x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Concurs de razuit

0
Autor: Carmen Dragomir 22 Aug 2005 - 00:00
Concurs de razuit


CUPOANE
Febra cupoanelor decupate din ziare sau reviste nu a facut prea multe victime printre romani. Cei care s-au declarat dependenti de cupoane nu vor insa, in majoritate, sa renunte.

Romanii nu sunt amatori de tombole sau concursuri organizate de televiziuni, ziare sau reviste. In sondajul realizat de CURS, 89% din cei intervievati au declarat ca nu participa la astfel de manifestari. Doar 11% din cei chestionati participa la aceste concursuri. Majoritatea participantilor, adica 79% din subiecti, nu s-a gandit sa renunte. Doar unui procent de 21% din acestia le-a trecut prin cap ideea de a renunta, cu toate ca acest viciu a cauzat si conflicte cu apropiatii la 2% dintre ei. 47% din viciati recunosc ca depun cupoane sau vaneaza mizele puse in joc de ziare, reviste sau televiziuni doar o data pe luna sau mai rar. O data pe an sau mai rar joaca 20% dintre respondenti, de doua-trei ori pe luna participa la aceste concursuri 15% dintre subiecti, o data pe saptamana 13% dintre ei in timp ce 5% din cei intervievati isi recunosc viciul zilnic sau aproape zilnic.

SPERANTE. Cheltuielile pasionatilor de cupoane, concursuri tv, din ziare sau reviste se ridica, conform sondajului, la o medie lunara de 131.000 lei vechi. Tinerii cu varste cuprinse intre 15 si 30 de ani sunt cei mai amatori de astfel de activitati in proportie de 17%, fiind urmati pe calea acestui viciu de cei din categoria de varsta intre 31 si 55 de ani cu 12 procente. Varsta a treia nu arata prea mare interes pentru aceste concursuri, cei peste 56 de ani participand doar in proportie de 6%. Cei care vor cel mai mult sa se lase de acest "sport" sunt subiectii din a doua categorie, care spun ca au incercat sa renunte in proportie de 26%. Ei sunt insa si cei care cheltuiesc cel mai putin pe aceste activitati, scotand din portofel, lunar, in medie, peste 122.000 de lei vechi, in timp ce tinerii pana in 30 de ani si subiectii de peste 56 de ani "cotizeaza" peste 136.000 de lei vechi. Conform sondajului, intervievatii mai educati, cei cu liceul si studii peste liceu spera la premiile puse in joc de ziare, reviste sau televiziuni in proportie de 14%, respectiv 15%. Subiectii cu studii sub liceu nu participa decat in proportie de 8%. Cei mai multi dintre cei care participa zilnic, 8%, au studii peste liceu. Cei mai multi bani sunt alocati lunar concursurilor din ziare, reviste sau de la televizor de subiectii cu studii sub liceu, peste 150.000 de lei vechi, iar cel mai putin de cei cu liceul, peste 116.000 de lei vechi. Si, conform zicalei "Ban la ban trage", cei cu venituri peste medie ii devanseaza net, cu 16%, pe viciatii de astfel de concursuri cu venituri sub medie. Acestia din urma participa doar in proportie de 9%. In schimb, cei mai instariti nu joaca atat de des precum ceilalti. Doar 2% din ei fac acest lucru, zilnic, fata de 7% dintre cei cu venituri sub medie. In plus, instaritii cheltuiesc si mai putin decat cei cu venituri mai mici, peste 118.000 de lei vechi lunar, pe cand cei din a doua categorie scot din buzunar pe luna peste 140.000 de lei vechi.

TOPUL. Orasenii sunt si ei mai mari viciati de jocul hazardului (14%) decat cei din mediul rural, care joaca la astfel de concursuri doar in procent de 7%. Paradoxal, cei de la oras cheltuiesc mai putin pentru viciul lor decat cei din mediul rural. Astfel, orasenii aloca acestei activitati peste 123.000 de lei vechi, pe cand cei din mediul rural scot din portofel, in medie lunara, peste 154.000 de lei vechi. Bucurestenii conduc detasat in acest top al viciatilor, cu 17 procente. Zonele de est si vest ale tarii sunt, la egalitate, pe locul imediat urmator, cu 12 procente. Intervievatii din sudul Romaniei sunt cei care vaneaza cel mai putin mizele unor asemenea concursuri. Doar 8% din acestia sunt amatori de astfel de activitati.

BALANTA
Femeile sunt mai mari jucatoare la astfel de concursuri decat barbatii. Acestea participa in proportie de 13%, iar barbatii intr-un procent de 10%. In schimb, sexul tare joaca mai des, caci 7% dintre barbati fac acest lucru zilnic sau aproape zilnic, fata de doar 3% dintre femeile care participa la aceste activitati. De altfel, segmentul masculin al jucatorilor la astfel de concursuri conduce la frecventa participarii (o data pe saptamana si de doua trei ori pe luna) fata de segmentul feminin. Cele mai multe dintre femei joaca o data pe luna sau o data pe an 52%, respectiv 21%. Ele vor sa se lase de acest viciu intr-o proportie mai mare decat barbatii, 23% dintre acestea dorind acest lucru, fata de 18% dintre barbati. Barbatii cheltuiesc insa mult mai mult decat femeile pe aceste activitati, desi ei participa la acestea intr-un procent mai mic. Portofelul unui barbat saraceste, in medie, cu peste 160.000 de lei vechi pe luna, pe cand cel al unei femei - cu putin peste 100.000 de lei vechi. In schimb, conform raspunsurilor celor intervievati, femeile au ceva mai mult de suferit de pe urma acestui viciu, caci 2% din ele au certuri cu apropiatii, devansand in aceasta problema segmentul masculin, care are de suferit in proportie de 1%.
Citeşte mai multe despre:   vechi,   medie,   editie de colectie,   proportie,   concursuri,   participa

Serviciul de email marketing furnizat de