x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Culinar Bilet de intrare

Bilet de intrare

22 Iun 2004   •   00:00

CATALIN PADURARU - Vinexpert

La una dintre emisiunile de stiri de acum cateva seri ni se prezenta un nou "succes" al vinurilor romanesti: prezenta acestor licori pe mesele celor mai inalti demnitari straini in Romania. Echilibrat si jovial, ambasadorul SUA la Bucuresti vorbea de vinurile valoroase in general, iar ambasadorul Marii Britanii, glumet, spunea ca vinul cel mai bun este… scotch-ul.

Si materialul filmat contrazicea stirea in sine prin imagini cu sticle de whisky si vinuri straine. Nu ma leg de faptul ca facem din tantar armasar si nici de faptul ca macar atunci cand vinul romanesc ar putea fi cu adevarat subiect de stiri (castigarea unor concursuri internationale) nu se vede/aude mai nimic despre el in aceleasi buletine informative.

Cati dintre noi au aflat prin aceasta sursa de comunicare ca avem vinuri premiate cu aur la "Mondial du Vin" (Bruxelles) sau la "Mondial du Chardonnay" etc., etc.? Nici macar despre insuccese nu putem afla nimic. Returul unui export, de exemplu, din motive obiective si absorbirea lui in piata romaneasca poate fi un subiect despre care am merita sa fim informati? Dar sa ne intoarcem la stirea in discutie.

Prim-planul cel mai lung viza un tirbuson de doi lei, din acelea care se gasesc si prin pietele de cartier. Asta mi s-a parut ciudat. Inocenta operatorului poate fi iertata pana la urma (desi scoala de film este una serioasa). Nestiinta celor din montaj poate fi scuzata, pentru ca meseria lor (teoretic) nu presupune (?) subtilitati in acest sens. Dar cei care au organizat degustarea, cei care au livrat vinurile, firma de catering acreditata, ce fel de sustinere au dat vinului romanesc si pozitiei noastre de producatori din lumea buna? Alegerea acelui amarat de tirbuson este emblematica pentru ignoranta unora dintre noi, dar si pentru respectul aratat fata de munca altora. Acest "merge si asa", acest comportament de cartier nu ne lasa sa evadam o data catre starea de bine. Vinul poate fi o sursa de trai mai bun pentru multi romani. Daca vom intelege ca pentru a fi respectati de straini mai intai va trebui sa-i respectam noi, vinul romanesc ar putea deveni un bun ambasador. Cei care muncesc via nu au cum sa intervina in aceasta ecuatie decat facandu-si bine treaba.

Nu se poate ca un vin prezentat ca fiind "de valoare" sa fie maltratat cu ustensile primitive. Chiar daca scopul ar fi laudabil, nu te poti duce cu basculanta la teatru. Si nici in sort. Iar ca sa te lauzi ca ai pacalit plasatoarea si te-ai aranjat in loja, mi se pare deja prea mult. In plus, risti sa fii dat afara din sala si sa nu mai vezi spectacolul nici de la balcon.
×
Subiecte în articol: gastronomie