Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Monden "Gaina mea am dat-o marinarilor"

"Gaina mea am dat-o marinarilor"

28 Aug 2004   •   00:00

ZI DE VARA PANA-N TOAMNA

De 20 de ani, Corina Chiriac nu mai face plaja. Fuge de soare, dar nu si de mare. In fiecare an poposeste, cat are timp, si la malul Marii Negre, iar vara aceasta s-a indragostit definitiv de Navodari.
ROXANA I. ANCUTA

Intr-o tabara internationala pentru copii nu te-ai gandi ca s-ar "ascunde" o vedeta. Si ce vedeta! In locul statiunilor sofisticate aliniate pe Litoral, Corina Chiriac a preferat Navodariul tineresc, imbracat in verdeata mai multa decat ar crede oricine.

INSOLATIE.Anul acesta a venit pe Litoral de patru ori, incepand cu luna iunie. "M-am indragostit de acest spatiu, atat de verde si de aerisit. Este un loc linistit, ferit, plin de copii, care vin cu sufletele curate in vacanta. Desi nu mai fac plaja de mai bine de 20 de ani, ma simt foarte bine la mare. Cu multi ani in urma am facut insolatie in apele tropicale ale Cubei. Tin minte ca mi-a fost foarte rau si de-atunci evit soarele si contactul cu plaja." Timp liber nu prea are, dar a reusit sa ajunga sa vada si marea altora. "Am avut norocul ca, la viata mea, sa vizitez cateva maluri celebre de mare. Am fost in Italia, la Venetia, unde este laguna Marii Adriatice, am fost in Cuba, pe mai multe coaste ale insulei, sau in Puerto Rico... Ador marea si o admir, indiferent unde m-as afla. O prefer in locul muntelui, chiar si daca nu stau la plaja. Marea este un eveniment planetar frumos."

AMINTIRI. In anii ’72, ’73, pe Litoralul romanesc se deschideau statiuni ca Saturn si Venus. A fost perioada de care Corina isi aminteste cu mare placere. Atunci a primit rolul principal feminin in productia "Aventuri la Marea Neagra", unde l-a avut ca partener pe Florin Piersic. Filmarile au avut loc chiar in statiunile amintite, in hoteluri abia date in folosinta.

"Noi eram destul de tristi ca nu puteam filma la Mamaia, dar era imposibil. La ora aceea, Mamaia era inchiriata cu precadere turistilor straini, care veneau din toata Europa si plecau destul de incantati. Abia apoi veneau si turistii romani, care, daca mai prindeau locuri in hotel, erau fericiti. Oricum, nu puteau fi siguri de locuri, pentru ca, daca se anunta un val de turisti straini, erau pur si simplu scosi din hotel."

BRICUL MIRCEA. In 1975, regizorul Mircea Muresan a primit tot ajutorul posibil pentru filmarile serialului "Toate panzele sus", dupa romanul lui Radu Tudoran. O carte pe care Corina Chiriac a citit-o cu adoratie pe vremea aceea. Pentru a inregistra pe pelicula aventurile acelui capitan de vas care pleaca in lume, sa-si caute iubita, Muresan a primit dreptul de a utiliza bricul "Mircea". Ambarcatiunea exista si astazi, a fost reconditionata, iar in prezent e nava scoala a marinarilor romani. "Intr-o pauza de filmare, Mircea Muresan ne-a invitat, pe mai multi dintre interpreti, sa navigam cu acel vas. A organizat o calatorie, in larg. La bord s-au mai aflat Ion Cristinoiu, Doina Badea, Mihaela Mihai si altii... Cu mare placere imi aduc aminte ca, pentru aceasta excursie, de o zi, noi ne pregatisem serios. Cumparasem gaini prajite, salam, bere, paine etc. Cand am ajuns pe vapor, marinarii care aveau datoria de a ne scoate in larg si de a ne aduce cu bine inapoi, aveau o necajita de cratita cu fasole. In momentul in care am vazut oala cu iahnie, am facut schimb de mancaruri. Le-am dat marinarilor gaina mea si le-am spus ca vreau fasolea lor. Pana la urma, am facut o masa colectiva, dar, pentru ca oala de fasole era foarte mica, la fiecare ne-a revenit cam o lingura de fasole. A fost o calatorie exceptionala. A fost prima oara cand am iesit in largul marii si, categoric, prima oara cand am fost pe o nava cu panze, vazuta numai in filmele cu pirati..."

In ultimii 35 de ani, artista si-a facut concediile acasa, dormind cu patura trasa peste cap si telefonul smuls din priza. Viata ei a insemnat multa munca, turnee si spectacole prin toata lumea.

DOI PRIETENI: CALCULATORUL SI JACKI

In ultimul timp, Corina Chiriac este foarte preocupata de programele pe calculator, incercand sa se familiarizeze cat mai bine cu ele. "Generatia noastra trebuie sa incerce sa tina pasul cu voi, astia tinerii, care se presupune ca ati invatat informatica la scoala. Cel putin, strictul necesar. Cand am inceput sa auzim despre calculatoare, eram deja mari, eram studenti. Prin anii ’70, calculatoarele erau niste dulapuri uriase, pe care lucrau cei care facusera informatica. Noi, artistii, nu ne puneam problema despre asa ceva..." Dar calculatorul a ramas acasa, iar pe Litoral, in timpul liber, Corina Chiriac are grija de "fratele" ei mai mic si mai bun, cum ii place sa-l alinte pe Jacki, cainele sau, o corcitura intre maidanez si Labrador. Corina Chiriac se incarca de energie pe malul marii si isi aminteste cu drag de vremurile tineretii.

ATASAMENT. Labradorul Jacki ii este ca un frate (foto)

ANGAJAMENTE

"Nu am avut niciodata concediile unui salariat obisnuit, care-si ia familia si pleaca in vacanta cu cortul. Nici n-am avut o familie cu copii... Ma bucur ca n-am avut o existenta banala"

TURISTI

"Mamaia era inchiriata turistilor straini. Abia apoi veneau si romanii, care, daca mai prindeau locuri in hotel, erau fericiti. Daca se anunta un val de turisti straini, erau, pur si simplu, scosi din hotel" - Corina Chiriac

Ducu Bertzi, mereu pe drumuri

Ducu Bertzi si familia sa au petrecut cateva zile la Costinesti. Din pacate, folkistul nu s-a putut bucura pe deplin de mare pentru ca mai mult a batut drumurile catre Bucuresti ca sa puna la punct ultimele amanunte legate de lansarea albumului "Cantece de Maramures".

COCKTAIL

• TUDOR CHIRILA, COMPOZITORUL "COANEI CHIRITA". Nonconformist, controversat, totusi trebuie sa ne scoatem palaria in fata talentului si a ingeniozitatii vocalistului de la grupul Vama Veche, Tudor Chirila. Pentru a dovedi aceasta afirmatie, sa spunem ca fiul regretatului mare jurnalist sportiv Ioan Chirila va da lovitura in a doua jumatate a lunii septembrie cu o lucrare de exceptie. Mai exact, Tudor Chirila a compus un musical, o adaptare moderna a celebrei piese de teatru "Chirita". Musicalul se va intitula "Chirita of Barzoieni", urmand ca rolul coanei Chirita sa fie interpretat de nu mai putin talentata Emilia Popescu. De asemenea, Tudor Chirila va avea rolul principal. Deloc de neglijat este faptul ca in cadrul acestui regal actoricesc si muzical se va lansa slagarul "Aria spagii". Regia este semnata de Iarina Demian, mama lui Tudor Chirila, piesa urmand a fi pusa in scena la Teatrul de Comedie. (Horatiu Tudor)

• CARMEN SERBAN: "MULTE GONGI, PUTINI OAMENI DE ORDINE". Artista ne-a spus ca a fost bine primita la concerte, oamenii au fost foarte caldurosi, dar au existat si mici probleme pe care le pune pe seama organizatorilor de spectacole. "Sunt foarte multe gongi si putini oameni de ordine, astfel incat cei prezenti in public se urca pe scena, unde, in mod normal, nu au voie. Este un lucru care ma deranjeaza, dar bineinteles ca de vina sunt numai si numai organizatorii spectacolelor". Cu toate acestea, Carmen Serban a fost impresionata la modul placut de caldura cu care a fost primita de catre admiratorii cantecelor sale. (Cristiana Mitroi)
  • ×
    Subiecte în articol: antimonden corina corina chiriac