x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Fashion Mall de lux in Capitala

Mall de lux in Capitala

02 Iun 2005   •   00:00

Gandit si inceput acum un an, Luxury Department Store (LDS) reprezinta in momentul de fata unul dintre cele mai mari proiecte din industria de lux dezvoltate in regiunea est-europeana, magazine similare fiind doar la Moscova si Kiev.

  • de CATALIN BUDESCU
  • TOP. Coco Chanel a reprezentat inca din anii 1920 o afacere de succes in industria de lux mondiala
    Cu un numar mare de oameni cu bani, Romania este una dintre pietele cele mai atractive in regiunea central si est-europeana. Tari ca Ungaria si Polonia, deja membre UE, sunt depasite de Romania pe segmentul industriei de lux. Cel mai important proiect dezvoltat pana acum pe segmentul brandurilor de lux apartine companiei de consultanta CPP si consta in constructia in Bucuresti a unui mall universal de lux cu o suprafata de aproximativ 5.000 mp, ce va purta numele de Luxury Department Store. Acesta urmeaza sa includa diferite marci de top din domenii diverse: de la imbracaminte, bijuterii, accesorii, cosmetice, HI-FI, mobilier si decoratiuni interioare pana la restaurante de lux. Marci ca Armani, Ferragamo, Valentino, Gucci, Yves Saint Laurent, Givenchy etc. sau Chanel, Dior sau Burberry, alaturi de alte nume mari ca Alexander McQueen, Stella McCartney, Elie Saab, Levintza, Viktor & Rolf vor putea fi gasite in cadrul acestui mall.

    DE CE DIN 2007. Integrarea in UE va aduce, in opinia CPP, o consolidare a comunitatii de business din Romania, o reasezare a domeniilor de activitate a oamenilor de afaceri romani. O data cu intrarea in UE, vor fi din ce in ce mai putine oportunitati de tip "hit - boom - go" - afaceri cu profituri imediate, bazate pe speculatii, dar mai ales pe structura economiei subterane ce are la baza un nivel ridicat de coruptie. Acesta este si unul dintre motivele pentru care proiectul celor de la CPP se va materializa dupa primavara anului 2007.

    DEZBATERE. Prezentarea proiectului si, totodata, o analiza a industriei luxului din Romania au avut loc in cadrul unui seminar organizat de CPP la Poiana Brasov. La eveniment au participat atat reprezentanti media, cat si ai pietei locale de lux, abordarea fiind una de ansamblu, acoperind toate domeniile industriei de lux, de la moda, accesorii, parfumerie pana la hoteluri, vinuri si bauturi spirtoase. In ceea ce priveste opiniile exprimate de reprezentantii pietei locale, acestea au fost unanime: nu avem o piata de lux, pentru ca nu exista educatie in acest sens, oamenii de afaceri romani fiind inca preocupati de afaceri cu profituri imediate, element ce nu este caracteristic industriei de lux, orice afacere de tip franciza fiind in primul rand una de perspectiva.
    "Au fost abordate multe teme, dintre care as mentiona doar cateva: ritmul relativ scazut al cresterii si dezvoltarii afacerilor existente, nivelul relativ scazut al bugetelor alocate pentru promovare si marketing, lipsa unui personal specializat. De asemenea, o alta tema care a fost dezvoltata a reprezentat-o lipsa unor investitori cu experienta care sa poata fi acceptati ca parteneri de franciza ai unor case celebre de lux", ne-a declarat Oliver Petcu, managing partner CPP Management Consultants Ltd.

    CERERE
    In acest moment, domeniile cele mai dezvoltate la noi sunt cele de parfumerie/cosmetice si auto. De asemenea, pe segmentele de moda si accesorii sunt prezente deja o serie de marci celebre, o parte din ele fiind in sistem de franciza. Cerere neacoperita insa pe piata exista pentru SPA (centre de sanatate) si hoteluri de lux. Alte posibile oportunitati sunt, in primul rand, in continuare in moda, bijuterii, restaurante, dar si bauturi fine. De asemenea exista cerere si pe segmentele de decoratiuni interioare, imbracaminte si jucarii pentru copii, petrecerea timpului liber, in speta restaurante si cluburi de agrement.

    ×
    Subiecte în articol: high-life