x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Destinul Cargo

0
Autor: Catalina Iancu 13 Mar 2006 - 00:00
Destinul Cargo


Ce "Destin" a avut trupa Cargo! Sarituri peste granita, accidente de motocicleta, interdictii. Vedete: Kempes si Barese.

Cine era Barese? Nu fotbalistul, ci cantaretul. Nimeni altul decat Adi Barar, care mai intai a facut Autostopul (prima lui trupa), iar in 1985 a infiintat Cargo, la Timisoara. Prima formula era: Carol Bleich (zis Tucu) - baterie, Octavian Iepan - chitara, Tibi Gajdo - bass, "Profesorul" Dinel Tollea - clape, Nae Ionel Tarnotzi (ex-Progresiv TM/ Pro Musica) - voce si, evident, Adi Barar - chitara. In acea perioada au deschis "Portile de Fier" si au facut "Fotografia", "Dincolo de oglinda", "Ninge" si "Inchis - Caz de boala". O intamplare de povestit nepotilor s-a petrecut prin ’86. Aveau spectacol in Timisoara. Tucu i-a spus lui Adi Barar ca in noaptea aceea, dupa concert, urma sa fuga din tara. Ce era de facut, caci a doua zi aveau spectacol? "Am gasit un tobar pe care l-am invatat, pana dimineata, cateva piese. Colegii nu stiau nimic despre intentia lui Bleich si nici de tobarul nostru ad-hoc. «Unde-i Tucu? Si ala de la tobe cine-i?» «Ala-i tobaru’ nostru.» «Cum tobaru’ nostru!?» Nu stiam cum sa le spun...", spune Adi Barar. Au stat cu nervii intinsi la maximum si cu stomacul la gat pana cand au aflat ca Tucu a trecut granita. Sau alta: la un popas Barar a vrut sa urce, in autobuzul cu care calatoreau, un manz gasit pe marginea drumului. Dar n-a reusit.

ALESUL. In 1988, la Costinesti, la Teatrul de Vara, scena cu steagul. Leo Iorga a fluturat tricolorul pe scena, in timpul unui concert. Urmarea? Au fost interzisi. Rocada cu Leo Iorga si Mircea Nedelcu l-a adus in Cargo pe Kempes. Pe numele lui adevarat Ovidiu Ioncu. S-a ales cu porecla celebrului fotbalist fiindca, la fel ca si acesta, isi flutura pleata-n vant, pasionat fiind de balonul rotund. S-au dat niste probe, doritorii trebuia sa invete niste piese, numai Kempes (care sosea de la Capricorn) a venit cu lectia neinvatata. Si totusi el a fost alesul. Dar ce inseamna destinul! Intr-o seara ploioasa, Kempes a avut un accident grav cu motocicleta. Timp de o luna s-a zbatut intre viata si moarte. "Ceasul s-a oprit in loc pentru noi. Mi-a ramas intiparita in minte fiecare figura plansa, cunoscuta sau necunoscuta, fiecare halat alb, fiecare rocker din cati am intalnit atunci, intreband ce poate sa faca pentru Kempes", scrie Adi Barar in Jurnalul de bord. Rockerii s-au strans si-au cantat la Sala Polivalenta pentru el. Dupa acest concert, "Baciu" Igrisan (ex-RIFF) a ramas la Cargo si a ocupat locul de chitarist-armonie, cantand singur sau alaturi de Kempes. Abia prin toamna Kempes a reusit sa cante doua piese la Festivalul Rock ’95. In 2001, o pateste si Igrisan. Dupa Festivalul Motociclistilor de la Sibiu, Baciu a cazut de pe motocicleta si si-a rupt piciorul. O perioada a cantat stand pe scaun. In 2003, Cargo a luat Discul de aur cu "Spiritus Sanctus", pe care l-a inregistrat de doua ori, fiindca Kempes a plecat in Australia. Iar Igrisan a ramas vocal. De-a lungul anilor, in Cargo au mai cantat Peter Kocsef - tobe, Tibi Bako - chitara bas, Leo Iorga - voce, Mircea Nedelcu - voce, Raul Dudnic - bas, Adrian Popescu - chitara-armonie, Ramon Radosav - bas. Ultima formula este Cristi Pup, Alin Achim, Tavi Pilan, Adrian Igrisan si Adi Barar.

"A fost acel extraordinar concert de la Sala Polivalenta in care alaturi de Cargo au cantat Mircea Nedelcu, Berti Barbera, Leo Gherasim, Zsolt Gaspar, Adrian Igrisan, IRIS, Weinberger, Tiberiu Bitte si multi altii. Acum le multumim inca o data" - Adi Barar, Cargo

"Ne-am gandit noi ca ar fi bine sa subliniem printr-un moment coregrafic cantecul «Brigadierii», asa ca am construit din scanduri un soclu ca de statuie. Leo s-a urcat pe soclu cu tricolorul in mana si, tot timpul cat a cantat, a fluturat steagul. Autoritatile ne-au interzis spectacolele in public pana la sfarsitul sezonului" - Adi Barar, Cargo

CIORAPII SI VAMESII
Ajutati de Victor Socaciu, au adus "Brigadierii" la Radio Romania. Era prima lor inregistrare! Si tot atunci au tras "Buletin de stiri", rebotezat "Gandurile". Vara lui ’89 i-a prins in Costinesti. Acolo Dinel Tollea a compus piesa "Doi prieteni", iar Adrian Barar - "Ana". Impreuna cu Raul Dudnic au compus "1989" cantecul-premonitie al trupei. Un an mai tarziu au avut prima lor intalnire cu rockeri adevarati: trupele sarbesti Riblja Corba si Bajaga i Instructori, alaturi de care au cantat in Iugoslavia. A urmat un turneu prin Franta, incheiat si el cu probleme: pe coperta discului trona o pereche de picioare feminine, iar vamesii au crezut ca fac contrabanda cu ciorapi! Colac peste pupaza, Adrian Popescu a ramas in Franta. Alte declaratii, alta distractie. Kempes s-a imbolnavit de hepatita si-au pierdut concertele din Grecia. In 1992 au lansat primul album, "Povestiri din gara", si au inceput colaborarea cu Ramon Radosav, care canta la vioara. Acum se afla in America. Regretatul Dinel Tollea se stabilise in Elvetia, iar dupa scurt timp la clape a venit Cristian Pup. Durere mare si in 1997, la Costinesti. Dinel Tollea si-a salvat baiatul de la inec, dar el nu s-a mai intors...
Citeşte mai multe despre:   editie de colectie,   cargo,   barar,   kempes,   adi

Serviciul de email marketing furnizat de