x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Farmecul pe plai romanesc

0
06 Mar 2005 - 00:00

AUTOHTON

Va amintiti cu siguranta de gama de produse cosmetice dinainte de 1989: Farmec, Miraj, Gerovital H3? Au fost celebre si au ramas asa.
CRISTIANA MITROI

Produse romanesti cerute de public si inainte de ‘89 si in prezent
Femeia timpurilor noastre apeleaza la tehnici ultramoderne si isi cumpara creme si produse de firma din import si a caror reclama o vad la televizor. Sunt tehnici de infrumusetare care merita uneori toti banii. Pentru o interventie chirurgicala sau pentru atenuarea ridurilor, liffting si liposuctie, femeia secolului XXI poate astepta timp de cateva ceasuri si va arata in final asa cum isi doreste. Acestea sunt metode noi, fata de clasicul tratament cu Gerovital care prin utilizarea lui ne-a adus renumele international. O clinica moderna ce poarta cu mandrie numele de "Institutul National de Gerontologie si Geriatrie Dr. Ana Aslan". Sa ne gandim ca pe vremea comunistilor erau putine femeile care aveau acces la tratamentele faciale specifice timpului. Nu existau colagenul si peelingul, la fel operatiile estetice sau corporale. Erau renumitele creme pe care le procuram "pe sub mana", si asta doar in cazul in care cunosteai pe cine trebuie la un magazin sau la "Casa de Comenzi". Cand spuneai "Farmec" sau "Gerovital", te gandeai automat la sintagma "Stai un pic, de unde pot lua produsele astea?". Cine avea o crema "Norvea" era cineva. Ne-am gandit sa va spunem de ce aceasta "criza" a vremii si de unde a pornit totul.

INGRIJIRE. In 1952 s-a preparat vitamina H3 (Gerovital), produs farmaceutic cu actiune in tratamentul fenomenului de imbatranire, precum si in bolile batranetii, in ateroscleroza, vitiligo, sclerodermie etc. Produsul se bazeaza pe descoperirea proprietatii regeneratoare a troficitatii procainei aplicate in tratament cronic. In 1958 incepe prepararea produsului pe scara larga si introducerea sa in circuitul farmaceutic. Ea a evidentiat importanta novocainei in ameliorarea tulburarilor distrofice, legate de varsta. Gerovital-ul a fost brevetat in peste 30 de tari, fiind considerat, initial, un medicament miraculos. Are o actiune de echilibrare a sistemului nervos vegetativ, cu vizibile efecte de ameliorare a diverselor afectiuni psihice. Sub conducerea Anei Aslan, se infiinteaza in 1952 Institutul de Geriatrie din Bucuresti, primul de acest fel din lume. A inventat (impreuna cu I. Polovrageanu) noul medicament geriatric Aslavital, brevetat si introdus in productie industriala, in 1980.

EFECTE. Revigorarea, stoparea procesului de imbatranire, refacerea potentialului biologic - prin Gerovital H3 - Ana Aslan.In 1953 a luat fiinta in Bucuresti, Romania, primul si cel mai mare institut de geriatrie din lume, dotat cu aparatura performanta, confort si medici eminenti. La Baile Herculane exista clinica "Ana Aslan" autentica, avand personal instruit de Ana Aslan. Cosmetica geriatrica - tratament Ana Aslan brevetat in 1986, pentru redarea aspectului placut avut inainte de a incepe procesul de imbatranire, dar pentru aceasta veti avea nevoie de minimum 6 tratamente cosmetice. Oul de prepelita este considerat "medicament universal" pentru valoarea nutritiva si pentru compozitia chimica bogata in fosfor, calciu, fier, oligoelemente, vitamine si in mod deosebit sulful, care intra in compozitia tuturor cartilagiilor, parului, unghiilor si a pielii.

PERFORMANTA SI SUCCES
La capitolul deodorante, in Romania, Farmec Cluj detine locul 2, ceea ce reprezinta o pozitie buna, tinand cont ca primul loc este ocupat de una din cele mai mari companii de cosmetice din lume. Laboratoarele Farmec Cluj au creat linia de produse Aslavital, pe baza de argila speciala din Muntii Padurea Craiului, care concretizeaza o conceptie anti age, marcand o noua etapa in lupta cu timpul si raspunzand cerintei de a preveni si intarzia imbatranirea tenului.

O ISTORIE DE 60 DE ANI
Farmec a luat fiinta in urma cu aproapre saizeci de ani. Firma de succes de astazi a avut la inceput doar sase angajati. Dar scotea pe piata cinci produse de profil. Erau produsele cele mai cautate. A avea acasa un spray "Farmec 16" sau "Athos" era deja un succes pentru femeie sau pentru barbat. Aceste produse au ajuns celebre si peste hotare. Astazi, Farmec are peste 1.000 de angajati. Si are o oferta generoasa, de peste 400 de produse. Multe produse renumite inainte de 1989 au ramas in memoria publicului si sunt cerute si astazi cu acelasi interes.

"PE SUB MANA"
Gerovital H3 este o alta imagine care se bucura si in prezent de renumele vremii. Sunt foarte putine ocaziile in care romanca anilor 2000 isi cumpara o crema preparata la noi in tara. Preconceptie sau pur si simplu este dorinta de a-si uita propriile complexe legate de faptul ca pe vremea aceea erau singurele produse romanesti care se gaseau pe piata.
Citeşte mai multe despre:   produse,   editie de colectie,   farmec

Serviciul de email marketing furnizat de