Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Monden Vama Veche: rockeri ba, gandaci da!

Vama Veche: rockeri ba, gandaci da!

20 Iul 2004   •   00:00

ZI DE VARA PANA-N TOAMNA

De cate ori ma duc la Vama Veche nu ma pot abtine sa nu fac comparatii. Cum era acum vreo sase ani, cand am vazut-o prima data (si m-am indragostit), cum era acum doi ani (cand am inceput sa ma revolt la vederea santierelor), cum era acum doua luni si jumatate (cand am serbat 1 Mai muncitoresc prin munca, adica facand niste friptane la gratar).
DANA CIOBANU

Locul se schimba atat de mult de la o zi la alta, ca te intrebi daca ai ajuns unde trebuie, adica la Vama Veche, sau ai gresit destinatia. Ei, si acum sa va spun ce am vazut la ultima vizita in Vama, la apus de soare, cu vreo cateva zile in urma. Pe scurt. Praf pe drum (si praf in ochi), putine corturi, multe terase infipte in plaja, snobism cat cuprinde, preturi de ti se face parul maciuca, servicii asemenea. Doar marea e la locul ei, la fel de albastra si inspumata. Singura care a ramas libera.

EPAVA. Ah, si muzica! Sau muzicile care bubuie din toate partile, de parca oamenii care au sub control difuzoarele sunt chititi sa-ti sparga timpanele. Cu mici exceptii, se asculta latino. E si normal, la cat de putini rockeri mai frecventeaza ultimul bastion al nonconformismului. Ai impresia ca tot tam-tam-ul cu "Salvati Vama Veche!" nu a facut altceva decat sa dea idei intreprinzatorilor particulari, dornici sa vina in intampinarea dorintelor turistilor. Si le-au intampinat: cu hoteluri de 3 stele, feluri de mancare ca-n restaurantele de lux, scufundari la epava, parapanta si alte chestii distractive si mancatoare de multi bani. Studentul roman, cel care altadata venea bucuros in Vama, cu un pospai de leuti in buzunar, si intelectualul avid dupa dormitul la cort si muzica din anii ’60-’70 sunt astazi o specie pe cale de disparitie.

Se face noapte si plang dupa acordurile de chitara care tasneau din flacarile unui foc de tabara. Acum, doi baieti in tricouri mulate, imprimate cu steagul Americii, se unduiesc provocator pe mesele unei terase noi de pe plaja. In discoteca Salsa, putini tineri, de buna seama adepti ai teoriei "Samba si, trabajo no" (intr-o romana aproximativa ar suna "la samba inainte, la munca inapoi").

Din disco in sant. La propriu. Intr-o groapa sapata pentru nu’s ce cabluri sau tevi, un El si o Ea, Romeo si Julieta hippie, isi impart saruturi si bere ieftina, din care sorb precum mirii ce beau sampania din paharele incrucisate. "Dormim aici?", susura Julieta printre ragaituri. "Nu, ca o sa fie prea frig. Mergem la Radu. Sunt deja sase in camera, da’ mai bine dormim cu ei decat afara", sugereaza Romeo.

PLANGERI. Pe ulita principala, la doi pasi de indragostiti, o tipa impleteste ate colorate in parul unei fete cu fusta si bluza tip Woodstock. 50.000 de lei suvita, aflu de la "coafeza" din Sibiu. Nu accepta sa le facem o fotografie, asa ca plecam mai departe, in cautare de personaje. Pe plaja, la Bobocu’, cativa oameni se leagana in hamace. Daca ar fi mai cald, poate ar si petrece noaptea in ele. Sticlele de bere din maini se leagana in tandem cu trupurile relaxate.

Dau nas in nas cu Mia, o gazdoaica localnica pe care am cunoscut-o cu ceva vreme in urma. Afla ca sunt cu treaba in zona si isi spune repede oful, ca nu strica sa apara si la ziar. "Am facut plangere mai multi vecini sa inchida localul Jack, ca nu mai dormim noaptea de muzica. Sunt multi drogati care vin si urineaza pe gardurile caselor de langa club. Am chemat si Politia!", se plange femeia. E noapte de-a binelea si parca as manca o hamsie. Aici e shaorma, dincolo - doar clatite si gogosi, colea se invart niste pui la rotisor. Dau de o tejghea noua, deschisa de o saptamana, dupa cum citesc pe afise. Apuc sa comand o portie de hamsii prajite si ma pun pe asteptat, cu cotul sprijinit pe scandura lacuita. Dintr-un colt apare pe autostrada-tejghea un minunat exemplar din gandacul maro de bucatarie. Viata nefericitului este brusc curmata de farfuria mea cu hamsii, pe care vanzatorul mi-o tranteste neglijent in fata, fara sa-l vada pe "prietenul" civilizatiei. Foamea imi piere brusc, la fel ca dorinta de a mai veni in vacanta la Vama Veche.

Vama mai are doar umor negru

Rockerii risipiti prin Vama Veche au noroc cu un club recent inaugurat, care pune la dispozitia amatorilor de cantat o scena si conditii de concert live. Mi-am bucurat urechile, in seara petrecuta acolo, cu un concert sustinut de necunoscuta trupa DN1. Necunoscuta nu doar pentru mine, ci pentru mai toti cei veniti sa-i asculte. Dar era singura mai de Doamne-ajuta! Cover-uri dupa piese internationale, pe care le-am ascultat cot la cot cu actorul Radu Gheorghe, venit in Vama sa vaneze tineri cu simtul umorului, pentru o emisiune tv. Poate cu umor negru, la ce a devenit Vama Veche.

DIVERTISMENT

Paula Seling a dat marea pe romanticul Paris
Chiar daca a mai fost in orasul de pe malul Senei, Paula Seling a simtit nevoia sa vada, din nou, Parisul. A preferat sa stea doar cateva zile in statiunea Olimp, pentru a-si lua zborul spre Franta. Cat sta printre francezi, Paula vrea sa se relaxeze. (Roxana I. Ancuta)

CONDICA DE RECLAMATII

• Delia Matache a vazut in reprize Litoralul romanesc. Un lucru normal pentru un artist care are cautare la mare. Este sezonul emisiunilor si al spectacolelor estivale care se intrec in a avea invitati speciali. Frumoasa cantareata a vizitat statiunea Mamaia. Toate bune si frumoase, pana la un punct. Singura si marea ei obiectie a fost legata de parcarile de acolo. "Ma deranjeaza foarte mult faptul ca nu sunt locuri de parcare. E mai rau decat in Bucuresti. Am cautat un loc chiar si jumatate de ora. Intr-un final, am reusit eu sa-mi las masina undeva, dar este un stres in plus treaba asta." (R.I.A.)

• Cosmin Tudoran de la Ca$$a Loco spune ca nu prea ar avea de ce sa se planga, tinand cont de faptul ca la mare merge mai mult in locurile preferate. Cu toate acestea, in momentul in care a trecut de zona Nepun, acolo unde-si face el veacul, a fost neplacut impresionat de ceea ce a vazut. "Am fost de curand cu Bogdan prin Vama Veche si, din pacate, am vazut cu surprindere ca aceasta statiune nu mai este ce a fost si s-a transformat intr-un fel de Eforie, unde vin aproape numai bunici, parinti si copii. Vama Veche era locul unde puteai sa te distrezi altfel decat in celelalte statiuni." In alta ordine de idei, Cosmin spune ca este destul de gol pe la mare. "Nu mai e ca in alti ani. Ar trebui sa fie un fel de semnal de alarma tras Ministerului Turismului, ca nu a facut suficienta reclama Litoralului romanesc." (R.I.A.)

Jurnalul National, in misiune pe Litoral

Daca v-ati deghizat in paparazzi si ati pozat vreo vedeta si vreti sa apara la gazeta, nu ezitati sa ne contactati. Daca se nimereste sa fiti chiar Aurelian Temisan, Adrian Enache sau Elena Carstea, Andreea Balan, Andreea Banica, Dana Nalbaru, Teo si va aflati in cautarea iubirii (pierdute) ne puteti scrie si vi se va rezerva un loc la rubrica de matrimoniale estivale.

Adresa noastra: Piata Presei Libere, nr.1, corp D, etaj 8 sau dana.andronie@jurnalul.ro
  • ×
    Subiecte în articol: antimonden vama veche vama veche