x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Romanii nu prea vor jucarii

0
29 Mai 2005 - 00:00

Daca ar fi sa ne luam dupa raspunsurile romanilor vizavi de materialele pornografice, ar trebui sa credem ca sex-shop-urile se indreapta catre faliment.

  • de CATALIN PRUTEANU
  • MATERIALE PORNOGRAFICE
  • Desi marea majoritate a romanilor spune ca nu intra in sex-shop-uri, astfel de magazine s-au inmultit prin toate orasele
    Oare de ce romanii par atat de reticenti in folosirea stimulentelor sexuale? Poate ca nu prea au nevoie de asa ceva ori nu-si permit sa cheltuiasca bani pe jucarii erotice. Poate ca adevarul il spune bancul in care badea, venit la oras cu treburi, se gandeste sa treaca si pe la sex-shop ca sa cumpere un afrodiziac. "Domnisoara, aveti picaturi din alea pe care, daca le iei, te simti mai bine", zice, sfios, romanul. "Da, bade, cum sa nu, avem afrodiziace", raspunde zambind vanzatoarea. "Si cat costa, ma rog?", intreaba badia timid. "Un milion de lei", vine raspunsul. "Si cat ma tine cu nevasta dupa ce iau medicamentul asta?", se intereseaza omul. "Pai, cam patru ore", spune femeia. "Apai, pentru 10 minute in plus n-are rost sa dau atatia bani", zice lamurit badea.

    CIFRE. Aproape 56% dintre respondenti cred ca materialele pornografice, de tipul revistelor sau casetelor video, nu ar trebui sa se gaseasca pe piata. Circa 30% n-au nici o problema cu materialele pornografice, chiar daca si mai putin le folosesc. 11,1% cred ca ar trebui sa se vanda astfel de materiale porno, dar... au cel putin cate o obiectie. Doar 3,6% n-au nici o parere in chestiune sau nu vor sa raspunda. Barbatii sunt mai deschisi catre un astfel de comert (39%), fata de numai 22% dintre femei. 41% dintre cei intre 15 si 30 de ani au raspuns afirmativ la intrebare, fata de 28% din cei intre 31 si 55% si numai 13% din categoria celor de peste 56 de ani. Cele mai multe dintre persoanele cu studii medii, 37%, nu au probleme cu vanzarea materialelor pornografice, 36% din cei cu studii peste liceu cred ca materialele pornografice ar trebui sa se vanda in Romania, cei mai putin deschisi fata de comercializarea unor astfel de produse fiind persoanele care n-au facut nici macar liceul.

    CATEGORII. 39% dintre persoanele cu venit pe gospodarie peste medie nu au probleme cu produsele pornografice, in timp ce doar 20% dintre romanii mai saraci accepta aceste materiale. Cei mai multi dintre cei care au raspuns afirmativ la intrebare citesc presa scrisa, se uita la televizor sau asculta radioul de mai multe ori pe saptamana, insa cei care nu citesc deloc nu prea vor sa vada pe tarabe reviste deocheate.

    Orasenii cred mai mult decat cei din mediul rural ca au dreptul sa cumpere reviste si casete video porno. Bucurestenii sunt cei mai numerosi dintre romanii care n-au probleme cu comertul pornografic (48% dintre bucuresteni au raspuns "da" la intrebare). Moldovenii si ardelenii ii urmeaza pe bucuresteni, cei mai multi din cei care au raspuns negativ fiind romanii din Oltenia.

    CUMINTI. Marea majoritate a romanilor nu vizioneaza materiale pornografice. Aproape un sfert dintre respondenti le vizioneaza, dar mai rar, iar 4,2% le vizioneaza des. Cei intre 15 si 30 de ani vizioneaza cel mai mult materiale pornografice, persoanele peste 56 de ani cazand mult mai rar prada acestei tentatii. Persoanele cu studii medii sau superioare vizioneaza mai des astfel de materiale pornografice decat romanii cu mai putina educatie. Romanii cu mai multi bani isi permit sa vizioneze materiale pornografice mai des decat cei saraci. Cei care citesc mai mult ziarele, care se uita mai mult la televizor sau asculta mai mult radioul folosesc mai mult astfel de materiale, releva sondajul CURS, iar orasenii le folosesc de aproape doua ori mai des decat romanii din mediul rural.

    PE SEXE. Dobrogenii sunt cei mai numerosi romani care vizioneaza des materiale pornografice, dar cei mai multi din categoria celor care le vizioneaza rar sunt bucurestenii.

    Barbatii sunt mult mai amatori de pornografie decat femeile, procentul acestora este mai mult decat dublu fata de cel ai reprezentantelor sexului frumos si slab, ceea ce ne duce cu gandul la un alt banc nascut din caragialesca intelepciune romaneasca.

    Sotul vine acasa, mananca si se asaza langa sotie in patul conjugal. La un moment dat, ii spune: "Draga, am trecut pe la sex-shop si am cumparat un mic stimulent sexual - o caseta deocheata, nu vrei sa ne uitam putin la ea?". Sotia ii raspunde blazata: "Dragule, si eu am cumparat ceva pentru sex, dar de la farmacie". Barbatul devine curios: "Ce anume, iubito?". "Un algocalmin", raspunde sotia.

    Credeti ca materialele pornografice, de tipul revistelor ori casetelor video, ar trebui sa se gaseasca pe piata?
  • Nu 55,4%
  • Da 29,9%
  • Da, dar... 11,1%
  • NS/NR 3,6%
  • STIMULENTELE SE FOLOSESC RAR
    93,7% dintre romani, o proportie covarsitoare, nu utilizeaza produse de la sex-shop-uri pentru cresterea performantei sexuale. Doar 2,2% dintre respondenti merg la sex-shop, dar mai rar. Un procent extrem de redus, 0,4%, foloseste des astfel de produse pentru obtinerea unei performante sexuale ridicate. Doar 2% dintre femei folosesc jucarii sexuale, fata de 3% dintre romanii de sex masculin, in timp ce nici o femeie nu utilizeaza frecvent produsele de la sex-shop, la fel ca in cazul persoanelor peste 31 de ani. De folosit, stimulentele de vanzare din sex-shop le folosesc mai mult persoanele intre 15 si 30 de ani, cei care, teoretic, n-ar avea nevoie de asa ceva.

    BOGATI SI IN-VATATI. Cei mai multi amatori de stimulente sexuale sunt persoanele cu studii medii si superioare, dar si romani care au venituri peste medie. Romanii care nu citesc ziare recupereaza la capitolul vibratoare si afrodiziace, fiind cei mai numerosi utilizatori ai stimulentelor sexuale din categoria celor care le folosesc, dar cu frecventa mai redusa. Romanii-telespectatori, adica persoanele care petrec mai mult timp pe saptamana in fata micului ecran, folosesc mai frecvent marfurile din sex-shop-uri decat cei care prefera sa ignore total tubul catodic: doar 6% dintre acestia din urma intra in magazinele cu lumina rosie, dau banii pe vibratoare sau alte obiecte perverse si chiar le folosesc dupa aceea.

    REGIUNI. Nici un orasean nu foloseste foarte des jucariile sexuale, in timp de 1% din persoanele care locuiesc la tara este amator moderat de vibratoare si alte stimulente. Totusi, orasenii sunt insa cei care folosesc mai mult decat cei din mediul rural produsele de la sex-shop, la categoria "da, dar mai rar". Muntenii si oltenii sunt cei care folosesc, din toti romanii, mai des stimulentele sexuale. Cei mai multi dintre cei care folosesc mai rar astfel de marfuri sunt bucurestenii, dobrogenii si banatenii, cu cate 9%, 4% si respectiv 2%.

    Dumneavoastra vizionati materiale pornografice?
  • Nu 68,5%
  • Da, rar 24,8%
  • Da, deseori 4,2%
  • NS/NR 2,5%
  • FEMEI SI BARBATI HAI LA SEX-SHOP!
    Proportia barbatilor si femeilor care intra in magazinele de specialitate, in sex-shop-uri, este echilibrata, ne-au declarat cativa vanzatori din spatele tejghelelor cu bulina rosie.

    Chiar daca majoritatea se declara pudica, "vibratoarele se vand ca painea calda", spune Gabriel Gozob, un tanar vanzator.

    Preturile la vibratoare sunt cuprinse intre 400.000 si 7 milioane de lei, elementele in functie de care se stabilesc aceste preturi fiind calitatea si materialul de fabricatie.

    Ieftine sunt cele din plastic, scumpe sunt vibratoarele din latex si cauciuc natural, care pastreaza temperatura corpului.

    CAUTARE. Preturile femeilor gonflabile se inscriu intre 2 si 9 milioane, un pachet din acest produs incluzand si accesoriile, adica pompa cu care se umfla tacuta partenera de sex.

    Afrodiziacele, lubrifiantii, sprayurile contra ejacularii precoce, catusele, lenjeria intima sau casetele porno sunt si ele la mare cautare printre clientii sex-shop-urilor. Un alt vanzator ne-a marturisit ca a avut o vanzare foarte buna in randul femeilor de varsta a treia dupa ce pe un post de televiziune au fost prezentate diferite modele de vibratoare.

    Comertul electronic cu produse erotice este un domeniul in plin avant. Site-urile firmelor care desfasoara un astfel de comert s-au inmultit in Romania, probabil pentru ca este cea mai discreta si mai comoda cale de a cumpara stimulente erotice.

    Dumneavoastra utilizati produse de la sex shop-uri pentru cresterea performantei sexuale?
  • Nu 93,7%
  • NR 3,7%
  • Da, rar 2,2%
  • Da, des 0,4%
  • Citeşte mai multe despre:   folosesc,   romănii,   persoanele,   editie de colectie,   materiale,   pornografice,   vizioneaza

    Serviciul de email marketing furnizat de