x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Scrisori - 28 aprilie 2006

Scrisori - 28 aprilie 2006

28 Apr 2006   •   00:00
Handrea Dumitru, Hunedoara:
"Am un fiu de 24 de ani care stie engleza si italiana si se pricepe foarte bine la calculatoare. Ar vrea mult sa lucreze afara. Unde ma pot interesa in acest sens? De ce acte are nevoie?".

RASPUNS: Orice solicitant de locuri de munca in strainatate trebuie sa cunoasca faptul ca plecarea la lucru in strainatate presupune mai multe etape. In primul rand trebuie sa se inregistreze in banca de date a solicitarii pe baza depunerii dosarului cu documentele doveditoare de catre fiecare solicitant. De asemenea, trebuie avut in vedere ca va fi necesar sa participe la selectii, efectuarea controlului medical, legalizari si traduceri de acte. A pleca la lucru in strainatate mai presupune ca persoana in cauza sa stie ca ii trebuie un fond banesc minim pentru transpunerea in practica a acestei dorinte, care sa-i permita sa acopere cheltuielile pentru traduceri si legalizari de acte, control medical, cheltuieli de transport etc. Dosarul unui solicitant de locuri de munca in strainatate trebuie sa contina minimum urmatoarele documente: copie de pe buletinul sau cartea de identitate, cu o valabilitate de minimum sase luni de la data depunerii dosarului; copie de pe pasaport, cu o valabilitate de minimum sase luni; adeverinta medicala de la medicul de familie ca sunteti clinic sanatos sau ca nu figurati in evidenta cu boli cronice, in original; cazier judiciar cu o valabilitate de 30 de zile, original; copie de pe certificatele de calificare sau absolvire, legalizat la notariat; copie de pe carnetul de munca sau declaratie pe proprie raspundere ca nu aveti carnet de munca, legalizata la notariat; curriculum vitae, fisa personala care va fi o pagina dactilografiata cu date personale; dovada emisa de Directia Generala de Evidenta Informatizata a Persoanei, din care sa rezulte ca nu are interdictie legala de a parasi localitatea sau alte limitari ale executarii dreptului de libera circulatie in alte tari. Daca angajatorul strain va dori si alte documente, solicitantul de locuri de munca trebuie sa le depuna, el va fi anuntat de agentul de ocupare. Pentru a pleca la munca in strainatate puteti apela la o firma care se ocupa de intermedieri de agest gen sau o puteti face prin Oficiul pentru Migrarea Fortei de Munca cu adresa in Strada Valter Maracineanu nr. 1-3, etaj 4, Sector 1, Bucuresti, telefon 021-312.91.55, 021-315.50.64.

Chicus Paul, Bacau:
"Am 68 de ani. Am lucrat la o societate de la 1.03.1959 pana la data de 16.10.1967. In perioada 1959 - 1963 nu mi s-a trecut salariul in cartea de munca. Va rog sa ma ajutati sa fac rost de adeverinta pentru acea perioada in care am lucrat".

Martes Petru, Galati:
"Va rog sa obtineti de la Institutul National de Statistici cuantumul salariilor medii pe economie in functie de care se calculeaza acest punctaj mediu anual. Pe mine m-ar interesa perioada 1954 - 2000".

Serban Traian, Iasi:
"Sunt pensionar in etate de 84 de ani. La data de 26.07.2005 am inaintat o cerere prin care solicitam sa mi se elibereze adeverinta din care sa rezulte veniturile realizate de mine in perioada 15.02.1948-15.09.1949, cand am fost salariat ca functionar public. In cartea de munca nu a fost specificat venitul realizat. Nu am primit raspuns de la dansii. Va rog sa ma sfatuiti, deoarece nu stiu ce sa fac in acest caz".

RASPUNS: Daca salariile nu sunt inregistrate in cartea de munca si in dosarul de pensie, acestea pot fi dovedite cu adeverinte eliberate, in conditiile legii, de fostele unitati angajatoare. In acelasi mod pot fi dovedite si sporurile cu caracter permanent sau majorarile de salarii. In situatia in care salariile nu pot fi dovedite prin inscrisuri, legea prevede ca, pentru perioadele respective, in comparatie cu salariul mediu pe economie avut in vedere la determinarea punctajului mediu anual, se va folosi, in mod automat, salariul minim pe economie.

Nitu Alexandra, Bucuresti:
"Locuiesc la etajul sapte al unui bloc din Capitala. De mult timp am probleme de natura administrativa pe care nu stiu cum sa le rezolv. Acoperisul imi este mai tot timpul inundat, terasa fiind stricata, dar nereparata. Am solicitat de nenumarate ori sprijinul administratorului din blocul in care locuiesc, dar nu au fost decat promisiuni, fara a se materializa in fapte. Va rog sa-mi spuneti cui trebuie sa ma adresez pentru a-mi rezolva aceasta problema".

RASPUNS: De la Liga Asociatiilor de Proprietari Habitat am primit urmatorul raspuns pentru dumneavoastra: "Conform prevederilor HG 400/2003, art. 23.B, lit. c modificata prin HG 1386/2003, proprietarii au obligatia sa «contribuie la repararea sau la consolidarea si la mentinerea in stare de siguranta a proprietatii comune indivize din cadrul condominiului...». Art. 46 precizeaza: «cheltuielile pentru lucrari de intretinere, servicii, reparatii si consolidare la partile de constructii si instalatii aflate in proprietatea comuna indiviza - astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de asociere ca: subsolul, conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa, canalizare, termoficare, energie electrica, casa scarii, podul, spalatoria, uscatoria, teresa, acoperis si alte asemenea se repartizeaza proportional cu cota-parte de proprietate indiviza a fiecarui proprietar, astfel cum este inscrisa in acordul de asociere sau care a fost recalculata conform prevederilor art. 45, alin.3». Conform legislatiei in vigoare - Ordonanta de Guven nr. 85/2001, Hotararea de Guvern nr. 400/2003 cu modificarile ulterioare, reparatia terasei nu este corect sa fie facuta de proprietarii care locuiesc la ultimul etaj. Asociatia de Proprietari raspunde pentru repararea partilor comune. Daca nu se iau masuri in acest sens, sfatuim pe toti cei care se afla in situatii asemanatoare sa se adreseze urmatoarelor foruri: primaria localitatii in care au apartamentele si Inspectoratul de Stat in Constructii. Mentionam ca Asociatia de Proprietari poate fi amendata daca nu intreprinde demersurile necesare repararii partilor comune (in acest caz terasa)".

VARSAREA APORTURILOR LA CAPITALUL SOCIAL AL UNEI SOCIETATI COMERCIALE
Potrivit art. 1503 Cod Civil, cu aplicare generala in materie de societati, "fiecare asociat, in privinta societatii, se considera ca debitor de tot ceea ce a promis de a pune in comun". Prima obligatie a actionarilor este aceea de a varsa aportul in numerar sau in natura potrivit angajamentului asumat in conditiile legii. Asumarea obligatiei de a contribui la formarea capitalului social se numeste subscriere. Aducerea la indeplinire a obligatiei asumate prin actul constitutiv sau prin subscrieri ulterioare de a contribui la formarea sau la majorarea capitalului social, dupa caz, prin predarea bunului sau cesiunea dreptului ce reprezinta aportul se numeste varsamant.

TERMEN. Intre manifestarea de vointa de a contribui la formarea capitalului social - subscriere - si faptul juridic al predarii bunului sau, dupa caz, cedarea dreptului - varsamantul - poate exista un interval de timp, corespunzator unui termen suspensiv de executare.

Executarea cu intarziere a obligatiei de aport atrage raspunderea civila a asociatului in conditiile art. 65 al. 2 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1066 din 17 noiembrie 2004, si modificata prin Legea nr. 302/2005. Astfel, "asociatul care intarzie sa depuna aportul social este raspunzator de daunele pricinuite, iar daca aportul a fost stipulat in numerar este obligat si la plata dobanzilor legale din ziua in care trebuia sa faca varsamantul".

Modalitatea de executare a aportului difera in raport de felul aportului: in numerar sau in natura si de modalitatea de constituire a societatii pe actiuni. Aportul in numerar, in modalitatea simultana de constituire, varsat de fiecare actionar la momentul constituirii, nu va putea fi mai mic de 30% din cel subscris. Restul de capital social va trebui varsat in termen de 12 luni de la inmatriculare (art. 8 lit. d din Lege nr. 31/1991).

GARANTIE. Stabilindu-se fara echivoc ca fiecare actionar are obligatia sa verse 30% din capitalul subscris la momentul constituirii, va fi atenuata practica subscriptiilor fictive si tendinta unora de a subscrie actiuni pentru a le revinde apoi la un pret mai mare decat valoarea nominala. Reprezinta si o garantie a formarii necesarului de monetar pentru inceperea activitatii. In acest scop a fost introdusa si dispozitia din art. 16 (1) din Legea nr. 31/1990 care reglementeaza obligativitatea aporturilor in numerar la constituirea oricarei forme de societate.

Aporturile in natura se realizeaza prin transferarea drepturilor corespunzatoare (drept de proprietate, de folosinta, de uzufruct) si prin predarea efectiva catre societate a bunurilor aflate in stare de utilizare, la momentul inmatricularii societatii, daca prin actul constitutiv nu s-a dispus altfel.

Aportul in creante este permis de lege (art. 16 alin. 3) Asemenea aporturi nu sunt admise la societatile pe actiuni care se constituie prin subscriptie publica si nici la societatile in comandita pe actiuni sau cu raspundere limitata.

In cazul in care asociatul nu executa la scadenta obligatia de aport, el raspunde fata de societate pentru suma de bani care face obiectul aportului, dobanda legala de la scadenta, precum si orice daune suferite de societate din cauza neplatii creantei la scadenta. Asociatul nu se poate sustrage de la varsarea aportului invocand neexecutarea obligatiei de aport de catre ceilalti asociati, intrucat asociatii nu sunt datori unii fata de altii, ci toti fata de societate. Pentru neexecutarea obligatiei de aport, asociatul poate fi exclus in cazurile expres prevazute de lege.

Stefanica, Dutu & Asociatii societate de avocati

APEL
"Biserica «Sf. Nicolae Negustori» are o vechime de peste 350 de ani si este monument istoric. Ea pastreaza pictura cunoscutilor pictori Parvu Mutu si Gheorghe Tatarescu, dar, din cauza timpului aceasta pictura necesita renovare urgenta. Suprafata ei este de circa 860 mp. Exista deviz pentru aceasta lucrare care depaseste suma de 7 miliarde de lei. Parohia nu are decat 190 de familii, incat nu poate fi vorba de a aduna o suma ca aceasta. De aceea va rugam sa binevoiti a ne sprijini in executarea acestei lucari de renovare. Pentru relatii, preotul paroh poate fi gasit la telefonul: 021/315.84.57. Parohia are cont deschis la CEC filiala Sectorului 3 Bucuresti. Contul este: RO34 CECEC 30036/RON0330095." Preot Mihalcea Dinu, Parohia Negustori Protoieria III Capitala
×
Subiecte în articol: arhiva jurnalul societate munca