x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Culinar Profesionalism şi creativitate

Profesionalism şi creativitate

de Carmen Dragan    |    21 Ian 2010   •   00:00
Profesionalism şi creativitate
Sursa foto: Fred Dufour/AFP PHOTO

La sfârşitul anului trecut, Institutul Paul Bocuse a organizat două evenimente gastronomice de excepţie, care merită amintite.



Mese de sărbătoare
La 9 decembrie a avut loc cea de-a şaptea ediţie a concursului "Mese de sărbătoare". Temele au fost: armonie, sănătate, bunăstare şi echilibru. Obiectul acestui concurs: să creeze o masă de sărbătoare, demonstrând sensibilitate artistică, dublată de cunoştinţe tehnice. Pentru "punerea în scenă", cele opt grupuri de studenţi din primul an al programului Management Internaţional al Hotelurilor şi Restaurantelor au fost ajutate de numeroşi parteneri. Pentru ei a fost prima ocazie să lucreze în echipă şi să-şi demonstreze calităţile. Juriul, prezidat de designerul Alain Vavro, a recompensat cele mai frumoase trei mese. "Marele premiu" al juriului a fost desemnat mesei  "Chintesenţă", o masă "plină de bunătăţi şi rafinament", cum a definit-o juriul. Masa a fost rotundă, transparentă, animată de diverse luminiţe. Premiul "Profesional" a fost decernat mesei "Astrea", care a simbolizat puritatea, perfecţiunea, speranţa şi armonia. Premiul "Creativitate" a fost atribuit mesei "Comme en foret" (ca în pădure). Masa a fost confecţionată din lemn, dar şi platourile, scaunele şi un candelabru au fost create tot din lemn. Aceste mese au delectat toate simţurile celor prezenţi într-o manieră complexă şi subtilă. Cele opt mese au fost expuse până la 18 decembrie în restaurantul experimental din Centrul de Cercetare din cadrul Institutului Paul Bocuse.

Un proiect original

La 1 decembrie 2009, pentru al doilea an consecutiv, 52 de studenţi din anul al treilea al programului Managementul Internaţional al Hotelurilor şi Restaurantelor de la Institutul Paul Bocuse au preluat conducerea unui restaurant marca Hippopotamuss, din Lyon. Această iniţiativă aparţine conducerii Resurselor Umane de la Institutul Paul Bocuse şi a fost o provocare atât pentru studenţi, cât şi pentru echipa restaurantului. Au fost împărţiţi în două echipe care au asigurat primirea, servirea, prepararea şi încasarea banilor de la clienţi. În cadrul fiecărei echipe au fost desemnaţi directorul, responsabilul de sală şi responsabilul de la bucătărie, care şi-au luat rolurile foarte în serios. Clienţii fideli ai restaurantului nu au fost deloc perturbaţi de această experienţă. Cu ajutorul personalului de la restaurantul Hippopotamuss, studenţii au aplicat valorile esenţiale ale acestei meserii: adaptabilitatea la circumstanţe, servirea impecabilă, profesionalismul, spiritul de echipă şi performanţa.

×
Subiecte în articol: profesionistii