x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Scrisori

20 Dec 2005   •   00:00

20 DECEMBRIE 2005

Dan Tudose, Ilfov:
"Vreau sa imi cumpar si eu rovinieta pentru anul viitor. De unde pot face acest lucru?".

RASPUNS: Incepand de la 1 ianuarie anul viitor, puteti achizitiona rovinieta de la cele 612 oficii postale disponibile in acest sens. La 459 dintre acestea tariful pentru utilizarea drumurilor nationale poate fi achitat atat integral, cat si esalonat, in timp ce in 153 de oficii neinformatizate este acceptata doar plata integrala. La ghiseu aveti nevoie de urmatoarele: cartea de identitate a autovehiculului sau certificatul de inmatriculare (copie sau original), documentele vamale pentru autovehiculele inmatriculate temporar si cartea de identitate a dumneavoastra. Daca sunteti persoana juridica, trebuie sa aveti: certificatul de inmatriculare sau cartea de identitate a vehiculului (original sau copie), certificatul de inregistrare de la Registrul Comertului, certificatul de inscriere si codul fiscal, pentru asociatii si fundatii (copie sau original), documente vamale pentru vehicule inmatriculate temporar si cartea de identitate. De asemenea, trebuie sa stiti ca achizitionarea rovinietei pentru masinile cumparate in leasing sau inchiriate se face in baza unui mandat eliberat de societatea de leasing sau de proprietar. In cazul in care taxa de drum este achitata de o alta persoana decat proprietarul autoturismului, aceasta trebuie sa aiba asupra sa certificatul de inmatriculare sau cartea tehnica a autovehiculului pentru care solicita rovinieta. Informatii despre oficiile postale care elibereaza roviniete pot fi obtinute si telefonic, la numarul 9393 (pentru Bucuresti) si 021-939.31.11 (pentru celelalte localitati).

Georgescu George Eduard, Buzau:
"In perioada 1956-1960 am lucrat la Canalul Dunare - Marea Neagra - Port Cernavoda ca motorist. Va rog sa-mi spuneti unde ma pot adresa pentru a mi se elibera o adeverinta pentru perioada mentionata mai sus, fiindu-mi necesara pentru recalcularea pensiei".

David Elena, Buftea:
"Va rog sa ma ajutati sa obtin o adeverinta de salariu in perioada 1.09.1953-1.03.1959, perioada in care am lucrat ca educatoare la o gradinita cu program saptamanal ce apartinea de Consiliul Central al Sindicatelor din Romania. Eram platita cu 250 lei pentru doua ore lucrate in plus la salariul pe care il luam de la Ministerul Invatamantului. Problema este ca nici aceste doua ore si nici cei 250 de lei nu reies din cartea de munca. Mentionez ca aceasta adeverinta imi este necesara la recalcularea pensiei".

Costea Ana, Brasov:
"Apelez la ziarul dumneavoastra pentru ca nu mai stiu unde sa ma mai duc. M-am adresat arhivelor statului CFR Turnu Rosu din Sibiu cu rugamintea de a-mi elibera o adeverinta de salarizare pe perioada 1950-1962 care mi-a fost trecuta in cartea de munca, fiindu-mi necesara la recalcularea pensiei. Nu am primit nici un raspuns de la dansii, desi am trimis mai multe scrisori recomandate. Ce sa fac?".

RASPUNS: In general, salariile sunt inscrise in carnetul de munca - in original sau copie. Daca salariile nu sunt inregistrate, pot fi dovedite cu adeverinte eliberate, in conditiile legii, de fostele unitati angajatoare. In acelasi mod pot fi dovedite si sporurile cu caracter permanent sau majorarile de salarii. In situatia in care salariile nu pot fi dovedite prin inscrisuri, Legea 19/2000 prevede ca, pentru perioadele respective, in comparatie cu salariul mediu pe economie avut in vedere la determinarea punctajului mediu anual, se va folosi, in mod automat, salariul minim pe economie. Pentru mai multe amanunte va puteti adresa la Casa Judeteana de Pensii de care apartineti sau la Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, cu adresa in Strada Latina numarul 8, Sector 2, Bucuresti, telefon Infoline 021-250.91.11 sau 0800.826.727 (linie telefonica gratuita).

Dinet Ion:
"Unde pot gasi Comunicatul CRP din 04.10.2005 care a aparut in Jurnalul National?".

RASPUNS: Continutul documentului solicitat se afla chiar la noi pe site - www.jurnalul.ro - , apeland la optiunea "cautare".

INFIINTAREA, ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA ASOCIATIEI DE PROPRIETARI
Asociatia de proprietari se constituie pe baza hotararii din cel putin jumatate plus unul din numarul proprietarilor apartamentelor si spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta, din cadrul unei cladiri. In cladirile de locuit cu mai multe tronsoane sau scari se pot constitui asociatii de proprietari pe fiecare tronson sau scara in parte, daca proprietatea comuna aferenta tronsonului sau scarii poate fi delimitata si daca este posibila repartizarea cheltuielilor comune pe tronsoane sau scari.

Cererea pentru dobandirea personalitatii juridice a asociatiei de proprietari impreuna cu statutul, acordul de asociere si procesul-verbal al adunarii constitutive se inregistreaza la organul financiar local in a carui raza teritoriala se afla cladirea. Asociatia de proprietari dobandeste personalitate juridica in baza incheierii judecatorului delegat la organul financiar local de presedintele judecatoriei in a carei circumscriptie teritoriala se afla imobilul.

ORGANIZARE. Dupa prima intrunire organizatorica, de constituire a asociatiei de proprietari, va avea loc cel putin o data pe an o adunare generala a membrilor asociatiei. Adunarea generala este alcatuita din toti membrii asociatiei de proprietari. Pentru situatii speciale, intrunirea asociatiei poate fi convocata oricand de comitetul executiv sau de membrii asociatiei, care detin in total cel putin 20% din cotele de proprietate.

Toti proprietarii trebuie anuntati asupra oricarei intruniri a asociatiei de proprietari cu cel putin 10 zile inainte ca aceasta sa aiba loc. Asociatia de proprietari poate adopta hotarari daca majoritatea membrilor este prezenta personal sau prin reprezentant. Daca nu este intrunit cvorumul, adunarea va fi suspendata si reconvocata. La adunarea reconvocata, daca exista dovada ca toti membrii asociatiei de proprietari au fost convocati, hotararile pot fi adoptate prin votul majoritatii membrilor prezenti.

Hotararile adunarii generale a asociatiei de proprietari privind buna intretinere si exploatare a cladirii de locuit sunt obligatorii si pentru proprietarii din aceeasi cladire, care nu sunt membri ai asociatiei. Pentru adoptarea hotararilor asociatiei de proprietari se vor avea in vedere urmatoarele:
  • a) votul fiecarui proprietar are o pondere egala cu cota-parte din proprietatea comuna;
  • b) proprietarul poate fi reprezentat de un membru al familiei sau de un alt reprezentant care are o imputernicire semnata de proprietarul in numele caruia voteaza;
  • c) un membru al asociatiei de proprietari poate reprezenta cel mult inca un membru absent, prin imputernicire scrisa;
  • d) in cazul unui vot paritar, votul presedintelui este decisiv.

    Hotararile asociatiei de proprietari vor fi luate cu votul majoritatii membrilor asociatiei prezenti la lucrarile adunarii.

    ROLURI. Asociatia de proprietari indeplineste urmatoarele atributii:
  • a) adopta si amendeaza bugetele de venituri si cheltuieli, precum si fondul de rulmenti; incaseaza cotele obisnuite si speciale pentru cheltuielile comune de la proprietarii de apartamente si de la proprietarii spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta;
  • b) angajeaza si elibereaza din functie pe cel care administreaza proprietatea sau pe ceilalti functionari sau angajati, in vederea administrarii si bunei functionari a cladirii; personalul necesar bunei gospodariri a partilor si a instalatiilor de folosinta comuna al cladirilor poate fi angajat prin contract individual de munca sau prin conventie civila;
  • c) actioneaza sau sustine in Justitie, in nume propriu sau in numele proprietarilor asociati, interesele legate de cladire;
  • d) incheie contracte si isi asuma obligatii in nume propriu sau in numele proprietarilor asociati, in interesele legate de cladire;
  • e) reglementeaza folosirea, intretinerea, repararea, inlocuirea si modificarea partilor proprietatii comune;
  • f) impune penalizari pentru intarzierea platii cotelor de intretinere;
  • g) adopta sau amendeaza deciziile, regulile si regulamentele;
  • h) asigura completarea la zi a cartii tehnice a constructiei;
  • i) asigura urmarirea comportarii in timp a constructiei, pe toata durata de existenta a acesteia;
  • j) exercita alte atributii care i-au fost conferite prin acordul de asociere sau prin votul proprietarilor asociati.

    Stefanica, Dutu & Asociatii societate de avocati
  • AM PRIMIT LA REDACTIE
    "De curand am avut deosebita placere de a urca din nou pe crestele Pietrei Craiului. Din pacate insa, bucuria mea a fost umbrita de ceea ce am observat pe versantul sudic. Peisajul s-a transformat incredibil fata de acum cativa ani. Defrisari masive facute cu barbarie, vile cocotate chiar in locul in care ar trebui sa fie, cel putin teoretic, un parc national protejat. Deja peisajul vazut de pe creasta apare ca intr-un scenariu apocaliptic, cu colinele maturate de copaci doborati in cantitati uriase. Padurile au fost rase de pe suprafata pamantului pe suprafete intinse. O parte din traseele turistice au devenit impracticabile din cauza terenului mlastinos si a lipsei marcajelor, disparute o data cu copacii doborati fara scrupule. Ati incercat in ultimul timp sa va plimbati pe la punctul de rascruce numit «La table»? Ati observat peisajul apocaliptic, copacii doborati (sau marcati spre a fi doborati) pe zeci de hectare, terenul mlastinos, urmele de tractoare si de buldozere? In calitatea mea de cetatean al Romaniei si pasionat al drumetiilor montane, va rog sa sesizati autoritatile competente, in speranta ca va lua cineva masuri in aceasta privinta, pana nu va fi prea tarziu. Caci, daca se continua in ritmul acesta, in curand flora si fauna renumite din Piatra Craiului vor disparea pentru totdeauna. Nu sunt primul, probabil nici ultimul om iubitor de munte care vi se adreseaza cu privire la aceasta problema, constient de pericolul in care se afla rezervatia naturala Piatra Craiului. Sper ca apelul meu disperat sa fie auzit si sa fie luate masuri in aceasta privinta. Altfel, ma tem ca nu va mai ramane nimic de administrat..." Radu G.
    ×