x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Scrisori - 31 martie 2005

0
30 Mar 2005 - 00:00
Dospinescu Cleopatra, Moinesti:
"Locuiesc la ultimul etaj al unui bloc vechi de peste 40 de ani. Necazul meu este ca in fiecare an trebuie sa fac lucrari la acoperis pentru ca, neavand bani sa fac o lucrare ca lumea, tot ceea ce am facut pe o parte s-a daramat pe alta. Nenorocirea este ca apartamentul de alaturi apartine de primarie si locuieste o familie care plateste chirie si nu a acoperit mai deloc anul 2003, toamna a pus un val de carton si a acoperit si scurgerea, deci toata apa baltea pe acoperis. Nimeni nu vrea sa contribuie cu nimic, iar Asociatia de locatari nu a reusit sa convinga pe nimeni sa plateasca cota parte din cheltuieli."

RASPUNS: Potrivit specialistilor de la Liga Asociatiilor de Proprietari - Habitat, "conform legislatiei in vigoare (Ordonanta de Guvern nr. 85/2001, Hotararea de Guvern nr. 400/2003 cu modificarile ulterioare), reparatia terasei nu este corect sa fie facuta de catre proprietarii care locuiesc la ultimul etaj. Asociatia de Proprietari raspunde pentru repararea partilor comune. Daca nu se iau masuri in acest sens, sfatuim pe toti cei care se afla in situatii asemanatoare sa se adreseze urmatoarelor foruri: Primaria localitatii in care au apartamentele si Inspectoratului de Stat in Constructii. Mentionam ca Asociatia de Proprietari poate fi amendata daca nu intreprinde demersurile necesare repararii partilor comune (in acest caz terasa)".

Ardelean Gherghina:
"Fiica mea a lucrat la un patron. De la data de 1 aprilie 2004 este in concediu de maternitate. Problema este ca primeste indemnizatia pentru cresterea copilului in valoare de 5.120.000 de lei. Patronul refuza sa-i dea mai mult. Ce putem face in acest caz?".

RASPUNS: Anul acesta indemnizatia pentru ingrijirea copilului a crescut de la 6,5 milioane de lei pe luna la 7.830.000 de lei. Suma se acorda lunar mamelor care solicita concediu pana cand copilul implineste doi ani sau in cazul copilului cu handicap, pana la 3 ani. Indemnizatia de crestere reprezinta 85% din salariul mediu brut. De aceasta majorare beneficiaza toate mamele care au intrat in plata indemnizatiei dupa 1 ianuarie 2004, precum si cele care solicita acest drept in 2005. Calculul si plata indemnizatiei de asigurari sociale se face lunar de catre: a) angajator, cel mai tarziu o data cu lichidarea drepturilor salariale pe luna respectiva; b) institutia care administreaza bugetul asigurarilor pentru somaj, in termen de trei zile de la data depunerii certificatului medical sau, dupa caz, a cererii pentru acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului, in cazul somerilor; c) casa teritoriala de pensii, in termen de 3 zile de la data depunerii certificatului medical sau a cererii pentru acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului. Dumneavoastra nu ati precizat care este salariul fiicei, si de aceea nu va putem da un raspuns concret.

Apavaloaie Elena, Maneciu, Ungureni:
"Tatal meu a fost veteran de razboi. A facut cerere la Primarie pentru despagubiri, cei 500 mp. A murit in 14.02. 2003 si nici pana astazi nu am primit nici un raspuns. Am fost la Primarie, dar ei nu stiu de acea cerere. Vreau sa stiu daca eu, ca mostenitoare a tatalui meu, si unica fiica a acestuia, am vreun drept de pe urma lui."

RASPUNS: Va indrumam sa va adresati la Asociatia Nationala a Veteranilor de Razboi, telefon 021 - 315.75.60, pentru a va oferi toate detaliile necesare rezolvarii situatiei in care va aflati.

Lungu Valentina:
"Sunt asistent personal al mamei mele si sunt angajata cu carte de munca la Primaria Gura Vadului din data de 14.10.2003. Nu am primit niciodata spor de vechime. Altii, din alte locuri, primesc, dar noi - suntem 20 de asistenti - nu primim. Ni se spune de la Primarie ca nu avem dreptul. Este adevarat?"

RASPUNS: Revenim cu unele completari de la Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap la raspunsul pe care vi l-am dat: "Potrivit art.16, alin.(3), din Codul Muncii, munca prestata in temeiul unui contract individual de munca ii confera salariatului vechime in munca, prin urmare, asistentul personal al persoanei cu handicap beneficiaza de spor de vechime. Temeiul acordarii sporului de vechime in munca, al premiului anual si al altor sporuri personalului din institutiile publice il constituie si Capitolul 3 - sporuri la salariul de baza din HG 281/1993, cu privire la salarizarea personalului din unitatile bugetare. Potrivit Normelor metodologice privind conditiile de incadrare, drepturile si obligatiile asistentului personal aprobate prin HG nr.427/2001, asistentul personal al persoanei cu handicap isi desfasoara activitatea in baza unui contract individual de munca; prin urmare, beneficiaza de aceleasi drepturi ca orice salariat din sistemul bugetar."

Popa Ir. Elena, Pitesti, Arges:
"Am iesit la pensie in 1990. Am si certificat de handicapat, dar am nevoie de o adeverinta de la Gradina de Zarzavaturi din Ploiesti. Acest act imi este necesar pentru completarea vechimii in munca, si la recalcularea pensiei mele."

RASPUNS: Va indrumam sa va adresati la Inspectoratul Teritorial de Munca Arges, cu adresa in Pitesti, Bd. Republicii 11, telefon 0248 - 223.412, fax 0248 - 223.408.

Comanescu Anca, Candesti Vale:
"As dori sa stiu ce acte trebuie sa contina dosarul pe care il depunem pentru munca in strainatate, la capsuni etc., in Italia sau Spania. Unde depunem dosarul si la ce adresa? Se plateste vreo taxa sau altceva la plecarea in strainatate?"

RASPUNS: Pentru a putea sa lucrati in Spania sau in Italia, trebuie sa depuneti personal la Oficiul pentru Migrarea Fortei de Munca - cu adresa in Str. Valter Maracineanu numarul 1 - 3, Bucuresti, un dosar care trebuie sa contina urmatoarele documente: copie dupa buletin (cu o valabilitate de minimum 6 luni); copie dupa pasaport (cu o valabilitate de minimum 6 luni); cazier judiciar sau declaratie pe propria raspundere ca nu aveti antecedente penale; copie dupa actele de studii si certificatele de calificare absolvite - legalizate la Notariat; copie dupa cartea de munca (toate paginile scrise) sau declaratie pe propria raspundere ca nu aveti carnet de munca - legalizata la Notariat; adeverinta medicala de la medicul de familie ca sunteti clinic sanatos si ca nu figurati in evidenta cu boli cronice; curriculum vitae (modelul se afla la sediul Oficiului); fisa personala (modelul se afla la sediul Oficiului); 1 fotografie tip pasaport. Pentru cei ce doresc sa lucreze in agricultura trebuie sa aduca dovada experientelor lor in acest domeniu, certificat de producator sau alte acte doveditoare. Dupa ce veti fi inregistrat in banca de date si daca conditiile dumneavoastra corespund cu cerintele solicitate de angajator, veti fi instiintat de OMFM sa va prezentati la selectiile si preselectiile organizate in cooperare cu Ambasada Spaniei din Romania si reprezentantii angajatorilor spanioli sau dupa caz de reprezentantii angajatorilor italieni. De asemenea, trebuie stiut faptul ca a pleca la lucru in strainatate presupune sa aveti un fond minim banesc pentru a va permite sa acoperiti cheltuielile pentru traduceri si legalizari de acte, teste, control medical, participari la selectii si cheltuieli de transport.

SIGURANTA ALIMENTELOR (II)

Operatorii cu activitate in domeniul alimentar si cei cu activitate in domeniul hranei pentru animale trebuie sa ia masurile necesare ca alimentele si hrana pentru animale sa indeplineasca cerintele legislatiei in domeniul alimentelor si al hranei pentru animale, care este relevanta pentru activitatile acestora, sa verifice daca aceste cerinte sunt realizate si sa asigure implementarea sistemului de management al sigurantei alimentelor conform principiilor privind analiza riscurilor si punctele critice de control (Hazard Analysis and Critical Control Point - HACCP), in toate etapele producerii, prelucrarii si distributiei, in cadrul afacerilor aflate sunt control propriu.

ETICHETARE. Alimentele sau hrana pentru animale, care sunt puse pe piata sau care sunt proprii pentru a fi puse pe piata, trebuie sa fie etichetate ori identificate in mod adecvat pentru a facilita trasabilitatea acestora, prin intermediul documentatiei sau informatiilor relevante, in conformitate cu cerintele si cu prevederile specifice. In cazul in care un operator cu activitate in domeniul alimentar considera sau are motive sa creada ca un aliment pe care l-a importat, produs, prelucrat, fabricat sau distribuit nu este in conformitate cu cerintele privind siguranta alimentelor, va initia imediat procedurile de retragere a alimentului respectiv de pe piata daca acesta nu se mai gaseste sub controlul direct al acelui operator cu activitate in domeniul alimentar si va informa Autoritatea Nationala Sanitar-Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor despre aceasta. In cazul in care produsul a ajuns la consumator, acesta trebuie sa fie informat in mod eficient si exact de catre operator privind motivul retragerii alimentului de pe piata si, daca este necesar, operatorul va prelua de la acesta alimentele deja furnizate, atunci cand alte masuri nu sunt suficiente in vederea asigurarii unui nivel inalt de protectie a sanatatii.

RETRAGERE. Orice operator cu activitate in domeniul alimentar, responsabil pentru activitati de vanzare cu amanuntul sau de distributie, va initia procedurile de retragere de pe piata a produselor care nu sunt in conformitate cu cerintele sigurantei alimentelor, in limitele activitatii proprii, si va furniza informatii in vederea asigurarii trasabilitatii acestora, participand la actiunile intreprinse de producatori, procesatori si/sau de Autoritate.

Orice operator cu activitate in domeniul alimentar va informa imediat Autoritatea, in cazul in care considera sau are motive sa considere, ca un aliment pe care l-a pus pe piata poate fi daunator pentru sanatatea oamenilor. Operatorii trebuie sa informeze Autoritatea cu privire la masurile luate pentru a preveni riscurile pentru consumatorul final, si nu va impiedica ori descuraja nici o persoana sa coopereze cu Autoritatea, in conformitate cu legislatia nationala si cu practicile juridice, in cazul in care aceasta actiune poate determina prevenirea, reducerea sau eliminarea unui risc provocat de un aliment.

Operatorii cu activitate in domeniul alimentar trebuie sa colaboreze cu Autoritatea in ceea ce priveste actiunile intreprinse pentru evitarea sau reducerea riscului determinat de alimentele pe care le furnizeaza sau le-au furnizat. Raspunderea privind siguranta alimentelor si hranei pentru animale revine agentilor si operatorilor din industria alimentara si din industria hranei pentru animale. Autoritatea va coordona sistemul rapid de alerta, activitatea de gestiune a crizelor si a situatiilor de urgenta in domeniul sigurantei alimentelor si a hranei pentru animale.

Stefanica, Dutu & Asociatii societate de avocat
Citeşte mai multe despre:   arhiva jurnalul,   animale,   domeniul,   autoritatea,   alimentelor,   activitate,   munca

Serviciul de email marketing furnizat de