x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Fashion Givenchy, revenire in forta

Givenchy, revenire in forta

de Catalin Budescu    |    16 Iul 2005   •   00:00
Givenchy, revenire in forta

Dupa John Galliano, Alexander McQueen si Julien McDonald, tanarul Riccardo Tisci este al patrulea designer caruia grupul numarul unu din industria de lux - LVMH i-a incredintat misiunea de a relansa marca Givenchy in secolul XXI.

Provocarea cu care se confrunta Tisci este aceeasi cu cea a precedentilor Galliano si Alexander McQueen: si anume, de a revitaliza si intari brandul Givenchy dupa retragerea lui Hubert de Givenchy in 1995. Luna martie a acestui an a marcat de altfel trei ani de colectii haute couture semnate de Riccardo Tisci ca designer independent. Insa o data cu trecerea acestuia la Givenchy se poate spune ca s-a incheiat o lunga cautare de designeri pentru faimoasa casa de lux.

Riccardo Tisci, in varsta de 30 de ani, si-a inceput cariera inca din adolescenta in tara natala, Italia. Prima lui colectie pentru Givenchy include siluete lungi, vaporoase, victoriene si predominant negre pentru colectia toamna/iarna 2005/2006, fiind inspirate din copilaria lui Tisci, cu teme Salvador Dali si influente religioase.

UN ITALIAN SPECTACULOS. "La Givenchy, dupa trei creatori englezi, el aduce prospetime, entuziasm si, mai ales, o sensibilitate mai putin insulara", analizeaza Carine Roitfeld, redactor-sef la celebra revista Vogue. Totodata, Caroline Grouvel, directoare a Departamentului haute couture, povesteste: "Clientele noastre il adorau pe McQueen, chiar daca era probabil mult prea creativ pentru ele. Insa regasesc la Tisci aceeasi curiozitate ca si la McQueen, un spirit laborios ce il determina sa ramana un vesnic curios". Pentru a prezenta creatorul, aceasta a organizat trei vizite-test cu importante cliente ale brandului, adeziunea la creatiile sale fiind imediata. "Stilul lui Tisci, o munca spectaculoasa in executia si volumul rochiilor, cat mai apropiate de corp, cum ar fi o rochie din mohair negru, sau exact contrariul, rochii-bustiera din tul de matase plisata sau din crepon de matase, brodate cu paiete si cristale", remarca Dominique Ageorges, de la Agentia France-Presse.

MODERN SI SEXY. Comentariile au fost favorabile la toate nivelurile, ca de exemplu cel facut de o simpla clienta Brigitte Bensimon, intervievata in marele magazin de lux american Sak’s Fifth Avenue: "Este modern, este sexy. A trecut multa vreme de cand nu am vazut un asemenea Givenchy, aveam nevoie. Este talentat". "Se pare ca a placut colectia", a declarat la randul sau, cu modestie, Riccardo Tisci presei, in jeans si baskets. Intrebat despre raspunderea ce-i apasa pe umeri, designerul a raspuns: "O provocare ca aceasta (n.r. - de a crea pentru Givenchy) nu putea fi refuzata". Printre manechinele care au defilat in aceasta prima colectie a lui Tisci pentru Givenchy s-a aflat si romanca Andreea Stancu. Modelul s-a incadrat perfect in cerintele creatorului, care si-a imaginat tinutele pe femei inalte si foarte slabe. In alta ordine de idei, Casa Givenchy si-a confirmat de curand interesul pentru a fi inclusa in Luxury Department Store, proiect dezvoltat de CPP Management Consultants Ltd., ce urmeaza a fi finalizat in luna iulie 2007.

TRECUT
Noul directorul artistic al Casei Givenchy, Riccardo Tisci, nu a reprezentat pana de curand un nume in lumea modei de lux. Dupa ce in trecut a lucrat formal pentru brandul de echipament sportiv Puma si pentru casa italiana Coccapani, in ultimii doi ani a preferat sa-si prezinte propriile colectii vestimentale la Milano.
×
Subiecte în articol: high-life givenchy tisci riccardo tisci