x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Afacerea vegetalelor

0
17 Apr 2005 - 00:00

Pateurile vegetale, salamurile si crenvurstii vegetali sunt la mare cautare in perioada Postului Mare. Dar aceste produse sunt cautate si de vegetarieni.

  • de EUGENIA MIHALCEA
  • IN POST
  • In urma cu un an sau chiar doi, marii producatori de carne si mezeluri s-au orientat pe piata atunci cand au vazut ca au pierderi de pana la 30% la carne si la produsele din carne si au scos pe piata pateuri vegetale. Din soia sau alte preparate vegetale, cum ar fi nautul, pateurile, care costa intre 12.000-20.000 de lei bucata, au fost primele care au facut concurenta urzicilor si spanacului de pe tarabe. "In perioada Postului, atat a celui dinaintea Craciunului, dar mai ales in Postul Pastilui, marii producatori de carne si mezeluri au avut pierderi de pana la 30%", spune Sorin Dumitru Minea, presedintele Asociatiei Romane a Carnii. In 2004, scaderea vanzarii de carne a fost de 10%, iar tendintele pentru acest Post sunt chiar mai scazute, pana la 6%. Daca se adauga si produsele din carne, se ajunge la o scadere de 22-25%, conform Asociatiei Romane a Carnii.

    CASTIG. Orientarea producatorilor pe perioada Postului catre produsele vegetale duce in schimb la cresteri ale vanzarii cu 7-8%. "De Pasti este importanta si vremea. Anul acesta, de exemplu, vremea a tinut cu noi, pentru ca in primele saptamani de Post au fost mai putine zarzavaturi si s-au vandut mai bine produsele vegetale", a precizat Minea. Asta in ciuda faptului ca pretul produselor de Post este mai mare decat cel al pateurilor sau mezelurilor din carne, din cauza tehnologiei mai complicate si a manoperei mai dificile, a componentelor mai scumpe.

    ZONE. Piata de desfacere pentru produsele vegetale este in Moldova preponderent si in Bucuresti, slab sau chiar deloc in Ardeal. Cu toate acestea, marii producatori au scos la vanzare pateuri, chiftele, snitele, dar si imitatii de specialitati care sunt facute in mod principal din soia. Acestea se gasesc la preturi pornind de la 12.000 de lei un pate simplu, pana la 150.000 de lei kilogramul de parizer vegetal, 130.000 de lei kilogramul de carnati.

    TIPURI DE PRODUSE DE POST
    Pe piata exista o gama larga de alternative la mezeluri si la produsele lactate, unele foarte diferite de echivalentele lor nevegetariene, unele surprinzator de similare. "Carnea" artificiala, facuta cu proteina vegetala, se gaseste in diverse forme, cum ar fi burgeri, crenvursti, salam, carnati, slanina, carne tocata, chiftelute, snitele, sunca, salata cu "carne". Cu alte cuvinte, romanii pot cumpara orice isi doresc.

    ROMANII MANANCA MARGARINA PE PAINE
    Perioada de Post este benefica si pentru afacerile producatorilor si comerciantilor de margarina, conform statisticilor realizate de Ministerul Agriculturii in perioada 1 februarie-30 aprilie 2004. Astfel, in martie, luna de Post, romanii au consumat nu mai putin de 10.146 tone de margarina - circa 500 de grame de produs de caciula, comparativ cu 6.757 de tone in februarie si 5.215 de tone in aprilie.

    NOUA ORIENTARE A PRODUCATORILOR
    Agricola International Bacau are linii speciale de productie pentru produsele vegetale. Sorin Minea, care este patronul Angst, spune ca pentru 2005 a pregatit un nou produs vegetal, un nou tip de hamburger. Pe piata a intrat cu astfel de produse in urma cu un an, asa cum au facut si cei de la Campofrio. De atunci au 4-5 tipuri de pateuri, hamburgeri complet vegetali, cu naut si legume. Pentru acestia, produsele de post au devenit o afacere dupa ce au constatat ca in perioada posturilor aveau pierderi serioase la vanzarea de carne si de produse din carne.
    Citeşte mai multe despre:   carne,   post,   produsele,   editie de colectie

    Serviciul de email marketing furnizat de