In conditiile in care se vor naste din ce in ce mai multe branduri locale, pe masura ce brandurile internationale isi vor face loc si ele pe piata romaneasca, simpla cunoastere a caracteristicilor generale de soi nu va mai fi suficienta.
CATALIN PADURARU - Vinexpert
Plecand de la exemplul vinurilor din strainatate, sa intelegem ca nu va mai fi primordial soiul ca reper de recunoastere, ci brandul. Consumatorul neincrezator in recomandari va avea nevoie, cu siguranta, de rabdare si bani pentru a putea cunoaste intreaga oferta de pe piata doar prin degustare. O avere si vreo doua vieti. Proprietarii si vinificatorii se schimba⦠si iarasi de la capat cu degustarea (de vinuri, practic, noi). Alegerea unui vin nu trebuie sa fie o corvoada. De aceea in Vest s-au inventat "buyers guide" sau "guide dâachat" (ghidul cumparatorului). Acest gen de lucrari nu limiteaza in nici un fel orizontul cumparatorului aratandu-i doar anumite vinuri sau excluzand din preferinte ceea ce nu a fost selectionat.