x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Business cu stil. Monocult, haine moderne pentru caractere puternice

0
Autor: Luciana Cocoș 22 Feb 2019 - 13:56
Business cu stil. Monocult, haine moderne pentru caractere puternice
Vezi galeria foto

Românilor le place să fie la modă și au început să investească tot mai mulți bani în îmbrăcăminte, încălţăminte și accesorii. Un studiu recent relevă faptul că, anul trecut, peste 55% dintre cei chestionați au declarat că își cumpără haine de cel puţin câteva ori pe lună, alocând peste 300 de lei pentru articole de fashion, cu 5% mai mulți față de anul anterior. Industria de modă generează anual venituri uriașe, însă afacerile în această zonă sunt de cele mai multe ori riscante. Este greu să ieși în evidență într-un mediu extrem de concurențial, dar atunci când mergi în ritmul societății și te adresezi unor grupuri-țintă, tabloul se schimbă. 

De câțiva ani, pe piața fashion destinată bărbaților din România, se poartă un nou stil, stilul Monocult. Un business în spatele căruia se află Răzvan Mercan, un tânăr antreprenor ce a pornit în această aventură de la zero, cu bani împrumutați. După o asociere de doi ani, timp în care a învățat cam despre ce este vorba într-o afacere cu haine, în 2014, Răzvan și-a urmat propriul drum, punând bazele brandului Monocult. "A avea bun gust la haine nu te face cunoscător în a face haine", spune Răzvan.

Odată ce a știut clar că vrea să intre în domeniul fashion, Răzvan a început prin a-și forma o echipă de profesioniști, iar în scurt timp, brandul Monocult era pe piață.

"În trei luni am avut tot: echipa, prima colecție, magazinul". Au fost însă luni intense, pentru că, neavând cunoștințe în domeniu, Răzvan a trebuit să studieze și să caute cele mai bune soluții pentru afacerea sa. O misiune deloc ușoară, mai spune el. "Am început să importăm materiale și să stabilim contacte cu fabricile. A fost foarte greu în privința materialelor pentru că piața locală nu era deloc ofertantă la acea vreme. De multe ori a trebui să cumpărăm cantități mai mari de material pentru a ne putea face treaba. Ne-am asumat întotdeauna costuri mai mari de producție". Iar din aproape în aproape, Răzvan a reușit să-și creeze conexiunile necesare și să iasă în piață cu o nouă abordare. "Monocult este un brand care are o gamă completă de produse. Ca și brand românesc de bărbați, nu ai de unde să-ți iei în momentul ăsta un șort de baie. La Monocult există! Suntem singurul brand destinat bărbaților care lucrează cu un concept de colecție. Mai exact, ne găsim inspirația în anume tematici, care sunt transpuse apoi în haine. Un alt element definitoriu pentru noi este că lucrăm în contrapunct, adică luăm elemente din zona clasică, ceremonială, și din cea urbană, și le mixăm împreună într-un singur produs". Brandul a fost primit bine în piață, iar promovarea de bază a fost recomandarea. Clienții care ajungeau în magazinul lui Răzvan de pe bulevardul Lascăr Catargiu din Capitală spuneau mai departe despre produsele acestuia. 

Nesiguranță în relația cu statul

Costurile unicității sunt însă destul de ridicate, mai povestește creatorul Monocult. "Te costă foarte mult când vrei să faci ceva interesant, conceptual. Cei mai mulți bani se duc pe dezvoltarea de produse". În cei cinci ani de existență ai brandului, Răzvan a preferat să reinvestească în loc să-și acopere datoriile făcute la început. Au fost însă și momente când resursele trebuiau ajustate. "Acum suntem 4 în echipă, dar la un moment dat am fost 9. Când impactul în piață nu a fost cel scontat, mi-am dat seama că trebuie să recalculez resursele". Dar asupra business-ului și-au pus amprenta și desele schimbări fiscale, iar asta i-a ținut oarecum planurile de extindere pe loc. "Pe parcurs ne-am lovit de tot felul de chestii care ne-au mai întârziat un an, și încă un an", spune Răzvan.

"În primul an de business, am plătit bani mai mulți la stat pentru o lege care s-a dovedit a fi greșită, iar de anul următor au schimbat-o. Am plătit, ne-au luat atunci toți banii de creștere pentru următorul an. N-am mai avut din ce să dezvoltăm, a trebuit să mă împrumut din nou. Este multă nesiguranță, nu prea poți să faci previziuni, cam asta e problema", spune Răzvan. 

Planuri de extinere

Este vorba aici despre planul inițial pentru Monocult, și anume, ieșirea pe piața din exterior. Răzvan a studiat atent și a participat, la începutul anului, la un târg de profil din Germania, ca simplu observator. A plecat de acolo cu o mulțime de informații utile și speră ca la începutul anului viitor să-și atingă scopul. "On-line-ul este cea mai tare unealtă pe care o poți folosi și pe care o ai la îndemână pentru a ieși pe piața internațională. Plănuim ca anul următor să se întâmple. Vreau să merg la un târg cu o colecție toamnă-iarnă, mai amplă, să ai ce să arăți, să fii cât mai variat pentru a putea fi interesant pentru eventuali mari clienți".

Bărbatul Monocult, manierat, elegant și cool

În vremurile noastre nu există niciun fel de barieră, ești mereu conectat la actualitate și știi mereu ce se poartă, spune antreprenorul. Monocult este în ritmul societății și promoveaza cultura oamenilor relaxați care înțeleg că nu trebuie să meargă cu valul. Iar sloganul brandului, "escape majority", se referă la acele valențe pozitive de odinioară ce sunt imprimate stilului vestimentar în care se regăsesc, în cele din urmă, bărbații care poartă Monocult.

Pentru noi, #escapemajority înseamnă să nu arunci hârtii pe stradă, nu te băga în față la semafor, adică acea categorie a oamenilor decenți. Facem, așadar, haine moderne pentru caractere solide și elegante.

Răzvan Mercan

Oamenii ar trebui să se mândrească mai mult cu produsele românești de calitate, mai crede Răzvan, chiar dacă prețul lor este puțin peste cel al unor produse similare din export. Și spune asta după ce s-a izbit de mentalități diverse, de la fabrici care nu înțelegeau de ce trebuie să croiască diferit, până la clienți care înțeleg calitatea unui produs, însă aleg un brand extern de renume, chiar dacă plătesc net mai mult. "Lupta este să-i arătăm clientului că produsul nostru este la fel de bun, că ar trebui să se mândrească cu un produs românesc". Următoarea colecție Monocult va fi lansată în a doua jumătate a lunii martie. 

 

Citeşte mai multe despre:   business,   stil,   monocult,   Răzvan Mercan

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Reţeta zilei: Ciocolată de casă cu rodie

Reţeta zilei: Ciocolată de casă cu rodie
Ingrediente: 80 g cacao, 160 g sirop de arţar, 70 g ulei de cocos, două rodii, o linguriţă de sare de mare Mod de preparare: Adaugă cacaua, siropul de arţar şi uleiul de cocos într-un bol înalt şi...

Aurel şi Adrian şi-au tãiat brãţãrile şi şi-au tatuat numele ispitelor

Aurel şi Adrian şi-au tãiat brãţãrile şi şi-au tatuat numele ispitelor
Galerie Foto Sezonul cu cele mai rapide cãderi îşi ispitã şi-a reconfirmat statutul din nou, asearã, la Insula Iubirii. Dupã o primã ceremonie care a conţinut cele mai multe veşti din câte a avut Insula vreodatã, în...

Dorian Popa și Gabi Ciocan fac parte din distribuția serialului Sacrificiul de la Antena 1

Dorian Popa și Gabi Ciocan fac parte din distribuția serialului Sacrificiul de la Antena 1
Galerie Foto Dorian Popa și Gabi Ciocan fac parte din distribuția serialului Sacrificiul, noul proiect produs de Ruxandra Ion pentru Antena 1.  Dorian Popa revine în echipa Ruxandrei Ion la cinci ani de când a făcut parte...

Vara vine mai devreme în sudul Spaniei

Vara vine mai devreme în sudul Spaniei
Galerie Foto Amplasarea geografică şi clima favorabilă turismului estival fac din zona de sud a Spaniei locul perfect pentru vacanţele de vară timpurii. La fel ca în Grecia sau în Cipru, vara începe aici la sfârşitul lunii...

Snagovul se reinventează, după 100 de ani

Snagovul se reinventează, după 100 de ani
Galerie Foto Zona verde, încărcată de istorie şi de legende, de lângă Bucureşti, Snagovul aducea în jur de 20.000 de turişti în fiecare duminică, în perioada interbelică. Şi-a păstrat faima şi numărul mare de...

Jurații Bontea, Dumitrescu și Scărlătescu își aleg echipele  sezonului special Chefi la cuțite

Jurații Bontea, Dumitrescu și Scărlătescu își aleg echipele   sezonului special Chefi la cuțite
Galerie Foto Ultima ediție de jurizări pe nevăzute din sezonul special Chefi la cuțite, dedicat familiilor, va fi difuzată diseară, de la 20:00, pe Antena 1. Pe ultima sută de metri, echipele care vor trece prin emoțiile...

Mesaje de Sfinții Constantin și Elena. 100 de idei pentru sms-uri, felicitări și urări

Mesaje de Sfinții Constantin și Elena. 100 de idei pentru sms-uri, felicitări și urări
Din totalul celor 1,8 milioane de români care îşi aniversează ziua onomastică pe 21 mai, aproximativ 1,1 milioane sunt femei şi circa 640.000 sunt bărbaţi. Dintre femei, circa 880.000 de femei poarta numele de El...

Reţeta zilei: Salată cretană

Reţeta zilei: Salată cretană
Ingrediente: 1 roşie mare, 1 castravete, ½ ceapă roşie, 1/4 legătură pătrunjel, 2-3 frunze busuioc, 1 lingură cu vârf măsline (în ulei), 1 linguriţă cu vârf capere (în sare), 4 felii feta, oregano...

Industria modei din Italia, afectată de tensiunile comerciale globale

Industria modei din Italia, afectată de tensiunile comerciale globale
Veniturile industriei modei au crescut cu doar 0,2% în primul trimestru din 2019, pe fondul tensiunilor comerciale globale, a anunţat luni Camera Naţională de Comerţ din Industria Modei (CNMI), transmite...

Florin Gheorghe, ultimul finalist iUmor

Florin Gheorghe, ultimul finalist iUmor
Florin Gheorghe este câştigãtorul celei de-a 12-a ediții ”iUmor” din acest sezon și va merge în marea finală alături de Trupa Mici, Serghei Dîm, Doi Degeaba, George Ţintã, Magdalena Chihaia, Irena...

Sacrificiul, noul serial produs de Ruxandra Ion va începe în toamnă la Antena 1

Sacrificiul, noul serial produs de Ruxandra Ion va începe în toamnă la Antena 1
Sacrificiul este numele noului proiect pe care Ruxandra Ion îl va produce pentru Antena 1. Serialul, ce urmează a fi difuzat în toamna acestui an,  este un “family drama” cu un scenariu original 100%, bazat...

Ce se poartă în vara anului 2019? Articole de îmbrăcăminte și încălțăminte pe care trebuie să le ai în garderobă

Ce se poartă în vara anului 2019? Articole de îmbrăcăminte și încălțăminte pe care trebuie să le ai în garderobă
Dorești să îți reînnoiești garderoba de primăvară-vară și nu știi ce se poartă sau ai nevoie de câteva idei care să te inspire în întocmirea listei de cumpărături? Zapatos îți vine în ajutor cu...

Andi pune pe jar imaginaţia a trei dintre concurente 

Andi pune pe jar imaginaţia a trei dintre concurente 
Galerie Foto În doar douã zile petrecute împreunã la Minitel, Andi reuşeşte, o datã în plus, sã îşi consolideze statutul de ispitã supremã, pericol iminent şi rival incontestabil în rândul bãrbãţilor de la...

Rețeta zilei: Rizotto cu ciuperci

Rețeta zilei: Rizotto cu ciuperci
Ingrediente: 500 g ciuperci, 320 g orez pentru rizotto, o ceapă, 30 g unt, un litru supă de legume, 5 linguri vin alb, 3 linguri parmezan, 2 căței de usturoi, 4 fire pătrunjel, 2 linguri ulei de măsline, sare,...

Fetița Cameliei Potec a trecut printr-o perioadă GREA din cauza unei „bacterii necunoscute”

Fetița Cameliei Potec a trecut printr-o perioadă GREA din cauza unei „bacterii necunoscute”
În toamna anului trecut, Camelia Potec, fosta campioană olimpică de la Atena,  a devenit pentru prima oară mamă, la vârsta de 36 de ani, când a născut o fetiță superbă. Sportiva a născut pe 4...
Serviciul de email marketing furnizat de