acest material erau preţuite, astfel încât se realizau colecţii unicat, cu modele inedite, care au fost păstrate timp de generaţii întregi. O dată cu perfecţionarea tehnologiei, aceasta şi-a pierdut din valoare, astăzi fiind unul dintre materialele comune, uşor de întreţinut şi disponibile la un preţ mic.



MAGIA LUCRULUI
Pentru că unii designeri încă mai simt magia lucrului cu ceramica şi vor să exploreze această temă, lansează colecţii cu piese din acest material sub diferite forme, vase, căni, veselă, plăci de flise şi gresie. Ideea de la care se porneşte în realizarea unui obiect este cosmetizată încât să placă publicului, dar să fie în acelaşi timp utilă şi inovatoare. Pentru că există o continuă căutare pentru nou, extravagant şi original, creatorii de prototipuri propun anual câteva exemple de obiecte noi, care mai apoi sunt puse în practică.

Din aceste prototipuri sunt alese doar câteva părţi, elemente, detalii. Deşi în România nu este bine dezvoltat conceptul de prospectare a pieţei înaintea lansării unei colecţii de obiecte, vestimentaţie, accesorii sau tehnologie, în ţări mai dezvoltate, precum cele vestice, această idee de statistică în privinţa dorinţelor şi nevoilor populaţiei este un lucru uzual. Înaintea realizării în serii mari a produselor se face aşa-zisa prospectare a masei de populaţie care va achiziţiona produsele, fiind scontat necesarul cantitativ real de pe piaţă, trendul cerut, cât şi viitorul profit încasat din această lansare pe piaţă. Dacă rezultatul este pozitiv, atunci se dă drumul manufacturierii în serii mari, până atunci rămânând în stadiul de prototip.

CERTIFICAREA SUCCESULUI

Acest proces de testare a cererii şi al calităţii obiectelor din ceramică scoase pe piaţă este realizat de un institut de cercetate din Spania, sub numele de ALICER. Institutul urmăreşte inovaţia ca o armă strategică în competiţia dintre companii. Alicer este institutul responsabil pentru tehnologia de fabricare a ceramicii în domeniul designului, în Spania, fiind pionul principal la Târgul CEVISAMA. Ideea de bază a institutului este aceea a unei perioade de reflexii, teste şi prezentări pentru colecţiile de ceramică cu orice funcţiune, înainte de a fi lansate pe piaţă. Este necesară această metamorfozare a tuturor produselor, pentru a duce mai departe propuneri noi, oferind posibilitatea firmelor să cunoască cererea de pe piaţă, să îşi cunoască astfel concurenţii.

COLECŢIILE NOI
Cea mai avangardistă colecţie de ceramică scoasă pe piaţă anul acesta pune în lumină noi interpretări şi tematici. Unele dintre ele exprimă lux şi exces, altele fac legătura cu viaţa de zi cu zi , grafica fiind influenţată de forme şi de culori ce ne înconjoară, unele dintre ele prezintă desene haioase, altele încearcă să ne aducă aminte responsabilitatea pe care o avem la nivel social şi natural, transmiţând un mesaj mai personalizat. Toate aceste etape sunt reprezentate grafic prin imagini hazlii, imprimeuri cu aranjamente florale, de legume şi fructe, cu animale sau geometrizate.

Ca o unealtă performantă şi eficientă, Institutul ALICER contribuie categoric la prestigiul pe care producţia spaniolă de ceramică îl are pe plan internaţional, fiind considerată numărul 1 pe piaţa de specialitate.

Mai mult decât o simplă, dar eficientă desfacere de produse, târgul CEVISAMA din Valencia propune vizitatorilor şi utilizatorilor noi şi adeseori surprinzătoare posibilităţi în ceea ce priveşte modalităţile de utilizare a materialului ceramic, surprinde profesioniştii cu tematici originale, interactivitatea târgului fiind declanşată tocmai de competitivitatea mai multor firme cu acelaşi profil.

GARANŢIA CALITĂŢII

Cercetările ALICER au la bază teste drastice în ceea ce priveşte materia primă folosită pentru fabricarea ceramicii, adezivii şi substanţele nocive, biodegradabile sau nondegradabile, produsele ce folosesc astfel de chimicale fiind depistate şi scoase din circuitul de fabricaţie, prin urmare de pe piaţă, imediat. Tot în aceste teste intră şi etapizarea procesului de obţinere a pieselor, temperaturile optime, tratarea chimică ulterioară, texturi, accesorii sau metale aplicate.  

De la obiecte pur decorative până la veselă şi accesorii funcţionale, dar ajungând în special la ceramica destinată placărilor interioare, gama de modele este extrem de variată. Unele dintre ele exprimă lux şi exces, altele fac legătura cu viaţa de zi cu zi, grafica fiind influenţată de forme şi de culori ce ne înconjoară. Unele dintre ele prezintă desene haioase, altele încearcă să ne aducă aminte de responsabilitatea pe care o avem la nivel social şi natural, transmiţând un mesaj mai personalizat.

×
Subiecte în articol: piata idei pentru casa ta