x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Scrisori

01 Sep 2006   •   00:00
Scrisori

ALOCATIA DE STAT PENTRU COPII

Alocatia de stat pentru copii a fost instituita ca forma de ocrotire a statului acordata tuturor copiilor, fara discriminare. Beneficiaza de alocatie de stat pentru copii toti copiii in varsta de pana la 18 ani. In situatia tinerilor care au implinit varsta de 18 ani si care urmeaza cursurile invatamantului liceal sau profesional, organizate in conditiile legii, alocatia de stat pentru copii se acorda pana la terminarea acestora.

Tinerii amintiti mai sus care repeta anul scolar nu beneficiaza de alocatie de stat, cu exceptia celor care repeta din motive de sanatate, dovedite cu certificat medical.

Beneficiaza de alocatie de stat pentru copii si copiii cetatenilor straini si ai persoanelor fara cetatenie rezidenti, in conditiile legii, in Romania, daca locuiesc impreuna, cu parintii. Cuantumul alocatiei de stat pentru copii este de 24 lei RON lunar si se indexeaza in conditiile legii.

PLATA. Alocatia de stat pentru copii se plateste unuia dintre parinti pe baza acordului acestora sau, in caz de neintelegere, pe baza deciziei autoritatii tutelare ori a hotararii judecatoresti, parintelui caruia i s-a incredintat copilul spre crestere si educare.

Alocatia de stat pentru copii se plateste si tutorelui, curatorului, persoanei careia i-a fost dat in plasament familial copilul, inclusiv asistentului maternal sau persoanei careia i-a fost incredintat copilul in vederea adoptiei, in conditiile legii. Dupa implinirea varstei de 14 ani, plata alocatiei de stat pentru copii se poate face direct titularului, cu incuviintarea reprezentantului sau legal.

Alocatia de stat pentru copii nu se plateste in lunile in care copiii titulari ai dreptului se afla mai mult de 15 zile in institutii de ocrotire ori asistenta sociala sau in institutii de invatamant, care le asigura intretinerea completa din partea statului.

CERERE. Stabilirea dreptului la alocatie de stat pentru copii se face pe baza cererii si a actelor din care rezulta indeplinirea conditiilor de acordare a acestui drept.

Dupa implinirea varstei de 14 ani, cererea se poate face si de catre copil, cu incuviintarea reprezentantului sau legal.

Plata alocatiei de stat pentru copii se face incepand cu luna urmatoare celei in care s-a nascut copilul.

In cazul in care cererea este inregistrata ulterior lunii in care s-a nascut copilul, plata alocatiei de stat pentru copii se poate face si pentru perioadele anterioare, dar nu mai mult de 12 luni.

Plata alocatiei de stat pentru copii inceteaza incepand cu luna urmatoare celei in care nu mai sunt indeplinite conditiile de acordare.

Persoanele carora li se face plata alocatiei de stat pentru copii sunt obligate sa comunice imprejurarile care au determinat incetarea conditiilor de acordare, in termen de 15 zile de la aparitia acestora.

Sumele platite necuvenit cu titlu de alocatie de stat pentru copii se recupereaza pe baza deciziei emise de persoana juridica care a efectuat plata alocatiei de stat pentru copii sau prin angajamentul de plata scris al persoanei care le-a incasat in mod necuvenit.

Alocatia de stat pentru copii nu este impozabila si nu poate fi urmarita silit decat in vederea recuperarii sumelor platite necuvenit cu acest titlu.
  • Stefanica, Dutu & Asociatii,
    societate de avocati

    APEL UMANITAR
    Suntem o familie din Prahova care de un an nu mai stie ce este linistea. Nepotul meu, in varsta de 3 ani si 4 luni, a fost diagnosticat cu o boala cumplita, autism infantil. Solutia este programul ABA, care se pare ca il ajuta enorm pe copil, daca se incepe tratamentul la varsta de 3 ani. Noi avem insa doua probleme: in Prahova nu am gasit pe nimeni care sa cunoasca acest program si, de asemenea, acesta este scump si nu avem posibilitatea de a-l plati. Speram ca cineva cu inima si bani, cunoscator al acestei boli, ii va intinde micutului o mana de ajutor. Detalii: 0721.451.306, familia Stefanescu, comuna Barcanesti 392, cod: 107055, judetul Prahova.

  • Asociatia de Proprietari nr. 2, "Precista", Piatra Neamt: "Avem o problema aparuta in urma vanzarii la licitatie, cu implicarea asociatiei in calitate de administrator al blocului de locuit, a unei camere de la parter cu destinatie initiala de spalator. Vanzarea s-a facut prin organizarea unei licitatii la cererea si acordul tuturor proprietarilor, suma rezultata fiind folosita numai pentru executarea unor lucrari necesare mentinerii cladirii in stare de folosinta, pe o perioada indelungata, astfel: s-a construit acoperis de tip sarpanta peste terasa, s-a montat interfon pentru cele 20 de apartamente, s-a executat curatenie pe casa scarii si lucrari de termoizolatii pentru apartamentele de la parter si etajul unu. Contravaloarea lucrarilor s-a suportat din suma adjudecata la licitatie de catre castigator, ridicandu-se la suma de 296 de milioane de lei. In prezent se ridica probleme cu privire la obtinerea titlului de proprietate si intabularea acestei camere, notarul precizand ca trebuie sa ne adresam judecatoriei, cu actiune in contestare. Un alt notar ne-a precizat ca procesul-verbal de licitatie si adjudecare poate constitui titlul de proprietate si se poate face intabularea la cartea funciara. La judecatoria unde am depus actiunea in contestare, la primul termen ni s-a precizat ca normal era sa ne adresam notarului. Totodata, ni s-a solicitat, pentru al doilea termen de judecata, taxa de timbru de 16,5 milioane lei ROL, netinand seama ca actiunea este redactata si inaintata judecatoriei, pentru perfectarea vanzarii - cumpararii la licitatie, in numele si de catre Asociatia de Proprietari. Fata de aceste probleme pe care vi le-am expus va rugam sa ne raspundeti cine are dreptate, notarul sau judecatorul? In cazul in speta nu trebuie respectate prevederile Legii numarul 114/1996, cu privire la scutirea de taxa de timbru judiciar al actiunilor depuse de asociatie? Care este solutia cea mai simpla si corecta de solutionare a problemei noastre, dat fiind ca aceste lucrari trebuiau executate, in caz contrar apa infiltrandu-se de pe terasa la etajul doi? "
    RASPUNS: Ne-am interesat pentru dumneavoastra la specialistii de la Liga Asociatiilor de Proprietari Habitat, de unde am primit urmatorul raspuns: "Avand in vedere ca proprietarii din imobil au hotarat vanzarea unei camere care este detinuta in proprietate comuna fortata, este necesar initial sa se rezolve situatia juridica a acelei camere. Astfel, trebuia sa individualizeze suprafata acelei camere din totalul suprafetei comune a imobilului, sa faca planurile, cadastrale, iar printr-un act de dezmembramant semnat la notar de toti proprietarii sa se formeze o suprafata lucrativa individuala sau poate fi vanduta de sine statator. Proprietarii pot incerca sa urmeze toata procedura acum. Demersurile se fac la serviciul specializat in constructii al Primariei locale si notar. Din interpretarea dispozitiei art. 31 al. 2 si 3 din anexa nr. 2 la Legea 114/1996 rezulta ca Asociatia de Proprietari este scutita de taxa de timbru pentru actiunile formulate impotriva proprietarilor care nu isi platesc cheltuielile comune. Asadar, celelalte actiuni in care este implicata Asociatia de Proprietari nu sunt scutite de plata taxei de timbru ".

  • Chiricuta Rodica, Bucuresti:
  • "La data de 29.10.2004 am depus la Casa de Pensii a Sectorului 1 un dosar cu acte in vederea acordarii unui plus la pensie, pentru studii superioare. Am revenit cu un alt dosar la data de 24.04.2005, iar in 2006 am cerut informatii la ghiseu, de unde mi s-a comunicat ca totul este rezolvat si ca voi primi banii. Singura problema este ca pana in prezent nu am primit nici un leu. Va rog sa ma ajutati sa-mi rezolv aceasta problema".
    RASPUNS: Va indrumam sa va adresati la Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, cu adresa in Strada Latina numarul 8, Sector 2, Bucuresti, telefon Infoline - 021 - 250.91.11, sau 0800.826.727 (linie telefonica gratuita), pentru a oferi amanuntele necesare rezolvarii situatiei dumneavoastra.

  • Kovacs Magdalena, Bihor: "Nora mea, in varsta de 37 de ani, este insarcinata si urmeaza sa nasca in luna august. Nu lucreaza, dar fiul meu este angajat cu carte de munca la o firma. Va rog sa ma lamuriti in ce conditii poate fiul meu sa beneficieze de indemnizatia de nastere pentru doi ani. De asemenea, va rog sa ne spuneti si de ce acte este nevoie. De asemenea, am mai dori sa stim daca persoanele trecute de 35 de ani, care isi asuma riscul de a mai avea copii, mai pot beneficia si de alte stimulente, deoarece am auzit ceva despre niste prime, dar nu stiu sigur. Va multumesc".
    RASPUNS: Tatal poate primi indemnizatia copilului pana la varsta de 2 ani in conditiile in care a lucrat timp de 12 luni consecutiv. Dosarul pentru indemnizatia de 800 RON trebuie sa contina in copie, conform cu originalul, urmatoarele acte: cerere de acordare a drepturilor inregistrata la angajator, copie conform cu originalul de pe cererea de acordare a drepturilor, data si semnata de angajator; copie de pe certificatul de nastere al copilului; certificatul de nastere al tatalui, certificatul privind incadrarea copilului in grad de persoana cu handicap, dupa caz; adeverinta tip eliberata de angajator, anexa 4, din care sa reiasa stagiul de cotizare al tatalui si cerere tip, anexa 1. In cazul in care tatal isi depune singur actele, trebuie sa aiba un dosar cu sina si delegatia de imputernicire de la angajator. De asemenea, la nasterea copilului parintii trebuie sa mearga la Directia de Asistenta Sociala si Protectie a Copilului, de unde sa ridice, pana la implinirea varstei de 6 luni a copilului, o alocatie in valoare de 190 RON. Referitor la persoanele trecute de 35 de ani, nu exista o lege care sa le dea un anume supliment, dar conform contractului colectiv de munca la nivel national, conform articolului 51, litera E, tatal poate sa ia salariul de baza la nasterea copilului.
  • ×
    Subiecte în articol: arhiva jurnalul copilului copii stat aloca plata