x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Scrisori

15 Ian 2007   •   00:00
Scrisori
  • Manaila Ion, Buzau: "Am cateva certificate de actionar. Mentionez ca in anul 1996 am fost inregistrat la o anumita societate din Buzau. Dar de la acea data eu nu am primit de la societatea in cauza nici un raspuns si de asemenea nici un ban pentru acestea. Va rog mult sa-mi spuneti ce pot sa fac si unde sa ma adresez, deoarece in prezent sunt pensionar, sunt bolnav si orice ban in plus pe langa pesnia mea modesta ar conta enorm pentru mine".
    RASPUNS: Orice societate care are actiuni distribuite public este obligata sa anunte burselor unde sunt tranzactionate, in presa si in Monitorul Oficial datele AGA, ca si date despre activitatea sa. Informatii puteti obtine si de la o filiala locala a unei societati de servicii de investitii financiare, care este autorizata sa intermedieze tranzactionarea actiunilor la una dintre cele doua burse. Publicul interesat poate consulta si site-urile: www.rasd.ro (pentru societatile cotate la Bursa Electronica Rasdaq) si www.bvb.ro (pentru cele cotate la Bursa de Valori Bucuresti), unde sunt disponibile rapoartele societatilor emitente de actiuni, facute publice conform legii.

  • Maria Avram, Bucuresti:
  • "Am inteles ca si copiii cu handicap vor primi un buget personal complementar. Daca este adevarat, va rog sa-mi spuneti in ce consta acesta. Mentionez ca am o fetita in varsta de 12 ani, care are un handicap accentuat. Va multumesc".
    RASPUNS: De la Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 6 am primit urmatoarea informatie: "Beneficiarii incadrati intr-o categorie de persoana cu handicap, care se afla in evidentele Serviciului Drepturi cu Handicap, sunt informati ca obtinerea bugetului personal complementar nu necesita deplasarea la sediul institutiei pentru demersuri suplimentare, acestia urmand sa primeasca aceasta facilitate prin mandat postal la domiciliu. Doar persoanele care nu au depus dosar pentru acordarea drepturilor aferente gradului de handicap la Serviciul Drepturi Persoane cu Handicap, intrucat au fost recent incadrate intr-o categorie de persoane cu handicap, sunt asteptate sa prezinte urmatoarele acte pentru completarea dosarului si acordarea drepturilor cuvenite prin lege: certificatul de handicap; B.I. / C.I. in original; decizie pensie / talon (dupa caz); adeverinta de salariat (dupa caz); adeverinta administratia financiara daca nu realizeaza venituri. Aceste documente trebuie depuse la Serviciul Drepturi Persoane cu Handicap situat in Str. Drumul Taberei nr. 18, Sector 6, Bucuresti - Complex Orizont, telefon/fax 745.72.37. Au fost introduse noi reglementari la Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap. Astfel, incepand de la 01 ianuarie 2007, persoanele cu handicap vor beneficia de plata drepturilor ce li se cuvin, dupa cum urmeaza: copiii cu handicap GRAV vor primi alocatie de stat majorata cu 100%; buget personal complementar, indiferent de venituri in cuantum de 80 RON; dreptul de optiune intre asistent personal si indemnizatia de insotitor; gratuitate pe toate liniile de transport urban cu mijloace de transport in comun de suprafata si cu metroul; gratuitatea transportului interurban in limita a 12 calatorii/an; scutire la plata impozitului pe cladire si teren. Copiii cu handicap ACCENTUAT vor primi: alocatie de stat majorata cu 100%; buget personal complementar, indiferent de venituri in cuantum de 60 RON; gratuitate pe toate liniile de transport urban cu mijloace de transport in comun de suprafata si cu metroul; gratuitatea transportului interurban in limita a 6 calatorii/an; scutire la plata impozitului pe cladire si teren. Copiii cu handicap MEDIU vor primi: alocatie de stat majorata cu 100%; buget personal complementar indiferent de venituri, in cuantum de 30 RON. Copiii cu handicap de tip HIV/SIDA beneficiaza de o alocatie lunara de hrana calculata pe baza alocatiei zilnice de hrana stabilita pentru consumurile colective din unitatile sanitare publice". Pentru informatii, persoanele interesate se pot adresa Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectie Sociala Sector 6, Serviciul Drepturi Persoane cu Handicap, la telefon/fax: 745.72.37.

    Neagu Andrei, Bucuresti: "Am fost maistru mecanic si in prezent sunt pensionat din anul 1986. Mentionez ca am o vechime completa in munca si am iesit la pensie la limita de varsta. Problema mea este aceea ca nu mi s-a recalculat pensia pana in prezent, desi am facut numeroase sesizari la Casa de Pensii a, Sectorului 4 de unde apartin. Atunci cand am cerut explicatii, mi s-a spus sa astept ca imi va veni si mie randul la recalculare. Va rog sa imi spuneti ce trebuie sa fac pentru a-mi rezolva aceasta problema destul de importanta pentru mine".
    RASPUNS: Va indrumam sa va adresati la Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, cu adresa in, Strada Latina numarul 8, Sector 2, Bucuresti, telefon infoline 021-250.91.11, pentru a va oferi amanuntele necesare rezolvarii situatiei dumneavoastra.

    AM PRIMIT LA REDACTIE
    "Asociatia de Proprietari, formata din detinatorii de apartamente si spatii comerciale, existente in blocul V1, venim cu un strigat de ajutor pentru salvarea blocului nostru de la un dezastru in caz de producere a unui seism. Sustinem asta deoarece, la parterul blocului, o diafragma de beton armat, componenta a unui perete interior, prezinta o fisura pe toata inaltimea sa, blocul fiind catalogat cu bulina rosie de Inspectoratul de Stat in Constructii - Inspectoratul Teritorial in Constructii Craiova. Pentru consolidarea blocului este necesara, in prima faza, o expertiza tehnica in conditiile stabilite de OG 20/1994. Ordonanta stipuleaza completarea de catre Asociatia de Proprietari a unor formulare cuprinzand date precum: actul de proprietate, tip, nr. si data intabularii in cartea funciara; suprafata utila in proprietate individuala; cota parte indiviza din proprietatea comuna. Despre cele solicitate mai sus, respectiv data intabularii in cartea funciara, suprafata utila in proprietate individuala, precum si cota parte din proprietatea comuna, nu detinem niciun document, deoarece din anul 1991, cand a aparut Legea 18, care prin art. 36 stipuleaza modul de acordare a acestora de catre consiliile locale, primaria municipiului Ramnicu-Valcea nu ne-a acordat nimic, indiferent de culoarea politica a primarilor care s-au succedat pana in prezent; in schimb, pentru detinatorii de spatii comerciale, aceste suprafete si cote parti au fost acordate. Mai mult, la blocul nostru V1, primarul Mircia Gutau ne-a amanat mereu cu rezolvarea situatiei, iar in lipsa acestuia, Consiliul Local a aprobat solicitarea noastra de a ne intocmi si aproba documentatia necesara in cursul lunii august 2006. In prezent, datorita tergiversarii acordarii acestor drepturi, taxele care urmeaza sa se plateasca pentru aprobarea celor solicitate, respectiv pentru efectuarea lucrarilor cu caracter nedefinitiv in cartea funciara (Ord. 58/ 05.03.2002 a Ministerului Administratiei Publice si ale Ord. 456/ 17.12.2004 pentru plata taxelor catre Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara), sunt foarte mari, ajungand ca pentru un numar de 29 de apartamente sa fie necesare 5-6 sute de milioane de lei vechi, bani foarte greu de procurat de locatarii blocului, in majoritate pensionari. Fisura din diafragma de beton credem ca a aparut ca urmare a efectuarii unor lucrari neautorizate de catre cei de la primarie, care, in august 1996, ne-au ocupat abuziv terasa de la parterul blocului cu ajutorul nemijlocit al primarului de atunci si au facut un notariat. Ulterior a cumparat un spatiu la etajul I, unde a facut modificari la structura de rezistenta fara avizele necesare, respectiv acordul Asociatiei de Proprietari etc. Prin ocuparea abuziva a spatiului nostru credem ca refuza sa ne acorde dreptul de proprietate, stiind ca, in urma procesului pe care l-am intentat si care a durat in tara intre anii 1996 si 2002, a sustinut ca nu suntem proprietari pe teren si ca, in consecinta, poate ocupa ce spatiu doreste. Mentionam ca, in prezent, suntem in proces cu Primaria si cu doamna Gutau la CEDO Strasbourg. Fata de cele de mai sus va rugam respectuos sa ne intindeti o mana de ajutor pentru obtinerea unei expertize si ulterior consolidarea blocului V1. Va multumim".
  • Presedinte Corneliu Veteleanu,
    Asociatia de Proprietari Ramnicu-Valcea, Str. General Magheru, nr. 1, bl. V1, nr. 40.
  • APEL
    "Ma numesc Daniela si indraznesc sa va cer ajutorul pentru a-mi putea reface casa la tara la bunica mea din com. Bistret. Casa care a fost distrusa din cauza inundatiilor. Am nevoie de putin ajutor, deoarece bunica e singura si bolnava, si Primaria de aici, cand a facut evaluarile, a trecut-o la ajutor social, dar pana la urma nu ne-au dat nimic. Pana azi nu am primit decat piatra, dar ce sa facem cu piatra? O sa vina ploile si nu o sa mai putem lucra si nu avem bani nici sa platim muncitorii. Au facut promisiuni peste promisiuni si nu au rezolvat nimic. Ceilalti au materiale, unii chiar au ridicat casa, dar noi cu ce sa ridicam? Va rog sa ma ajutati ca bunica mea care m-a crescut de la 2 luni sa poata avea si ea o camera. Ma puteti gasi la numarul de telefon: 0724.09.80.54. Va multumesc! Mirea Daniela, Dolj"

    ×
    Subiecte în articol: arhiva jurnalul handicap