x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Scrisori

0
28 Aug 2006 - 00:00

CONCESIONAREA TARENURILOR PENTRU CONSTRUCTII

Terenurile apartinand domeniului privat al statului sau al unitatilor administrativ-teritoriale, destinate construirii, pot fi vandute, concesionate ori inchiriate prin licitatie publica, potrivit legii, in conditiile respectarii prevederilor documentatiilor de urbanism si de amenajare a teritoriului, in vederea realizarii de catre titular a constructiei.

Terenurile apartinand domeniului public al statului sau al unitatilor administrativ-teritoriale se pot concesiona numai in vederea realizarii de constructii sau de obiective de uz si/sau de interes public, cu respectarea documentatiilor de urbanism aprobate potrivit legii.

PROCEDURA. Concesionarea se face pe baza de oferte prezentate de solicitanti, cu respectarea prevederilor legale, urmarindu-se valorificarea superioara a potentialului terenului.

Pana la reglementarea prin lege a situatiei juridice nu pot face obiectul concesiunii terenurile libere de constructii, aflate in administrarea Consiliilor Locale si care pot fi revendicate de fostii proprietari.

Limita minima a pretului concesiunii se stabileste, dupa caz, prin hotararea Consiliului Judetean, a Consiliului General al Municipiului Bucuresti sau a Consiliului Local, astfel incat sa asigure recuperarea in 25 de ani a pretului de vanzare a terenului, in conditii de piata, la care se adauga costul lucrarilor de infrastructura aferente.

Pentru realizarea unei case de vacanta se poate concesiona un teren in suprafata de pana la 250 mp.

CONTESTATII. Impotriva licitatiei, pana la momentul adjudecarii, se va putea face contestatie de oricare persoana interesata la judecatoria in a carei raza teritoriala are loc licitatia. Contestatia suspenda desfasurarea licitatiei pana la solutionarea sa definitiva.

Pe baza procesului-verbal de adjudecare a licitatiei sau a hotararii Consiliului Local, respectiv a Consiliului Municipiului Bucuresti, se va incheia actul de concesiune, care va fi inregistrat de concesionar in evidentele de publicitate imobiliara in termen de zece zile de la data adjudecarii sau emiterii hotararii.

PLAN. Concesionarea terenurilor se face in conformitate cu prevederile legii, durata acesteia fiind stabilita de Consiliile Locale, Consiliile Judetene, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, in functie de prevederile documentatiilor de urbanism si de natura constructiei.

Intravilanul localitatilor se stabileste prin planurile generale de urbanism - PUG - aprobate potrivit legii. Ulterior aprobarii Planului General de Urbanism - PUG - pot fi introduse in intravilanul localitatilor si unele terenuri din extravilan, numai in conditii temeinic fundamentate pe baza de planuri urbanistice zonale - PUZ - aprobate potrivit legii.

Terenurile destinate construirii se scot din circuitul agricol, temporar sau definitiv, potrivit legii.
  • Stefanica, Dutu & Asociatii,
    societate de avocati

    AM PRIMIT LA REDACTIE
    Pentru treizeci de arginti... Nu intamplator am folosit aceasta legenda biblica in legatura cu ceea ce intalnim astazi in mai multe domenii ale societatii romanesti. Iuda cel hulit de toata lumea, cand si-a dat seama ce a facut s-a spanzurat. Cel putin asa sta scris in Sfanta Evanghelie.

    Pana la Revolutia din ’89 aproape intreaga populatie a Romaniei se ferea de asemenea indeletniciri. De la o vreme insa, asistam la fenomene cel putin ciudate intr-o societate civilizata, dezavuate de intreaga societate, dar se inmultesc pe zi ce trece.

    Unii proprietari (straini) demoleaza fabrici cu care noi ne mandream altadata ca sa vanda fierul vechi si terenurile pe preturi de mii de ori mai mari decat i-a costat. Alti parveniti, pana ieri pastori la oi, au cumparat pe nimic mii de hectare de teren agricol si cu ajutorul interesat al unor primari l-au transformat in teren intravilan, pe care il vand de mii de ori mai scump. Unii dintre ei s-au facut patroni de echipe sportive, unde vand si cumpara sportivi (ca pe vite) si baga milioane de euro in buzunar sau ii joaca la ruleta. Ei nu se dau in laturi sa se fotografieze cu seful statului, sa ameteasca pe cei care au timp sa-i asculte cu fapte bisericesti, cu miluiri bine alese. Vor sa acceada si in conducerea statului.

    Altii, si mai isteti, ca oameni politici au devenit oameni de afaceri in domeniul petrolului. Mai bogati decat cei din Texas. Cei mai multi insa se limiteaza numai la "afaceri". Insala sute de mii de cetateni prin FNI. Intre timp cumpara si ziare, ca nu cumva sa-i deranjeze cineva. In fiecare judet sunt cativa parveniti carora li se zice si baroni. Adevaratii baroni de pe vremuri ar fi putut sa-i invidieze ca din nimic au putut sa ajunga asa de departe, cu furturi mari, nu asa, la intamplare.

    Recent, numerosi transfugi revendica terenuri, vile, dealuri, fara lege si fara pic de bun-simt, pe care cu ajutorul edililor le si primesc. Pana si fosta curte regala are niste pretentii fabuloase. Pentru dansii legile tarii nu mai au nici o valoare. S-a mai zis cate ceva prin Parlament, dar tot li se restituie. Sirul celor pusi pe jaf in Romania este mult mai lung. Ei merg la Tribunal sau la Parchet la plimbare, stiind ca nu li se intampla nimic. Oare acei avocati, procurori, uneori si judecatori, si ziaristi nu si-au intrebat constiinta daca nu cumva apara pe jefuitorii natiei. Sau nu au pe cine intreba? Acestia cati arginti au primit din cele miliarde? Iuda s-a spanzurat cand si-a dat seama ce a facut. Ei nu fac asa ceva.

    Prof. univ. dr. Catu Dumitru

  • Popa Miron, Petrosani: "As dori sa stiu care este numarul legii prin care institutiile sunt obligate sa raspunda la petitii".
    RASPUNS: Legea la care va referiti are numarul 554/2004, Legea contenciosului administrativ.

  • Campeanu Iuliu Ionut, Craiova: "Mi-am schimbat numele din Corbeanu Iuliu Ionut in Campeanu Iuliu Ionut, la data de 2.12.2005, in baza documentelor conform legislatiei in vigoare: buletinul oficial al Romaniei numarul 226/5.04.2005. Ca urmare am obtinut certificatul de nastere si buletinul de identitate pe numele de Campeanu. Sunt absolvent al unui colegiu (Colegiului N. Tulescu) din Craiova, promotia 2005, si sunt student in primul an la o facultate tot din Craiova. Documentele scolare, respectiv diploma de bacalaureat, certificatul de absolvire, eliberate de colegiu, precum si inscrisul la facultate sunt facute pe vechiul nume, Corbeanu. Doresc sa obtin documentele scolare eliberate, precum si inscrisurile in universitate pe numele nou de identitate. Va informez ca Ministerul Educatiei si Cercetarii si Inspectoratul Scolar Judetean m-au indrumat catre liceul, respectiv colegiul unde am absolvit pentru documentele liceale si catre universitate, pentru inscrisurile universitare. Problema mea este refuzul colegiului de a-mi elibera documentele scolare pe noul nume. Va rog sa imi comunicati dvs. in virtutea carei legi si cui sa ma adresez pentru ca documentele scolare deja obtinute si cele viitoare sa poarte numele identitatii mele".
    RASPUNS: Ne-am interesat pentru dumneavoastra la societatea de avocati Stefanica, Dutu & Asociatii, de unde am aflat urmatoarele: "Potrivit Ordonantei nr. 41/2003 privind dobandirea si schimbarea pe cale administrativa a numelor persoanelor fizice, dispozitia de schimbare a numelui produce efecte juridice de la data inscrierii mentiunii corespunzatoare pe marginea actului de nastere. De la aceasta data solicitantul va purta numai numele dobandit prin dispozitia de schimbare a numelui. Asadar, abia de la data la care se inscrie mentiunea corespunzatoare pe actul de nastere, dispozitia de schimbare a numelui produce efecte, si nu retroactiv".

  • Mioara Serbanescu, Bucuresti: "Am divortat de curand si am ramas singura, cu un copil de 12 ani si cu o mama batrana. Nu ne mai ajung banii si nici nu vreau sa ma gandesc la ce va fi la iarna, cand intretinerea va fi cat salariul pe o luna. Singura mea sansa este sa lucrez undeva in afara tarii, in agricultura sau in zootehnie, dar nu stiu ce sa fac, pentru ca imi este teama sa apelez la vreo firma si sa le dau dansilor bani, fara nici o garantie. Ce ma sfatuiti sa fac?".
    RASPUNS: Un solicitant de locuri de munca in strainatate trebuie sa cunoasca faptul ca plecarea la lucru in strainatate presupune mai multe etape. In primul rand, trebuie sa se inregistreze in banca de date a solicitarii, pe baza depunerii dosarului cu documentele doveditoare de catre fiecare solicitant. De asemenea, trebuie avut in vedere ca va fi necesar sa participe la selectii, efectuarea controlului medical, legalizari si traduceri de acte. A pleca la lucru in strainatate mai presupune ca persoana in cauza sa cunoasca si ca ii trebuie un fond banesc minimum pentru transpunerea in practica a acestei dorinte, care sa-i permita sa acopere cheltuielile pentru traduceri si legalizari de acte, control medical, cheltuieli de transport etc. Dosarul unui solicitant de locuri de munca in strainatate trebuie sa contina minimum urmatoarele documente: copie de pe buletinul sau de pe cartea de identitate, cu o valabilitate de minimum sase luni de la data depunerii dosarului; copie de pe pasaport, cu o valabilitate de minimum sase luni; adeverinta medicala de la medicul de familie ca sunteti clinic sanatos sau ca nu figurati in evidenta cu boli cronice, in original; cazier judiciar cu o valabilitate de 30 de zile, original; copie de pe certificatele de calificare sau absolvire, legalizate la notariat; copie de pe carnetul de munca sau decalaratie pe proprie raspundere ca nu aveti carnet de munca, legalizata la notariat; curriculum vitae, fisa personala, care va fi o pagina dactilografiata cu date personale; dovada emisa de Directia Generala de Evidenta Informatizata a Persoanei din care sa rezulte ca nu are interdictie legala de a parasi localitatea sau alte limitari ale executarii dreptului de libera circulatie in alte tari. Daca angajatorul strain va dori si alte documente, solicitantul de locuri de munca trebuie sa le depuna, el va fi anuntat de agentul de ocupare. Pentru a pleca la munca in strainatate puteti apela la o firma care se ocupa de intermedieri de acest gen sau o puteti face prin Oficiul pentru Migrarea Fortei de Munca, cu adresa in Strada Valter Maracineanu nr. 1-3, etaj 4, Sector 1, Bucuresti, telefon: 021- 315.88.44, 021-312.46.70, 021-312.91.55.
  • Citeşte mai multe despre:   arhiva jurnalul,   legii,   munca

    Serviciul de email marketing furnizat de