x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Fashion Povestea unui bărbat fin

Povestea unui bărbat fin

de Roxana Roseti    |    21 Dec 2008   •   00:00
Povestea unui bărbat fin

LANSARE  •  CERRUTI, ÎN ROMÂNIA
Săptămâna aceasta, pentru o zi, Calea Victoriei a purtat numele Place de la Madeleine. Motivul? Cerruti – unul dintre cele mai importante brand-uri europene de modă – s-a lansat în România.



Un bărbat italian fin se plimbă pe străzile Parisului. Femeile întorc capul după el. Poartă pulovărul împreună cu un blazer. Este foarte elegant. De fapt este casual, dar extrem, extrem de elegant. Suntem în anii ‘60, iar Nino Cerruti – el este bărbatul fin care respiră aerul franţuzesc, tocmai şi-a deschis la Paris primul magazin "Cerruti 1881", în Place de la Madeleine.

CONCEPT. Povestea începe în 1881. Atunci când bunicul lui Nino fonda "Lanificio Fratelli Cerruti" – fabrica de textile a familiei, în regiunea Piemont din nordul Italiei, aflată între Milano şi Torino. Peste vreme, micul Nino avea să îşi petreacă toate vacanţele de vară lucrând la casa de modă a familiei. În 1950, pe când Nino cel adolescent deja studia filosofia, a trebuit să renunţe la delicata preocupare a minţii pentru a prelua conducerea afacerii familiei. S-a dovedit că tânărul avea... stofă! Lui Nino i-a folosit filosofia. Pentru a crea filosofia unui brand. A adăugat talent şi imaginaţie pentru a născoci o linie "gata de purtat" de lux pentru bărbaţi, Cerruti fiind prima companie care a lansat conceptul italian "gata de purtat". Acest concept unic i-a stabilit reputaţia de designer, permiţându-i să se dezvolte. Lui Nino nu i-au scăpat nici parfumurile, despre care va spune că acestea "creează legături plăcute cu momente speciale ale vieţii noastre". După ce a revoluţionat stilul bărbaţilor, apoi al femeilor, şi al vremurilor totodată, Nino Cerruti şi-a vândut afacerea şi s-a retras în anul 2001.

TRIBUT. Buticul tocmai deschis la Bucureşti are pe rafturile sale produse din colecţia Cerruti 1881, dar şi haine din prima linie a casei de modă italiene. "Este o linie de haine pretenţioasă, care oferă un tribut valoros casei de modă Cerruti", explică directorul artistic Jean-Paul Knott. Caracteristicile colecţiilor Cerruti sunt materialele încântătoare, texturile deosebite şi tăieturile elegante. Plus jocul ţinutelor în funcţie de ţară, deoarece Cerruti nu poate fi purtat oricum oriunde: pentru Paris şi Milano veşmintele sunt gri urban, sau din piele de iepure lăcuită, pentru Moscova garderoba constă în blană de nurcă şi vulpe argintie, lână de alpaca şi guler din blană de castor, la Madrid îmbrăcămintea trebuie să fie neapărat în tonuri de albastru Cerruti. Imaginaţi-vă că un bărbat italian fin întâlneşte o femeie rasată, de origine franceză. Aceştia călătoresc împreună prin marile capitale europene, inclusiv Milano, Madrid, Moscova şi Paris. Voiajul este, de fapt, un pretext pentru a purta haine elegante. "Moda este de fapt o modalitate de descriere a lumii în care trăim", spune Nino. Nino Cerruti.

×
Subiecte în articol: high-life nino cerruti