x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Adio, izolare!

0
06 Feb 2006 - 00:00
CONECTARE PENTRU TOTI
Strategia privind implementarea serviciului universal asigura combaterea excluziunii sociale si posibilitati de comunicare pentru toti cetatenii.

In conformitate cu cerintele Uniunii Europene si pentru ca fiecare cetatean al Romaniei are dreptul de a avea acces la un set minim de servicii de comunicatii, Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii (ANRC) a inceput procesul de implementare a serviciului universal. Se estimeaza ca in decursul acestui an, in tara noastra nu va mai exista localitate care sa nu aiba acces la servicii de comunicatii si internet. Instalarea de telecentre este solutia cea mai eficienta pentru a conecta la reteaua publica de telefonie oamenii din peste 600 de comunitati izolate din mediul rural. Aceasta va permite familiarizarea locuitorilor de la sate cu serviciile de comunicatii, ceea ce va duce la o crestere a cererii pentru aceste servicii in mediul rural.

RESURSE. Un telecentru va avea in dotare cel putin doua calculatoare, un fax, o imprimanta, doua telefoane, cu toate serviciile de comunicatii si de date aferente. Serviciile minime oferite sunt: efectuarea de apeluri telefonice (locale, nationale si internationale); primirea de apeluri si mesaje; trimiterea si primirea de faxuri; acces la internet la o viteza de minimun 33 kbps; efectuarea de apeluri de urgenta - serviciu gratuit si disponibil non-stop. Suma alocata pentru acest program este de minim 5.234.400 de euro, cu estimarea unui cost per telecentru de 10.000 de euro. Fondurile pentru serviciul universal vor permite construirea a cateva sute de telecentre.

AJUTOR. Reprezentantii companiilor private au colaborat cu guvernul pentru a crea si implementa aceasta lege si, de asemenea, primarii si reprezentantii comunitatilor au lucrat impreuna cu guvernul si companiile private pentru a transforma in realitate politica adoptata. In conformitate cu prevederile Deciziei presedintelui ANRC nr. 1074/2004, furnizorii de serviciu universal care au obligatia de a asigura furnizarea accesului la reteaua publica de telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor si furnizarea accesului la telefoanele publice cu plata, vor fi desemnati prin licitatie publica deschisa, sau ca exceptie, din oficiu. Furnizorii de serviciu universal vor asigura serviciile mentionate la tarife accesibile si la un anumit nivel de calitate, in acele localitati stabilite de catre ANRC, pe baza unui studiu la nivel national.

CONDITII. Sunt considerate ca fiind eligibile localitatile care nu beneficiaza de servicii de acces la reteaua publica de telefonie, la un punct fix, sau de un mijloc rezonabil de acces la serviciul de telefonie destinat publicului, precum si cele in care penetrarea acestor servicii nu este suficienta in vederea satisfacerii necesitatilor rezonabile ale utilizatorilor finali. Furnizorii de serviciu universal desemnati in vederea instalarii de telecentre si telefoane publice cu plata sunt desemnati pe o perioada de cel putin 3 ani. In cele 5 comunitati in care astfel de telecentre sunt deja functionale - Barla, Breaza, Colacu, Poiana Marului si Raciu - acestea si-au demonstrat deja utilitatea, oferind posibilitati de comunicare si informare, facilitati educationale moderne, contact cu piata locurilor de munca si creand posibilitati de dezvoltare a micilor intreprinzatori.

RECUPERAM LA IT&C


Piata IT&C din Romania are o rata de crestere de 21%, fiind una din cele mai ridicate din regiunea Europei Centrale si de Est. Conform EITO (European IT Observatory) 2005, valoarea pietei IT&C din Romania a evoluat astfel (in milioane euro): - in 2002: 2.672; 2003: 3.025; 2004: 3.637; 2005: 4.153; 2006: 4.697. Numarul de PC-uri a crescut de la 700.000 in 2001, la 1.500.000 in 2002, 2.100.000 in 2003, atingand 2.500.000 in 2004. Conform EITO, Romania se dovedeste a fi cea mai dinamica piata tehnologica din Europa, cu o crestere de doua ori mai rapida decat a tarii urmatoare (Slovacia). Avantajele Romaniei constau in pozitionarea geografica; istorie bogata in cercetare si educatie in toate ariile ingineriei si a dezvoltarii software; sistemul legal din Romania este similar celor din Europa si SUA; costul profesionistilor IT reprezinta o treime din costul practicat in SUA si Europa; densitatea softistilor absolventi la mia de locuitori este semnificativ mai ridicata decat in SUA, de 5 ori mai ridicata decat cea din Rusia si aproape de 7 ori mai mare decat cea din India.
Citeşte mai multe despre:   diverse

Serviciul de email marketing furnizat de