x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Scrisori - 29 martie 2005

Scrisori - 29 martie 2005

28 Mar 2005   •   00:00
B. Katalin, jud.Covasna.
"Sunt in concediu postnatal. Fiica mea are un an si patru luni si primesc o indemnizatie de 7,8 milioane de lei. As mai vrea sa fac un copil care sa se nasca atunci cand va implini fiica mea doi ani. Vreau sa va intreb daca voi primi indemnizatie in continuare."

RASPUNS: Da, poate sa primeasca indemnizatie in continuare, conditia fiind sa nu aiba perioade de concediu neplatit intre primul si al doilea copil.

Rotariu Marioara, Bucuresti:
"La data de 25.10.2004 mi s-a ridicat contorul de gaze, eu fiind cu plata la zi a facturilor, neavand restante la Distrigaz Sud. Sunt titulara de contract de gaze din 1989, iar pe coloana mea sunt robinete de inchidere a gazului in caz de probleme sau daca plecam in concediu. Problema este ca familia Pana nu mi-a achitat facturile de gaze si lumina de un an. Din apartamentul meu pleaca o teava de gaze la ei, la o soba de teracota. Aceasta familie a construit ilegal o bucatarie pe casa scarii fara aprobarea primariei sau a locuitorilor. De asemenea, a tras teava de gaze fara aprobarea Distrigazului. Din aceasta cauza am suportat singura facturile de gaze. In urma insistentelor mele la Distrigaz, domnul director ne-a obligat sa dam drumul la gaze si familiei Pana, astfel nu mi se vor pune contorul de gaze. Suntem in pragul disperarii, deoarece din luna octombrie stam fara gaze, fara caldura, fara a putea face baie sau spala vase. Poate ne puteti ajuta pentru a ne rezolva problema."

RASPUNS: De la Distrigaz Sud SA am primit urmatorul raspuns: "Urmare adreselor dumneavoastra cu numerele 103272/27.10.2004, 104315/28.10.2004,108 251/09.11.2004 si 110981/15. 11.2004, va comunicam: La data 26.10.2004, la sesizarea doamnei Pana Ion Aurelia, din Bd. Carol I nr. 40, am constatat ca asupra instalatiei de utilizare ce deserveste apartamentul locuit de catre dumneavoastra si de doamna Pana Aurelia s-a intervenit fara documentatie legala prin intercalarea unui robinet de sectionare si a unui olandez. Aceasta interventie neautorizata a avut ca scop inchiderea gazului la receptorul instalat in locuinta doamnei Pana. Tinand cont de cele enuntate, am luat decizia sistarii furnizarii gazelor naturale catre dumneavoastra prin ridicarea contorului, operatiune efectuata cu Ordinul de Serviciu nr. 15.946/26.10.2004. In data de 28.10.2004 am incercat punerea in functiune a instalatiei de utilizare a gazelor naturale, dar dumneavoastra nu ne-ati permis, motivand ca sunteti inscrisa in audienta la data de 09.11.2004. Cu ocazia audientei vi s-a explicat ca vom relua furnizarea gazelor doar in conditii de siguranta, aceasta insemnand eliminarea armaturilor montate ilegal si aducerea instalatiei la starea initiala. In data de 15.11.2004 am revenit in Bd. Carol I nr. 40 in scopul reluarii furnizarii gazelor naturale catre dumneavoastra, insa nici de aceasta data nu ne-ati permis sa luam masurile necesare pentru exploatarea sigura a instalatiei de utilizare a gazelor naturale. Reluarea furnizarii gazelor naturale catre dumneavoastra se va face numai in conditii de exploatare in siguranta a instalatiei de utilizare".

D. Sonia:
"Va rog sa-mi spuneti daca mi se poate elibera o adeverinta din care sa rezulte perioada in care am lucrat (patru luni) la o firma de publicitate, in functia de agent de publicitate, neavand carte de munca. Salariul il primeam fara sa semnez nimic si fara sa mi se dea o chitanta in sensul acesta. Nu am semnat nici o hartie la aceasta firma, singurele probe doveditoare ale angajarii mele fiind martorii si o condica."

RASPUNS: Pentru a va rezolva problema trebuie sa va adresati Inspectoratului Teritorial de Munca al orasului din care sunteti, de unde veti primi informatii care vor duce la rezolvarea problemei dumneavoastra.

Cucu Petre, Bucuresti:
"Administratorul blocului a parasit blocul in luna ianuarie a anului 2004. El a pagubit blocul cu suma de 409.696.000 de lei, bani pe care ii stransese de la locatari si cu care ar fi trebuit sa achite datoriile blocului. De atunci am memorii la Guvern, la politie, la asociatia de locatari, la Primaria Sectorului 3, dar inutil. De exemplu, de la Primaria Sectorului 3 am primit urmatorul raspuns. «Echipa de control a serviciului relatii cu asociatiile de proprietari din Primaria Sectorului 3 a verificat sesizarea noastra si a ajuns la rezultate cum ar fi: s-a convenit impreuna cu presedintele asociatiei de locatari ca pana la data de 30.08.2004 sa se asigure convocarea adunarii generale a locatarilor in vederea transformarii in asociatii de proprietari». Deci, practic, ar fi trebuit ca pana la sfarsitul lunii august sa avem un nou administrator. Dar nu a fost asa. Situatia noastra, a locatarilor, s-a agravat pe zi ce trece, deoarece nu avem apa, nu avem caldura. Va rugam sa ne ajutati".

RASPUNS: "Pentru clarificarea situatiei prezentate de domnul Cucu, il invitam la programele de consultanta gratuita oferite de institutia noastra, la sediul din Bdul Natiunile Unite 5, Bloc 110, parter. Astfel, in fiecare saptamana, in ziua de vineri, intre orele 12:00 si 14:00, exista consultanta juridica gratuita si, de asemenea, prin Protocolul incheiat cu Politia Sectorului 3, putem organiza o intalnire directa cu responsabilii din zona in care locuieste domnul Cucu" este raspunsul pe care l-am primit pentru dumneavoastra de la Liga Asociatiilor de Proprietari - Habitat.

Boitan Elena, Tomesti, Iasi:
"Fiul meu a plecat in Italia sa munceasca, dar nu a primit nici un salariu pentru munca depusa acolo. In momentul de fata, fiul meu se prapadeste de foame in satul sau Aversa, din Napoli. Pe deasupra mai si orbeste si nu are nici o posibilitate de a-l ajuta. Va rog sa-mi spuneti cum as putea sa imi ajut copilul."

RASPUNS: Incercati sa va rezolvati problema prin Ambasada Italiei la Bucuresti, cu adresa in Strada Barbu Delavrancea 17, telefon 021-223.24.24, 021-223.33.12 sau 021-223.33.13.

Susman Iulian, Bihor:
"Va rog sa ma ajutati in recalcularea pensiei mele: am o vechime de 35 de ani si 2 luni, conform deciziei nr. 93.438/10.07.1985; in urma unei evaluari efectuate mi s-a stabilit o vechime de 30 de ani. De ce mi s-a redus vechimea cu cinci ani? O alta problema o constituie tichetele de calatorie, pe care nu le putem folosi, pentru ca suntem bolnavi. Nu ar putea sa ne dea bani in locul acelor tichete?"

RASPUNS: Pentru prima problema va indrumam sa va adresati Casei Judetene de Pensii. In legatura cu tichetele de calatorie ne-am interesat pentru dumneavoastra la Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, de unde am aflat ca modalitatea de inlocuire a acestora cu alimente nu a fost inca reglementata legal. Acest lucru se va intampla la finele acestui an, iar dumneavoastra veti putea beneficia de inlocuirea tichetelor de calatorie, probabil, la inceputul lui 2006.

Tudoran Ana-Maria, Timis:
"As dori sa stiu pana cand pot sa depun dosarul pentru cei 200 de euro necesari achizitionarii unui calculator. Avem o familie numeroasa si venituri extrem de reduse. Am auzit ca foarte multi au fost refuzati? Nu se mai primesc actele?"

RASPUNS: Unitatile de invatamant superior si preuniversitar sunt obligate sa accepte, pana in 31 martie, dosarele candidatilor care solicita ajutor pentru a-si cumpara calculator prin programul "Euro 200", neexistand nici un temei legal pentru refuzul acestora. Beneficiari ai acestui sprijin financiar - echivalentul in lei a 200 de euro pentru achizitionarea unui calculator personal nou - sunt elevii si/sau studentii din invatamantul de stat sau particular acreditat, in varsta de pana la 26 de ani, cu venituri brute lunare sub 1,5 milioane lei pe membru de familie. La stabilirea venitului brut lunar pe membru de familie sunt luate in calcul toate veniturile cu caracter permanent, realizate de membrii familiei in luna precedenta depunerii cererii, cu exceptia: alocatiei de stat, alocatiei suplimentare pentru familiile cu multi copii, burselor de studii, burselor sociale. Configuratia minima obligatorie a calculatoarelor pentru achizitionarea carora se acorda ajutor financiar este un calculator cu procesor de 1,6 GHz, 128 MB RAM si 40 GB hard-disk sau echivalent. Persoanele care in anul 2004 au beneficiat de acest sprijin financiar nu mai au dreptul sa depuna dosare.

SIGURANTA ALIMENTELOR (I)

Legea nr. 150/2004, privind siguranta alimentelor, reprezinta baza pentru asigurarea unui nivel inalt de protectie a sanatatii publice si a intereselor consumatorilor in ceea ce priveste alimentele, tinand cont de diversitatea surselor de alimente, asigurand functionarea eficienta a pietei.

Alimentele si hrana pentru animale, importate in vederea desfacerii lor pe piata in Romania, trebuie sa fie conforme cu cerintele legislatiei in domeniul alimentelor sau cu cele prevazute de acordurile incheiate de Romania si de tara exportatoare.

Pentru realizarea sigurantei alimentelor trebuie respectate urmatoarele cerinte:
  • a) alimentele nu trebuie puse pe piata daca nu sunt sigure;
  • b) alimentele sunt considerate nesigure daca sunt daunatoare pentru sanatate sau improprii pentru consumul uman;
  • c) pentru a determina daca un aliment este nesigur se va tine seama de conditiile normale de utilizare a alimentelor de catre consumator la fiecare etapa a producerii, prelucrarii si distributiei, precum si de informatiile furnizate consumatorului, incluzand informatiile de pe eticheta sau alte informatii generale puse la dispozitie consumatorului, privind evitarea efectelor specifice daunatoare sanatatii, determinate de un anumit aliment sau de o categorie de alimente;
  • d) pentru a se determina daca un aliment este daunator sanatatii trebuie avute in vedere nu numai efectele probabile imediate si/sau pe termen scurt si/sau pe termen lung ale acelui aliment asupra sanatatii persoanei care il consuma, ci si efectele asupra generatiilor viitoare, posibilele efecte toxice cumulative, precum si sensibilitatea deosebita cu privire la sanatatea unei categorii specifice de consumatori, atunci cand alimentele sunt destinate acelei categorii de consumatori;
  • e) pentru a se determina daca un aliment este impropriu pentru consumul uman trebuie avut in vedere daca alimentul este inacceptabil pentru consumul uman in conformitate cu destinatia de utilizare a acestuia, din motive de contaminare determinate de factori externi sau nu, de alterare, de deteriorare sau degradare;
  • f) in cazul in care un aliment nesigur face parte dintr-un lot, sarja sau transport de alimente din aceeasi clasa ori cu aceeasi descriere, se presupune ca toate alimentele din respectivul lot, sarja sau transport sunt, de asemenea, nesigure, in afara cazului in care, in urma unei evaluari detaliate, nu exista nici o dovada care sa indice ca si restul lotului, sarjei sau transportului este nesigur;
  • g) alimentele ce satisfac prevederile legislative specifice care reglementeaza siguranta alimentelor sunt considerate ca nu reprezinta un risc cu privire la aspectele la care se refera legislatia respectiva;
  • h) conformitatea unui aliment cu prevederile specifice aplicabile acelui aliment nu va impiedica Autoritatea Nationala Sanitar-Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, impreuna cu celelalte autoritati competente in domeniul sigurantei alimentelor, atunci cand este cazul, sa ia masuri corespunzatoare pentru a impune restrictii privind punerea pe piata a acestuia sau sa solicite retragerea acestuia de pe piata, in cazul in care exista motive de a se suspecta ca, in pofida unei asemenea conformitati, alimentul este nesigur.

    Stefanica, Dutu & Asociatii societate de avocati
  • ×