x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Piața bunurilor de lux, grav afectată de pandemia de coronavirus. Ia românească tradițională în vogă

0
11 Iun 2020 - 13:54
Piața bunurilor de lux, grav afectată de pandemia de coronavirus. Ia românească tradițională în vogă

Piața bunurilor de lux ar putea scădea cu 35% în acest an din cauza pandemiei de coronavirus, arată estimările companiei Mazars România.

Cu toate astea, ia tradițională românească, promovată de mari designeri, este încă în vogă.

"Să purtăm ia românească tradițională, atât de la modă, încât a inspirat oameni din întreaga lume și a ajuns în toate colțurile acesteia”, a declarat Li Edelkoort, doamna tendinţelor socio-culturale în materie de modă.

Clienții români dețin cea mai mare pondere pe piața locală a bunurilor de lux

„Țara noastră găzduiește branduri de lux precum Armani, Versace, Ralph Lauren, Dior, Prada, Chanel, Hermes, Louis Vuitton și Gucci. În România, acestea erau așteptate să înregistreze evoluţii pozitive în anul 2020, datorită unor factori economici favorabili pieţei locale în 2019, ca de exemplu numărul mai mare de persoane cu venituri nete ridicate și creşterea consumului. Toate acestea au condus la o schimbare dramatică a obiceiurilor de cumpărare în rândul clienţilor: consum sustenabil, experiențe online similare celor dintr-un magazin fizic și comunicare non-comercială.”, a menționat Ella Chilea, Partener, Audit & Assurance, Mazars România.

Piața bunurilor de lux din România este problematică, deoarece trebuie să se bazeze pe clienții locali, care deţin cea mai mare pondere, în comparație cu turiștii. Pe de altă parte, în Milano, Paris sau Praga, sunt mulți turiști străini care consumă produsele de lux.

România se așteaptă la o încetinire a economiei, care va determina ca sectorul bunurilor de lux să ia în considerare produse mai accesibile, pentru a creşte puterea de cheltuire a multor clienți din clasa de mijloc. Această tendință va continua pe măsură ce brandurile încearcă să lanseze opțiuni la preţuri rezonabile şi să își concentreze strategia de marketing în jurul inovării, mai ales în privința comerțului electronic.

Vânzările online, salvarea

În afară de criza mondială a sănătății, COVID-19 reprezintă o amenințare serioasă pentru această industrie, în special dacă vorbim despre PIB, piața forței de muncă și piața financiară.

Achiziția de bunuri și servicii de lux de către turiști va fi influenţată negativ de restricțiile de călătorie și de teama privind posibilele infectări în avioane și nave de croazieră. Este dificil de prezis cu acuratețe impactul complet al pandemiei asupra economiei în general și asupra industriei bunurilor de lux în special, deoarece evoluția și durata acesteia vor depinde de răspunsul guvernelor și populațiilor.

„Experți din întreaga lume analizează diferite scenarii în ceea ce privește vânzările pierdute sau impactul comenzilor de scală, unele dintre estimări vizând chiar o scădere de până la 35% (în cele mai grave cazuri). În toate situațiile, veniturile ar suferi o scădere mai bruscă decât cea a vânzărilor, deoarece acum discutăm şi de transformarea comportamentului consumatorului, încălţămintea comodă în detrimentul pantofilor cu toc sau reinventarea interacţiunii cu clientul în mediul online”, a menționat Ioana Maxim, Manager, Audit & Assurance, Mazars România.

Scăderea vânzărilor, din cauza închiderii magazinelor, previziunile neclare privind industria modei și la schimbarea comportamentului consumatorilor pun brandurile într-o situație dificilă. Pentru a-și îmbunătăți profitabilitatea, acestea și-ar putea optimiza investițiile, pot reduce costurile de inventar sau pot dezvolta noi procese de distribuție, furnizare de produse sau materie primă, vânzare și livrare.

Millenials și Generația Z în China

Consumatorii chinezi sunt caracterizați de o capacitate puternică și frecvență ridicată a consumului de produse de lux.

Millenials sunt cei mai stabili în privința produselor de lux și prezintă cel mai înalt grad de conștientizare și de loialitate faţă de brand.

Generația Z îi urmează îndeaproape și, deși puterea lor de cumpărare este încă scăzută, au cea mai înaltă proporție de consumatori cu frecvență ridicată, din cauza înclinației către consumul excesiv. Comparativ cu alte grupuri de vârstă, loialitatea Generației Z față de brand este cea mai instabilă, în special în cazul femeilor.

Industria modei a crescut în 2019, în Europa, majoritatea brandurilor sporindu-și vânzările de îmbrăcăminte și încălțăminte. Este motivul pentru care toată lumea se aștepta o evoluție de succes în 2020, atât în privința numărului de magazine, cât și lansările de noi designeri, artizani sau mass-market. Previziunile de creștere au fost însă stopate de pandemia de coronavirus. 

 

În Europa, piața produselor de lux a înregistrat o evoluție echilibrată la începutul anului, în pofida unei fluctuații considerabile în unele țări.

Piața italiană a fost cea mai afectată, deoarece pandemia a dus la o scădere dramatică a vânzărilor.

La nivel global, sectorul bunurilor de lux este afectat serios de criza economică, înregistrând o scădere a vânzărilor de până la 30% pe an.

Pe măsură ce această criză continuă să câștige teren în întreaga lume, brandurile de lux importante au anunțat anularea prezentărilor noilor colecţii și au oferit o mână de ajutor medicilor și spitalelor, prin producerea de măști, combinezoane și substanțe dezinfectante, făcând în același timp donații importante.

În industria de lux, banii sunt cheltuiți, în general, nu pe baza unui raționament, ci pe baza emoțiilor și sentimentelor. 

 

Mazars este o organizație internațională, specializată în audit, contabilitate, consultanţă financiară, servicii fiscale şi juridic. Activeză în 91 de țări și teritorii, și se bazează pe experiența a 40.400 de profesioniști.

În România, Mazars are o experiență de 25 de ani în audit și consultanță financiară, servicii fiscale, contabilitate, salarizare și administrare de personal. Echipa locală cuprinde 230 de profesioniști.

 
Citeşte mai multe despre:   lux,   moda,   coronavirus,   piata bunurilor de lux

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Circul Metropolitan București se redeschide! Seria spectacolelor în aer liber debutează vineri, 3 iulie 2020, de la ora 19.00

Circul Metropolitan București se redeschide! Seria spectacolelor în aer liber debutează vineri, 3 iulie 2020, de la ora 19.00
Vineri, 3 iulie 2020, de la ora 19.00, Circul Metropolitan București deschide seria spectacolelor care vor fi jucate în aer liber, pe tot parcursul verii, în zona special amenajată pentru public în vecinătatea...

Centrul de Agrement din Poiana Braşov s-a redeschis de la 1 iulie

Centrul de Agrement din Poiana Braşov s-a redeschis de la 1 iulie
Centrul de Agrement din Poiana Braşov s-a redeschis de la 1 iulie. Administratorul a anunțat că suprafaţa centrului permite aplicarea măsurilor sanitare împotriva răspândirii COVID-19. Tu...

Din 6 iulie, de la 20:00, Happy Channel va difuza serialul turcesc “Jurământul”

Din 6 iulie, de la 20:00, Happy Channel va difuza serialul turcesc “Jurământul”
Din 6 iulie, în fiecare luni, de la 20:00, Happy Channel va difuza serialul turcesc fenomen “Jurământul” (“Yemin”), o producţie 2019 şi o uimitoare poveste de dragoste ce a cucerit milioane de...

Producătorul Harvey Weinstein a oferit victimelor sale despăgubiri de 19 milioane de dolari

Producătorul Harvey Weinstein a oferit victimelor sale despăgubiri de 19 milioane de dolari
Producătorul Harvey Weinstein a oferit despăgubiri de 19 milioane de dolari mai multor femei pe care le-a agresat sexual, transmite AFP. Acesta a fost condamnat pentru viol în luna martie. Despăgubirile urmează...

De ce a lipsit Mircea Badea de la televizor

De ce a lipsit Mircea Badea de la televizor
Realizatorul Mircea Badea nu a mai prezentat emisiunea sa zilnică „În gura presei”. Acesta a explicat la Sinteza zilei motivul absenței sale de pe micul ecran.  Mircea Badea se află în vacanță, moment...

iUmor caută numere de comedie care să doboare noi recorduri

iUmor caută numere de comedie care să doboare noi recorduri
iUmor a început preselecțiile pentru sezonul cu numărul nouă, la Antena 1, iar înscrierile se pot face deja pe adresa http://casting.a1.ro/iumor/. De-a lungul celor opt sezoane de până acum, umoriști din...

Silvio Berlusconi va locui în vila celebrului regizor Franco Zeffirelli

Silvio Berlusconi va locui în vila celebrului regizor Franco Zeffirelli
Fostul premier italian, Silvio Berlusconi, a confirmat că vrea să locuiască în vila din Roma a regizorului de film Franco Zeffirelli, transmite DPA. "O să-mi mut reşedinţa şi birourile mele...

Ce note a luat Selly la Bacalaureat. Are cu ce se lăuda

Ce note a luat Selly la Bacalaureat. Are cu ce se lăuda
Vlogger-ul Selly se numără printre elevii care au susținut examenul de Bacalaureat de anul acesta. Imediat după aflarea notelor, Selly a publicat rezultatele pe contul său de Instagram. Astfel, notele obținute...

Cetățile care spun istoria Dobrogei

Cetățile care spun istoria Dobrogei
Galerie Foto Frumusețea sălbatică a peisajelor din Delta Dunării este completată de unicitatea peisajelor de la Capul Doloșman, acolo unde cetatea Argamum veghea corăbiile venite de pe Marea Neagră și unde astăzi oferă...

Vacanța perfectă, în mijlocul naturii: minunile din Munţii Măcinului

Vacanța perfectă, în mijlocul naturii: minunile din Munţii Măcinului
Galerie Foto Departe de aglomerație, o vacanță sau o excursie în Munţii Măcinului, din nordul Dobrogei, poate fi alegerea ideală pentru cei care vor să se relaxeze în siguranță, în această perioadă. Rangerii care pot gh...

Un nou protocol în Grecia. Turiștii vor primi cod de bare pentru depistarea infecțiilor cu COVID-19

Un nou protocol în Grecia. Turiștii vor primi cod de bare pentru depistarea infecțiilor cu COVID-19
Turiştii care vor merge în Grecia de la 1 iulie vor completa un chestionar online, cu 48 de ore înainte de intrarea în ţară, şi vor primi un cod de bare, în urma căruia vor fi sau nu...

„Casa turismului”, o afacere imobiliară de milioane de euro

„Casa turismului”, o afacere imobiliară de milioane de euro
Galerie Foto Jurnalul anunța, săptămâna trecută, că rămășițele fostului Minister al Turismului se mută într-o clădire de sticlă din nordul Capitalei, iar astfel se pot pierde și ultimele documente pe care le caută...

Duminică, 28 iunie 2020 de la ora 18,00. GALA PREMIILOR UZPR pentru anul 2019. ”ACTA NON VERBA”

Duminică, 28 iunie 2020 de la ora 18,00. GALA PREMIILOR UZPR pentru anul 2019. ”ACTA NON VERBA”
Pentru anul 2019, tema competiției, un îndemn spre membrii noștri, promovarea intensă, decentă  a Centenarului UZPR , în toate mediile – presa scrisă, publicații diverse, on line, radio și televiziune, î...

Eforie Nord, stațiunea care s-a reinventat

Eforie Nord, stațiunea care s-a reinventat
Galerie Foto Topul staţiunilor a rămas aproape neschimbat în ultimii ani: Mamaia, Eforie şi Saturn, iar până în această vară, litoralul românesc atrăgea turişti străini din Israel, Polonia, Estonia, Franţa, Belgia și...

Reguli de vizitare a Muzeului Luvru. Acesta se va redeschide pe 6 iulie

Reguli de vizitare a Muzeului Luvru. Acesta se va redeschide pe 6 iulie
Muzeul Luvru din Paris se redeschide pe 6 iulie, cu respectarea unor restricții sanitate, transmite AFP. Va fi permis accesul unui număr limitat de vizitatori în 70% din spațiile de vizitare, respectiv 45.000...
Serviciul de email marketing furnizat de