x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Monden Vai de Poponeţul lor!

Vai de Poponeţul lor!

de Dana Cobuz    |    03 Iun 2008   •   00:00
Vai de Poponeţul lor!

"ASPIRATOARE DE GAGICI" ● Pe bancheta din spate: Pistol, Zugravu şi Lesko
Dacă ar fi să te iei după porecla lui, ai zice că lui Poponeţ îi cam plac bărbaţii. Da’ de unde! Cel puţin în public, Codin Bogdan Maticiuc, mîndrul purtător al supranumelui cam puturos, se afişează cu femei tot una şi una.



"ASPIRATOARE DE GAGICI" ● Pe bancheta din spate: Pistol, Zugravu şi Lesko
Dacă ar fi să te iei după porecla lui, ai zice că lui Poponeţ îi cam plac bărbaţii. Da’ de unde! Cel puţin în public, Codin Bogdan Maticiuc, mîndrul purtător al supranumelui cam puturos, se afişează cu femei tot una şi una.

Este singur la părinţi şi stă într-o vilă dintr-un cartier de fiţe: Aviaţiei. O Balanţă tipică (născut la 5 octombrie 1980), care nu se poate hotărî cu ce "bunăciune" să iasă în club astă-seară, Codin are o faţă de "camuflaj": blond, insipid, comun. Dacă l-ai întîlni pe stradă şi nu i-ai şti poza din ziare, faţa lui nu ţi-ar atrage atenţia. Pe chipul lui nu se vede nici măcar avuţia pentru care ar merita un loc în Top 300 oameni bogaţi din România. Faţa nu-i păstrează zîmbetul superior pe care-l are noaptea în Gaia ori Bamboo, atunci cînd achită cu detaşare note de plată de mii de euro.

PORTOFOLIU DE JUNIOR. Dacă faci abstracţie de situaţia lui financiară, Codin este departe de tipul după care să-şi sucească femeile gîtul pe stradă. Domnişoarele amatoare de un soţ sau măcar prieten bogat îl văd însă ca pe Făt-Frumos pe un cal alb cînd se gîndesc la averea lui. Poponeţ este acţionar direct în cinci firme: MM Tehnolemn SRL din Verneşti, Buzău, avînd ca obiect de activitate exploatarea forestieră, Unisecurity SRL din Bucureşti – activităţi de investigaţie şi protecţie a bunurilor, Metropolis Real Estate Developers SRL din Bucureşti – imobiliare, Chematex International SRL din Bucureşti – comerţ cu ridicata al produselor chimice şi Editura Adevărul SA din Bucureşti, care înseamnă activităţi hoteliere – în speţă Hotelul Caro din Capitală –, şi nu editură. Totodată, Codin este administrator al Metropolis Lake Side Development SRL, deţinută de SRL-ul amintit mai sus, Metropolis Real Estate Developers. S-ar zice că micul Codin a fost făcut pentru afaceri, altfel nu ne explicăm de ce una dintre partenerele lui, Corina Zugravu (cu care, chipurile, ar fi vrut să se însoare şi să facă doi copii), susţinea că apreciază calităţile lui de manager. Păi, cum să nu aprecieze, dacă din talentul ăsta i-au ieşit Corinei o maşină de 50.000 de euro, vacanţe prin străinătăţuri, başca "statutul" de iubită a unui burlac bogat!

COLECŢIE DE "ASPIRATOARE". Dacă tatăl său, Ion Maticiuc, este un afacerist care nu bate toba pe tema bănuţilor din conturi, băiatu’ lui papa îi compensează discreţia prin exhibiţionism financiar. Parcul auto personal al micii beizadele a inclus, de-a lungul vremii, un Mercedes SL Cabrio verde metalizat, un Porsche Cayenne Turbo negru, un Maseratti Spider argintiu şi un Ferrari 430 Cabrio. Doar aceste bijuterii pe patru roţi fac, împreună, un fleac de vreo jumătate de milion de euro. "Aspiratoarele de gagici" – cum sînt numite în limbaj de cartier maşinile "bengoase" – au funcţionat conform cărţii tehnice. Pe scaunele lor s-au perindat femei rîvnite de mulţi români cu care ursitoarele nu au fost aşa de generoase cum au fost cu Poponeţ. Gina Pistol, Ana Maria Ferencz, Roxana (Trident), Corina Zugravu şi, mai nou, Anna Lesko au avut privilegiul de a-şi plimba trupşoarele standard Playboy cu luxoasele maşini ale blondului Codin.

PROFIL DE FIŢOS. Deşi este o apariţie relativ nouă în peisajul vieţii de noapte din Bucureşti şi de aiurea, Codin Maticiuc respiră parcă doar pentru a fi buricul petrecerii. Să-i curgă valuri-valuri şampania pe masa rezervată special pentru el la club, să fie sufocat de femei cu picioare extralungi şi sîni demni de Playboy, "badigarzii" să se calce pe bombeuri doar pentru a-l proteja mai degrabă şi mai bine de cine ştie ce pericole, să-şi ţină în suspans companionii de chefuri sparte în fiţe: are sau nu are Codinel în portofel suficiente mii de euro pentru a achita note de consumaţie astronomice pentru ce se obişnuieşte pe malurile Dîmboviţei... Acesta este Maticiuc Jr sau Poponeţ?! O, dar nu! Lui nu-i place să i se spună aşa. Nu e drept şi nici măgulitor. Porecla îl face să transpire nervi prin toţi porii.

Multe întrebări aveam pentru Codin, băiatul din cartierul Aviaţiei, drept pentru care l-am provocat la un interviu în care să-şi dezvăluie adevărata faţă. Omul vorbea în tîrg că a venit vremea să-şi refacă imaginea, să scape de porecla Poponeţ, că a apelat chiar la nişte specialişti care-l vor ajuta să scape de cămăşile cu strasuri şi-l vor îmbrăca la dungă. Cum să nu fii curios să descoperi "faţa umană" a unui client, poate pe nedrept, al tabloidelor? "Vă mulţumesc pentru intenţie, dar nu dau interviuri, pentru că nu vreau să creez un precedent. Şi cu domnul Tatulici am stat o oră la telefon şi tot nu m-a convins să dau un interviu la televiziune. Nu sînt o persoană publică, nu am nevoie să-mi fac publicitate. Nici prin telefon nu dau interviuri", ne-a lămurit Codin. După care s-a declarat mulţumit de imaginea creată de ziarele de scandal, aceea de prinţ al cluburilor de fiţe.

Un tată discret... de bogat

Afacerile familiei Maticiuc se împletesc armonios, tatăl Ion avînd grijă să-l înveţe pe fiul Codin cum să realizeze o încrengătură a propriilor firme, astfel încît să fie mai greu de aflat cine stă, de fapt, în spatele unei afaceri. Despre Ion Maticiuc trebuie să remarcăm că, în mod inexplicabil, nu figurează în Top 300 al celor mai bogaţi români, deşi cifra totală a afacerilor sale se ridică la multe zeci de milioane de euro. Capul familiei Maticiuc este un investitor descurcăreţ, căruia îi place să deţină controlul în companiile în care este acţionar direct sau prin intermediul altor firme ale sale: Griviţa SA, grupul Chematex, grupul Metropolis ori Investrom SA. Prin Automatica SA, companie în care deţinea aproximativ 10% din acţiuni, a derulat contracte cu Garda de Mediu şi companii de stat precum CNE Invest Cernavodă, Termoelectrica SA, Hidroelectrica SA, Compania Naţională a Lignitului Oltenia, Daewoo Mangalia Heavy Ind.

"Arde" în şampanie

Boieria cu şampanie scumpă se ţine. Aceasta pare să fie una dintre devizele după care se călăuzeşte Codin. Se întîmplă nu doar la petrecerile de toată ziua (sau, mai corect spus, noaptea), la care tînărul din Aviaţiei stă în capul mesei, ci, mai ales, la ocaziile speciale. O astfel de baie de şampanie s-a petrecut la aniversarea a 27 de ani de viaţă de Poponeţ, eveniment monden ce s-a consumat la Hotelul Howard Johnson din Bucureşti. S-a povestit că nota de plată a petrecerii a însemnat vreo 60.000 de euro, fără a pune la socoteală programul artistic. Dar a meritat! Să-i ai la aniversarea ta pe fiica preşedintelui, Elena, pe Andrei Hrebenciuc, pe Alin Cocoş, fiul vitreg al Elenei Udrea, să-ţi cînte Anna Lesko şi Holograf – cînd alţii nu şi-i permit nici la nuntă – nu-i de ici, de colo. Probabil că atunci Anuşka i-a aprins şi instinctul de vînător, de nici n-a mai trecut multă vreme şi cei doi s-au cuplat, călcînd peste cadavrul lui Liviu Moreanu.


Fete şi băieţi de cartier

Expresia "băieţi de cartier" n-are nici o legătură cu celebra marcă de ceasuri şi bijuterii Cartier SA. Cuvîntul cartier provine din francezul "quartier" şi înseamnă, la origine, ceea ce înseamnă şi la noi: parte a unui oraş care formează o unitate organică. Mai înseamnă, ca sensuri secundare, parte din comandamentul unei mari unităţi şi a patra parte din stema heraldică. În orice caz, expresia "băieţi de cartier" are legătură cu sensul principal, doar că a deviat, prin sintagmă, la înţelesul de "băieţi de mahala" sau "băieţi de periferie". Băieţii de cartier au o psihologie comunitară, pe care o găsim fie în muzica hip-hop, fie în manele. Luînd în considerare numai aspectul de mentalitate al expresiei, vom descoperi, analizînd-o, că ea nu se manifestă doar în aria zonală a periferiei, ci în orice cartier al Bucureştiului. Se numeşte mentalitate de mahala. A semnalat-o şi a persiflat-o genial marele Caragiale, prin personaje memorabile ca Rică Venturiano sau, mai ales, prin "fetele de cartier" gen Ziţa, Veta sau Miţa Baston. Ei, bine, nici Rică, nici Spiridon, nici Miţa Baston n-au dispărut ca specie. Le vedem astăzi, zilnic, la televizor. O nesfîrşită paradă de ambalaje fără conţinut, care inundă literalmente micul ecran, dimineaţa, la prînz şi seara. Nu comunică nimic, nu construiesc nimic, doar se îmbracă, conduc Lamborghini, se rad în cap, îşi pun cercei în nări – dacă-s băieţi, sau se dezbracă pînă la limita CNA-ului – dacă-s fete. Cînd vorbesc, mai bine-ar tăcea, cînd cîntă, mai bine ar dansa. Şi, în general, mai bine ne-ar lăsa! Iată cîteva nume de referinţă: X Plugaru, Y Pistol, Z Columbeanu, XYZ Trident. Partea Yang a speciei e acoperită cu exemplare gen 0 Maximus, 01 Poponeţ, 000 Iovan şi mulţi alţii cărora, în cadrul acestei rubrici, le vom lăuda calităţile după cum le au. Iar prima calitate a tuturor acestora este aceea că, avînd o mentalitate de cartier, vor să poarte accesorii cu acest nume. E o confuzie la mijloc. Dragi "băieţi şi fete de cartier", aspiranţi la ceasuri şi bijuterii Cartier, această marcă e un simbol al rafinamentului. Între voi şi ea e o distanţă istorică, n-o puteţi compensa cu bani. Dar, în fond, e treaba voastră, numai că de ce trebuie să ştie o ţară întreagă ce v-aţi cumpărat? Nu că ar fi vreo interdicţie în acest sens, dar, dacă vă zornăiţi etichetele în public, presupunem că vă asumaţi şi comentariile noastre despre ceea ce vedem.


Anna Lesko:Vocea “invizibilă” sau Zglăvoaca de Chişinău
Anna Lesko este pe cale de dispariţie. Nu ea ca persoană, ca identitate civilă, ci ca specie de vedetă. Sau, mai exact, ca specie de pseudovedetă. Totul la Anna Lesko este “pseudo”: declaraţiile, atitudinea, vocea, sînii. În privinţa silicoanelor, ea zice că nu (normal, doar e pseudo), dar dacă priviţi comparativ pozele, trageţi singuri concluzia. Din fericire, problema cu sînii se rezolvă chirurgical, prin proteze de silicon, cu vocea e mai greu. Nu există silicon pentru corzile vocale sau pentru talent. Performanţa Annei Lesko este însă uluitoare: să n-ai nici un pic de volum, nici un strop de timbru şi totuşi să se vorbească şi să se scrie atît despre tine ca despre o cîntăreaţă e o raritate chiar şi în patria play-back-ului. Orice manelist stă mai bine cu vocea decît frumoasa ucrainiancă, spunea cineva, pe bună dreptate.

×