Introducerea marfurilor pe teritoriul vamal al Romaniei
Marfurile introduse pe teritoriul vamal al Romaniei fac obiectul unei declaratii sumare, cu exceptia celor incarcate in mijloace de transport care trec fara oprire prin apele teritoriale sau prin spatiul aerian al teritoriului vamal. Declaratia sumara se depune la biroul vamal de intrare. Autoritatea vamala poate permite ca declaratia sumara sa fie depusa la alt birou vamal, cu conditia ca acesta sa comunice imediat sau sa puna la dispozitie pe cale electronica informatiile necesare biroului vamal de intrare. Autoritatea vamala poate accepta, in locul declaratiei sumare, depunerea unei notificari si accesul la datele din declaratia sumara in sistemul informatic al operatorului economic. TRASEU. Declaratia sumara se depune inainte ca marfurile sa fie introduse pe teritoriul vamal al Romaniei.
a) termenul-limita pana la care este depusa declaratia sumara, inainte ca marfurile sa fie introduse pe teritoriul vamal al Romaniei;
b) modalitatile de derogare de la termenul-limita si de modificare a acestuia;
c) conditiile in care se poate renunta la declaratia sumara sau in care aceasta poate fi adaptata. Declaratia sumara se depune de persoana care introduce marfurile pe teritoriul vamal al Romaniei sau care isi asuma responsabilitatea pentru transportul lor catre acest teritoriu. CONDITII. Marfurile introduse pe teritoriul vamal al Romaniei se afla sub supraveghere vamala din momentul intrarii lor si pot fi supuse controlului vamal pana la stabilirea statutului lor vamal.
a) se modifica statutul lor vamal;
b) intra intr-o zona libera sau antrepozit liber;
c) sunt reexportate sau distruse potrivit legii. Marfurile introduse pe teritoriul vamal al Romaniei sunt transportate fara intarziere de persoana care le aduce, in conformitate cu instructiunile autoritatii vamale, astfel:
a) catre biroul vamal desemnat de autoritatea vamala sau in alt loc desemnat sau aprobat de aceasta;
b) spre o zona libera sau antrepozit liber, cand marfurile sunt destinate acestora. EXCEPTII. Cand o nava sau o aeronava este obligata, din motive de forta majora sau caz fortuit, sa faca o escala sau sa stationeze temporar pe teritoriul vamal al Romaniei, transportatorul sau oricare persoana care actioneaza in numele acestuia este obligata sa informeze fara intarziere autoritatea vamala asupra situatiei intervenite, aceasta stabilind masurile de supraveghere a navei sau aeronavei, precum si a marfurilor transportate de acestea.
societate de avocati
|
RASPUNS: Ne-am interesat pentru dvs. la Centrul de Informare si Consultanta pentru Familie de unde am aflat ca "pe baza informatiilor transmise de dvs. nu va putem da o solutie; nu se intelege ce tip de cotizatie s-a platit la CNPAS: pentru a beneficia de concediul si indemnizatia aferenta pentru cresterea si ingrijirea copilului pana la implinirea varstei de doi ani trebuia platit CAS-ul (asigurarile sociale); plata asigurarilor de sanatate permite beneficierea doar de concediul si indemnizatia de maternitate, cele 126 zile pre si post-natal; daca s-a platit 12 luni CAS-ul (in regim de asigurat individual, probabil, la Casa de pensii) cititoarea dvs. are dreptul la concediul de crestere a copilului pana la doi ani; daca este vorba de plata asigurarilor de sanatate va beneficia de concediul de maternitate, oricum pentru aplicarea OUG 158/2005, care reglementeaza aceste aspecte se va adresa Ministerului Sanatatii." Va rugam sa reveniti cu date suplimentare. RASPUNS: Nu va putem ajuta sa gasiti arhivele dar va putem spune ce prevede legea referitor la dovedirea salariilor sau a sporurilor cu caracter permanent. Daca salariile nu sunt inregistrate ele pot fi dovedite cu adeverinte eliberate, in conditiile legii, de fostele unitati angajatoare. In acelasi mod pot fi dovedite si sporurile cu caracter permanent sau majorarile de salarii. In situatia in care salariile nu pot fi dovedite prin inscrisuri, legea prevede ca, pentru perioadele respective, in comparatie cu salariul mediu pe economie avut in vedere la determinarea punctajului mediu anual, se va folosi, in mod automat, salariul minim pe economie. RASPUNS: De la Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap am primit urmatorul raspuns: "Este necesar sa procurati un certificat medico-legal care sa ateste cauza dobandirii handicapului precum si gravitatea deficientei functionale. Cu documentul respectiv, impreuna cu copia dupa actul de identitate, trimiterea de la medicul de familie, referatul de la medicul specialist ortoped, adeverinta de venit, rezultatele tuturor actelor medicale detinute pana in prezent (bilete iesire din spital, investigatii medicale ), va prezentati la Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap Arad, singura in masura sa hotarasca incadrarea in grad de handicap. Sediul Comisiei este in Arad, Str. 1 Decembrie 1918 nr.10-12, tel.0257-210.055". |
AM PRIMIT LA REDACTIE
|
"In Monitorul Oficial al Romaniei, numarul 505 din 14 iulie 2003, a fost publicata Legea numarul 290 din 27 iunie 2003, privind acordarea de despagubiri sau compensatii cetatenilor romani pentru bunurile proprietate a acestora, sechestrate, retinute sau ramase in Basarabia, Bucovina de Nord si Tinutul Herta. In art. 14 al legii se precizeaza: «alin. 1 - Prezenta lege intra in vigoare in teremn de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul oficial al Romaniei, iar la art. 3 - Pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Guvernul va aproba normele metodologice, prevazute la art. 13».
Dupa un an, in Monitorul Oficial al Romaniei numarul 747 din 17 august 2004, este publicata Hotararea de Guvern numarul 1239 din 5 august 2004, privind acordarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii 290/2003. In art. 1, alin. 2 se spune: «De prevederile prezentei legi beneficiaza fostii proprietari sau mostenitori legali ai acestora pana la gradul al IV-lea inclusiv, daca au la data formularii cererii cetatenia romana si domiciliul in Romania».
Fostii proprietari, in mare parte au decedat, la fel si multi dintre descendentii lor directi, iar pentru restul mostenitorilor, pentru care legea 290 a constiuit o nesperata raza de soare, obtinerea unor documente doveditoare a fost, de cele mai multe ori, o mare dificultate.
In alt articol se precizeaza ca «Arhivele Nationale si alte institutii publice care detin actele solicitate de cei interesati, de natura sa constituie dovezi, in sensul alin. 1, sunt obligate sa le elibereze copii conforme, sub sanctiunea legii». Care ar fi acele institutii publice, care ar detine documentele nu cred ca stie cineva. Eu nu am gasit nici o indicatie la comisiile speciale.
Imediat dupa aparitia legii, Arhivele Nationale din Bucuresti au afisat anunturi ca «nu detin documente referitoare la proprietati in Basarabia», acestea urmand a fi cautate la Chisinau. Ori, tinand cont de faptul ca, din 1918 pana in 1940 si apoi din 1941 pana in 1944 Basarabia a fost parte componenta a Romaniei, mi se pare de necrezut ca in Arhivele Nationale ale Romaniei sa nu existe nici un fel de documente referitoare la acesta parte a tarii. Am depus cerere si dosar dar de atunci au trecut mai bine de un an si nu am primit nici un raspuns, desi se vorbeste mereu de restituiri. Romanii cu posesiuni in Cadrilater au primit deja si compensatiile. Oare de ce aceasta discriminare?"
Mihail Gh. Sarbu, Bucuresti |