x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum să transformi o nevoie personală într-un business de succes

0
Autor: Luciana Cocoș 23 Mai 2019 - 11:30
Cum să transformi o nevoie personală într-un business de succes
Vezi galeria foto

Afacerile de nişă, un segment nu foarte dezvoltat în România, se dovedesc a fi cheia succesului pentru mulţi antreprenori care pornesc pe acest drum. Ei vin pe piaţă cu ceva nou şi oferă clienţilor “altceva”, pentru că nişa este unul dintre principalii factori care fac diferenţa faţă de ceilalţi competitori.

 

În urmă cu opt ani, Claudia Ştirbei se confrunta cu o problemă pe care o întâmpină majoritatea femeilor însărcinate: vestimentaţia în perioada maternităţii. Pe măsură ce sarcina avansează şi au loc schimbările fizice, nevoile viitoarei mame se modifică de la lună la lună. Astăzi, tot mai multe femei aleg să se îngrijească de felul în care arată în timpul sarcinii, însă doar o parte dintre acestea sunt dispuse să investească în imaginea lor pe parcursul celor nouă luni. Pornind de la nevoia personală, Claudia, proaspătă mămică la vremea aceea, a realizat că există o cerere reală pe piaţă şi a lansat un magazin online cu haine pentru femeile însărcinate. “Maternitatea este o experienţă wow pentru ambii viitori părinţi. Sunt atât de multe schimbări şi la nivel psihic, dar şi fizic, încât este copleşitor la un moment dat. M-am gândit că aş putea să fac o schimbare măcar în zona esteticului pe perioada celor nouă luni de modificări ale femeii, dar care să aibă impact şi la nivel psihic… şi aşa a apărut conceptul Mama Boutique. Când afli că eşti însărcinată, dincolo de bucuria imensă, simţi că ai păşit pe un drum fără hartă şi că nimeni nu vorbeşte limba ta”, spune antreprenoarea.

 

Când nevoia te-nvaţă

Claudia a renunţat la munca din multinaţională şi a ales să înceapă o afacere pe cont propriu după ce a devenit mămică. “Mi-ar plăcea să încep cu o poveste legată de tabloul modelului meu de afaceri, să înşiruiesc pilonii de temelie ai business-ului pe care i-am gândit la început, însă varianta aceasta este valabilă după mai mulţi ani de încercări. Adevărul este că iniţial m-am aruncat cu capul înainte urmând un principiu basic: paşi mici - «baby steps». Aveam doar identificarea unei nevoi şi niciun pic de experienţă în a porni un business şi niciun fel de experienţă într-un domeniu care era foarte la început, online-ul. Mai aveam şi dorinţa de a crea, a livra şi a atrage valoare şi mai avem nişte bani, nu mulţi. Eram proaspătă mamă, timpul nu era o resursă forte, motiv pentru care am ales să încep cu un magazin online şi la sfaturile soţului. Magazinele online erau puţine, erau la început şi dacă acum lumea încă mai are reticenţe în ceea ce priveşte comenzile pe internet, imaginaţi-vă acum opt ani. Surpriza mea a fost să am comenzi de unde nici nu credeam că există internet prin ţară şi cumva am prins încredere că intuiţia mea a funcţionat, nevoia exista! Pentru promovare, organizam evenimente cu prezentări de modă cu femei însărcinate, la care invitam şi presa scrisă, şi televiziuni. Eram şi PR şi marketing, şi împachetam colete în acelaşi timp”, povesteşte Claudia. 

 

Înainte de a începe aventura aceasta numită antreprenoriat, am avut un prim job excelent în turism extern, care mi-a oferit posibilitatea să călătoresc foarte mult şi să cunosc o mulţime de oameni din toate colţurile lumii. N-am avut deloc tangenţe cu mediul antreprenorial. Nici nu visam că am să fiu propriul meu manager, deşi toţi ar trebui să fim până într-un anumit punct.

Claudia Ştirbei

 

Nouă luni în haine noi

Site-ul mamaboutique.ro a fost lansat în anul 2011 şi era axat doar pe produse pentru viitoarele mămici. Apoi a apărut şi versiunea pentru mobil, dar şi un showroom, iar în prezent comercializează pe lângă îmbrăcăminte pentru gravide şi articole pentru perioada postnatală, colecţii mama şi fiica, haine pentru alăptare şi bijuterii. La acestea se adaugă şi un blog plin cu sfaturi pentru perioada de maternitate şi pentru creşterea copilului. “Iniţial, Mama Boutique a pornit ca o platformă cu articole vestimentare pentru femei însărcinate şi, până anul trecut, aşa a fost. De un an, am deschis în Bucureşti un Concept Store, o locaţie premium care ne-a permis diversificarea gamei de produse. Avem o colecţie de lux cu rochii elegante pentru gravide, colecţia de coşuri pentru bebeluşi, articolele de modelare după naştere de calitate excelentă şi foarte multe alte produse care fac viaţa de proaspătă mamă mai uşoară şi mai frumoasă. Este greu de spus care sunt cele mai căutate sau vândute articole, având în vedere că nevoia, deşi comună, diferă de la femeie la femeie. Îmi place să spun că relaţia cu clientele noastre începe abia la finalizarea primei lor comenzi. De acolo începem să construim, ascultăm şi livrăm ceea ce au nevoie pentru satisfacerea acestora. Comunicarea cu clientele noastre şi ideea de a ne pune în slujba lor este parte din valorile companiei Mama Boutique.”

 

Business-ul, al treilea copil

Afacerea Mama Boutique a crescut de la an la an cu investiţii pe măsură. “De opt ani de zile investesc continuu, nu pot să spun când s-a amortizat invesţitia iniţială. Cifra de afaceri pe 2018 a fost de 140.000 euro. Este cel de-al treilea copil al meu! Toate momentele, de la primul an, până la momentul când se descurcă singur, sunt emoţionante. În aceşti şapte ani am crescut acest business singură, fără niciun angajat şi fiind proaspătă mamă, nu mi-am dedicat timpul şi concentrarea decât un număr limitat de ore pe zi. Încă fac asta!”, mai spune antreprenoarea. “Este într-adevăr o afacere de super nişă pentru că, dacă faci o analiză, realizezi că mă adresez unui segment de femei care la un moment dat face parte din targetul nostru, adică sunt însărcinate, însă doar o parte dintre acestea sunt dispuse să investească în imaginea lor pe parcursul celor nouă luni. Aş fi studiat piaţa, dacă era o piaţă de studiat. Am început business-ul acum opt ani de zile şi încă nu este dezvoltată suficient această zonă. Ne adresăm unui target în continuă schimbare. Perioada în care putem să fidelizăm clientele este destul de mică şi asta depinde extrem de mult de momentul sarcinii în care ne descoperă. Clientele sunt, în mare parte, viitoare mame cu un stil de viaţă foarte activ, iar 80% dintre acestea cumpără hainele pentru că merg la job până aproape de momentul naşterii. Sunt femei cu multă încredere în ele, dornice de lucruri şi experienţe de calitate. Motiv pentru care viziunea noastră este foarte clară - comunitatea Mama Boutique are nevoie nu numai de produse, dar şi de informaţie, educaţie şi servicii. Ceea ce avem în plan să realizăm.” Înainte de Mama Boutique, Claudia nu a avut nicio conexiune cu mediul de business. “Înainte de a începe aventura aceasta numită antreprenoriat, am avut un prim job excelent în turism extern, care mi-a oferit posibilitatea să călătoresc foarte mult şi să cunosc o mulţime de oameni din toate colţurile lumii. N-am avut deloc tangenţe cu mediul antreprenorial. Nici nu visam că am să fiu propriul meu manager, deşi toţi ar trebui să fim până într-un anumit punct.”

 

Dacă nu pui suflet şi nu ai trăit experienţa maternităţii să ştii ce au nevoie clientele, este dificil să supravieţuieşti cu tehnici şi reguli din cărţi de business.

Claudia Ştirbei

 

 

Un brand de încredere

Părerea clientelor este extrem de importantă, mai spune tânăra antreprenoare. “Faptul că eu pot să fiu un ghid de început pe acest drum, pentru mine înseamnă mai mult poate decât cifrele în sine. Relaţia noastră directă cu clientele Mama Boutique este un indicator atât de important, încât pot afirma că reprezintă un KPI al companiei. Este complicat să accepţi toate modificările din perioada sarcinii cu bucurie în orice moment. Şi asta din cauza designului hainelor, din cauza materialelor, din cauza accesibilităţii, convenienţei şi sunt sigură că dacă aş întreba o gravidă acum, mi-ar mai găsi câteva motive. Pentru că înţelegem perfect prin ce trec, nevoile, schimbările şi dorinţele pe care o femeie însărcinată le are, avem o misiune din a le împlini. Şi da, oferim consiliere şi la telefon, dar mai ales în Concept Store. O vizită de shopping one-to-one la noi durează minimum două ore. În aceşti ani am avut onoarea de a lucra cu o mulţime de persoane publice, care au încredere în brandul nostru şi pe care le-am ajutat să-şi păstreze stilul pe parcursul celor nouă luni de sarcină fără a face rabat de la calitate. Aproape toate persoanele publice care au fost însărcinate au trecut pragul Mama Boutique. De la cele din showbiz, până la femei de afaceri sau cele din politică. Încă de la început mi-am făcut un folder de e-mailuri, unde strângeam feedback-ul clientelor noastre şi de câte ori simţeam panică şi mă hotăram să redevin angajată, le citeam. Sunt confirmarea noastră că facem ce trebuie şi cum trebuie. De când există social media, este mult mai uşor ca toată lumea să vadă părerea clientelor despre produsele şi serviciile noastre.“ Produsele Mama Boutique sunt importate din Europa, pentru că în afara ţării noastre industria pentru articolele necesare perioadei maternităţii este foarte dezvoltată. Claudia mărturiseşte că i-ar plăcea enorm de mult să creeze o linie proprie de haine pentru gravide, însă… ”m-am lovit de manopera de calitate scăzută şi de cea mai mare provocare care a fost şi rămâne resursa umană”.

 

Citeşte mai multe despre:   Claudia Ştirbei

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Nico și Andra părăsesc competiția Asia Express- Drumul Comorilor Emisiunea, lider detaşat de audienţã

Nico și Andra părăsesc competiția Asia Express- Drumul Comorilor  Emisiunea, lider detaşat de audienţã
Galerie Foto Marți seară, cursa pentru ultima șansă din cea de-a doua etapă din Filipine a oprit drumul unei echipe în competiția Asia Express - Drumul Comorilor. Soarta lui Nico și a fiicei sale, Andra, a depins de culoarea ...

Ce spune Adriana Bahmuțeanu despre căsnicia Andreei Bălan

Ce spune Adriana Bahmuțeanu despre căsnicia Andreei Bălan
Despărțirea dintre cântăreața Andreea Bălan și soțul său, George Burcea, suscită interesul fanilor, colegilor și prietenilor, mai ales după ultimele dezvăluiri privind dependența lui de droguri. Cuplul...

Cel mai mare diamant din România, de vânzare. Licitația de Bijuterii în valoare de 2 milioane de euro

Cel mai mare diamant din România, de vânzare. Licitația de Bijuterii în valoare de 2 milioane de euro
Galerie Foto Cel mai mare diamant, ce a ieșit vreodată la vânzare în România, este scos la licitație. Briliantul de circa 8,59 carate este estimat între 45.000 și 65.000 de euro și este expus la Palatul...

Aseară, pe Antena 1, Asia Express - Drumul Comorilor, lider de piață. Diseară, echipele se luptă în cursa pentru ultima șansă

Aseară, pe Antena 1, Asia Express - Drumul Comorilor, lider de piață. Diseară, echipele se luptă în cursa pentru ultima șansă
Galerie Foto Cursa de pe Drumul Comorilor a continuat luni seară la Antena 1 cu un traseu lung care a avut ca ultim punct de oprire Manila. După o zi plină de provocări și momente tensionate, cea de-a doua imunitate a etapei a f...

Speak și Ștefania comentează episoadele din Asia Express pe AntenaPlay

Speak și Ștefania comentează episoadele din Asia Express pe AntenaPlay
DeSpeak firu-n patru este proiectul pe care Speak și Ștefania l-au dezvoltat împreună cu AntenaPlay, ca urmare a participării lor în cadrul celui de-al treilea sezon Asia Express. Fiecare episod al show-ului este...

Văduva lui Kobe Bryant îl acuză pe proprietarul elicopterului prăbușit de moartea soțului său

Văduva lui Kobe Bryant îl acuză pe proprietarul elicopterului prăbușit de moartea soțului său
Văduva celebrului baschetbalist american Kobe Bryant, care s-a părbușit cu elicopterul luna trecută în California, l-a acționat în judecată pe proprietarul aparatului de zbor, potrivit The Guardian. În a...

„Early booking” în zonă de carantină? Pierdere 100%, pentru turiști

„Early booking” în zonă de carantină? Pierdere 100%, pentru turiști
Industria ospitalității are cel mai mult de suferit din cauza pandemiei de Coronavirus, care deja se profileză, după ce Italia a luat măsuri drastice, duminică. Agențiile de turism au anunțat că nu le pot da...

Anghel Constantin este câștigătorul primei ediții iUmor

Anghel Constantin este câștigătorul primei ediții iUmor
Anghel Constantin a fost favoritul publicului în prima ediție a sezonului cu numărul opt iUmor și este primul concurent care merge în finală. Constantin este tehnician la anvelope de utilaje industriale, iar în ti...

Agențiile de turism nu mai oferă vacanțe în Italia

Agențiile de turism nu mai oferă vacanțe în Italia
Compania de turism IRI Travel a luat horătârea să nu mai vândă timp de o lună pachete turistice în Italia și țările unde este confirmată prezența coronavirusului. Dacă situația se va...

Alina Ceușan și Carmen Grebenișan au câștigat amuleta și imunitatea la Asia Express- Drumul Comorilor

Alina Ceușan și Carmen Grebenișan au câștigat amuleta și imunitatea la Asia Express- Drumul Comorilor
Galerie Foto      Cea de-a doua etapă din Filipine a show-ului Asia Express - Drumul Comorilor a început duminică seară cu formula inițială de 9 echipe. Cursa a pus în joc aceeași miză importantă,...

VIDEO Premiera iUmor s-a impus ca lider detaşat de audienţă, la nivelul tuturor categoriilor de public

VIDEO Premiera iUmor s-a impus ca lider detaşat de audienţă, la nivelul tuturor categoriilor de public
Primul episod din sezonul cu numărul opt iUmor, difuzat aseară, în intervalul 19:59-22:50, la Antena 1, a fost lider detașat de audiență, atât pe publicul comercial din mediul urban, cât și la nivelul...

Carnavalul de la Rio de Janeiro a început. Cele mai renumite școli de samba vor defila pe străzile orașului

Carnavalul de la Rio de Janeiro a început. Cele mai renumite școli de samba vor defila pe străzile orașului
Celebrul carnaval de la Rio de Janeiro începe astăzi și se va încheia pe 29 februarie. În mod tradițional acesta  are loc înainte de intrarea în Postul Paștelui catolic. Este cel mai mare...

Primarul Stelian Manole este eliberat din închisoare și se întoarce în Mangalița

Primarul Stelian Manole este eliberat din închisoare și se întoarce în Mangalița
Galerie Foto Sâmbătă, 22 februarie, de la ora 22:30, la Antena 1, în primul episod al celui de-al doilea sezon al serialului de comedie Mangalița, telespectatorii vor descoperi un nou oraș Mangalița, mai frumos și mai curat....

Victoria's Secret își schimbă proprietarul. Brandul este afectat de recentele acuzații de hărțuire sexuală

Victoria's Secret își schimbă proprietarul. Brandul este afectat de recentele acuzații de hărțuire sexuală
Societatea de investiții Sycamore Partners va achiziționa pachetul majoritar al brandului Victoria's Secret de la compania L Brands pentru suma de 525 milioane de dolari. Aceasta din urmă va păstra...

Clipe de groazã pentru Anamaria Prodan: „Am rămas fãrã aer! Simţeam cã se prãbuşeşte cerul!”

Clipe de groazã pentru Anamaria Prodan: „Am rămas fãrã aer! Simţeam cã se prãbuşeşte cerul!”
Galerie Foto Cel mai nou reality show ce îi are ca protagonişti pe Anamaria Prodan şi Laurenţiu Reghecampf revine duminicã, de la 19:45, la Antena Stars cu un nou episod în care telespectatorii vor putea urmãri momentele cumpl...
Serviciul de email marketing furnizat de